Reset filters
Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

  • Waarom moet ik mijn emailadres activeren/registreren bij een reactie of bieding?
    Alle berichten en biedingen van bezoekers naar aanbieders, en andersom reacties van aanbieders naar bezoekers, verlopen via onze website. Wanneer u als bezoeker van de site een vraag stelt over een occasion, wordt ten minste uw naam, emailadres en telefoonnummer gevraagd. Deze worden enkel gebruikt om door te geven aan de aanbieder van de occasion. Zonder uw toestemming wordt door ons verder geen gebruik gemaakt van uw persoonlijke gegevens. Wij vragen u tevens, ter kwaliteitscontrole, om uw emailadres te bevestigen. Daarna sturen wij u een wachtwoord, waarmee u een volgende keer deze stappen over kunt slaan. Als een aanbieder reageert op uw bericht, dan ontvangt u een email met een link om deze reactie op onze website te lezen. U ziet hierbij direct en overzichtelijk om welke occasion het ging en wat u eerder naar de aanbieder heeft gestuurd. U kunt er uiteraard voor kiezen hier geen gebruik van te maken en rechtstreeks contact met het autobedrijf op te nemen, via de website of telefoon knop op de occasion detailpagina.
  • Ik wil mijn account verwijderen, hoe meld ik mij af?
    U kunt uw account verwijderen via Mijn AutoWereld » Instellingen » Contactgegevens » Verwijder mijn account (button).
    Heeft u een occasion te koop gezet? Dan wordt deze automatisch ook verwijderd.
    Heeft u gereageerd of geboden op een occasion? Dan kan de occasion aanbieder niet meer via onze site reageren op uw berichten of biedingen. Wel blijven uw contactgegevens in inzichtelijk voor de betreffende aanbieder.
  • Ik wil geen emails meer ontvangen, hoe meld ik mij af?
    In het algemeen zijn de momenten waarop wij u een email sturen door u in te stellen op Mijn AutoWereld » Instellingen » Contactgegevens. U kunt om verschillende redenen een email van ons ontvangen:
    1. Heeft u een zoekopdracht opgeslagen? Dan ontvangt u alleen een email van ons als er nieuwe occasions zijn geplaatst die aan uw zoekopdracht voldoen. U kunt uw zoekopdracht aanpassen (potloodje) of verwijderen (rood kruisje) via Mijn AutoWereld » Zoekopdrachten
    2. Heeft u een auto te koop gezet? Dan ontvangt u een email als hierop een reactie of bieding is gedaan. Tevens sturen wij u wekelijks de Occasion analytics toe, met daarin een overzicht van de activiteit op uw occasionpagina('s). U kunt uw occasion verwijderen via het rode kruisje op Mijn AutoWereld » Occasions of de e-mail instellingen wijzigen via Mijn AutoWereld » Instellingen » Contactgegevens
    3. Heeft u gereageerd of geboden op een occasion? Dan ontvangt u een email als hierop een reactie van de aanbieder is gekomen. Dit kan alleen voorkomen worden door uw account te verwijderen via Mijn AutoWereld » Instellingen » Contactgegevens » Verwijder mijn account
  • Waarom zou ik mij registreren?
    Met een account kunt u zelf occasions te koop aanbieden. U kunt tevens occasions en zoekopdrachten opslaan (u ontvangt een email bij wijzigingen of nieuwe occasions die voldoen aan uw zoekopdracht) en biedingen en reacties sturen op occasions.
  • Wat kost het plaatsen van een occasion?
    Particulieren en bedrijven plaatsen geheel gratis en vrijblijvend occasions op AutoWereld.nl.
  • Hoe plaats ik mijn auto op AutoWereld.nl?
    Ga naar de volgende pagina en vul de nodige gegevens in: Gratis occasion plaatsen. Er wordt dan automatisch een account aangemaakt.
  • Ik krijg mijn auto niet geplaatst, er komt geen foutmelding?
    Op sommige computers lukt het niet om de occasion samen met de foto's aan te melden. Probeert u het nog eens zonder foto's. U kunt daarna de foto's toevoegen als u inlogged op uw account.
  • Het lukt mij niet om foto's te uploaden
    In de meeste gevallen komt dit doordat u een verouderde internet browser gebruikt, of dat u geen javascript ondersteuning aan heeft staan. Probeert u het eens met een andere browser, bijv FireFox of Google Chrome. Lukt het nog steeds niet, geeft u dan zo duidelijk mogelijk via het contact formulier aan ons door welke browser u gebruikt en wat er precies fout gaat.
  • Waarom wordt naast het kenteken van mijn auto ook de meldcode gevraagd?
    Wij vragen u om de meldcode in te voeren om er zeker van te zijn dat u de eigenaar bent. De meldcode van uw kenteken vindt u op uw kentekenbewijs deel 1A (laatste 4 cijfers chassisnummer) en deel II.
  • Ik heb een occasionbeheersysteem, hoe plaats ik de auto's door?
    Wij kunnen kosteloos met elk occasionbeheersysteem koppelen. Over het algemeen is het direct mogelijk om vanuit uw account occasions door te plaatsen naar AutoWerel.nl. Komt u er toch niet uit, neemt u hiervoor dan contact op met het bedrijf die u dit systeem heeft geleverd. Zij kunnen u verder helpen. Meer informatie hierover vindt u ook op Adverteren autobedrijven
  • Ik wil mijn occasions ook op mijn eigen website weergeven, kan dat?
    Wij bieden u gratis de mogelijkheid om uw eigen occasions in uw eigen site weer te geven. Dit kan vrij eenvoudig met kant en klare pagina die u via een iframe in uw eigen website weergeeft. Wilt u meer maatwerk, dan kunt u onze API gebruiken om de ruwe data van uw occasions in gestandaardiseerd formaat en realtime op te halen. Deze kan uw programmeur gebruiken om in uw eigen pagina's op te nemen. Beide mogelijkheden vindt u, met verdere uitleg, onder Mijn AutoWereld » Tools
  • Waar zie ik hoevaak mijn occasion bekeken is?
    Wij houden via de Occasion analytics op de hoogte over het aantal keer dat uw occasion bekeken is, bezoekers uw NAW gegevens hebben geraadpleegd of contact met u hebben opgenomen. Daarnaast geven wij ook het verloop van de gemiddelde vraagprijs van vergelijkbare occasons weer, zodat u kunt zien of u goed zit met uw vraagprijs. Al deze gegevens versturen wij eens per week per email. Ook vindt u ze terug onder Mijn AutoWereld » Occasion Analytics
  • Ik wil mijn occasions ook op mijn Facebook pagina weergeven, kan dat?
    Wij bieden u gratis de mogelijkheid om uw eigen occasions in uw facebook pagina weer te geven. Dit kan vrij eenvoudig met uw API sleutel en de Autowereld.nl Occasion App voor FaceBook. Zowel de API als de Facebook app vindt u, met verdere uitleg, onder Mijn AutoWereld » Tools
  • Hoe neem ik contact op met een adverteerder?
    In het blokje Aanbieder rechtsbovenaan de occasionpagina staan de contactgegevens vermeld, met directe doorklik buttons betreffende het emailformulier, telefoonnummer en/of webadres. U kunt op dezelfde pagina ook op het tabblad Contact klikken.
  • Hoe kan het dat AutoWereld.nl de meeste occasions van alle portals heeft, waar komen die vandaan?
    AutoWereld.nl krijgt alle occasions aangeleverd van autobedrijven en particulieren. Met vrijwel alle software aanbieders uit de autobranche hebben wij een samenwerkingsverband, waardoor het voor autobedrijven erg gemakkelijk en interessant is om auto's bij ons aan te leveren. Onze occasions worden dus niet van andere sites gekopieerd.
  • Waar haalt AutoWereld.nl haar inkomsten vandaan?
    AutoWereld.nl heeft diverse inkomenstenbronnen. Aanbieders van aanverwante producten en diensten (bijv. verzekeraars, financierders en automerken) willen graag adverteren met relevante aanbiedingen. Daarnaast zijn er specifieke betaalde diensten die geleverd worden aan bedrijven die occasions aanbieden op AutoWereld.nl.