Alfa Romeo GT - 1300 Junior | Top condition! - AutoWereld.nl
 
1968, Benzine, Handgeschakeld, Coupé, Groen
127.562 km

Algemeen

Prijs € 39.900
Bouwjaar 1968
Kilometerstand 127.562 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
APK -
BTW auto Nee, marge
Kenteken DR-93-19
Datum deel 1 14-03-1968
Belasting Geen, belastingvrij
Motorvermogen 76 kW (103 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen -
Aantal cilinders 4-cilinder
Cilinderinhoud 1290 cc
Energielabel -
Carrosserie Coupé
Kleur Groen
Gewicht 970 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Voertuighistorie: Opvragen CARFAX rapport

Aanbieder

Autobedrijf Wim Prins
Galvaniweg 1

8071SC Nunspeet

0341-257014

www.wimprins.nl

Extra informatie

Modelreeks: jul 1973 - jul 1975
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Bekleding: Skai
Interieurkleur: Bruin
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 3
Motorrijtuigenbelasting: geen

Alfa Romeo GT 1300 Junior

Deze super bijzondere en bijzonder fraaie Alfa Romeo GT 1300 Junior “Scalino” uit la bella Italia is speciaal geadresseerd aan de fijnproevers onder de klassieker liefhebbers. Het betreft hier immers de erg populaire ‘brievenbus’ uitvoering inclusief karakteristieke inkeping in de motorkap. Bovendien is de kleurstelling om van te watertanden zo mooi – en de historie volledig gedocumenteerd. Het exterieur is zichtbaar met veel liefde en passie voor rijdende legendes gerestaureerd en daarom strakker dan strak. Tegelijkertijd zijn vele originele details intact gebleven, wat dit een uiterst begeerlijke machine maakt. Belooft u niet té snel te willen rijden, zodat we er bij Prins ook nog even van kunnen genieten?

Historie

Het is 28 februari 1968 wanneer Florence groen kleurt van emotie. Na slechts 1 eigenaar in zijn geboorteland uitstekend te hebben vermaakt, vindt de Alfa GT Junior in 1999 zijn weg naar Nederland waar de klassieke Romeo een 2e leven stond te wachten. Letterlijk, want de carrosserie werd compleet strak gemaakt en opnieuw gespoten in de originele en uiterst unieke Verde Muschio lakkleur. Elk paneel is perfect passend gemaakt voor een extra strak resultaat, het chroomwerk werd vernieuwd en onderhuidse corrosie schittert door afwezigheid.
Schitteren deden tevens de voormalig (Nederlandse) eigenaren die na enkele plezierige jaren – waarin ze tal van adembenemende bergwegen aandeden – hun volgende droomauto tegenkwamen: een Alfa Romeo Giulietta Sprint van Prins. De Sprint bleek een lang gekoesterde wens, dus werd de volgende klassieke Alfa na enige gezonde twijfel tóch een feit. Nummer 3 alweer, want hun ‘klassiekertocht’ startten ze ooit met een Spider Type 4. Dé ideale auto om de passie voor old- en youngtimers mee aan te wakkeren…

Exterieur

Hoe geweldig die Giulietta Sprint ook is, wij begrijpen wel dat afscheid nemen van deze Alfa Romeo GT Junior voor buikpijn zorgt. Eén blik op de donkergroene Verde Muschio carrosserie is voldoende om het spaarvarken spontaan op de kop te zetten. Wat een beauty! Glimmen doet het koetswerk sowieso, maar de originele 15 inch wielen kunnen er ook wat van. Het chromen ‘hart’ past perfect bij de bumpers , raam- en deurlijsten. Het contrast met de rest van het exterieur is echter het fraaist van allemaal. Wie ooit ambities had om groen te rijden kan dat per heden volledig in stijl doen… Historisch mooie stijl!

Interieur

Dit is typisch een Alfa die u het liefst zoveel mogelijk met de ramen naar beneden gezakt rijdt. En dat is niet omdat er een airco ontbreekt. Het Tan lederen interieur vormt namelijk zo’n smaakvolle combinatie met het groen aan de buitenkant dat die simpelweg gezien moét worden. De vele originele details mogen evenmin over het hoofd worden gezien: het houten dashboard, 2-spaaks stuurwiel, de verchroomde asbak en speakers van Philips lijken rechtstreeks uit de jaren 60 te zijn overgewaaid. En dat bedoelen we dan zonder vertraging van ruim een halve eeuw…

Techniek

De “Scalino” onder de Alfa GT’s hapt met zijn bekende ‘brievenbus’ letterlijk naar lucht voor het lichtgewicht, 1.290 cc grote Twin Cam blok in het vooronder. Let op: het betreft hier de correcte 1300-versie; dat wil zeggen inclusief dubbele Webers. Na 52 jaar is de aluminium 4-cilinder onverminderd goed bij de les en zo klinkt hij ook: heerlijk vol en vol karakter. Nóg een reden om de ruiten standaard naar beneden te zwengelen!

Met hartelijke groet,
Prins Classics

Meld een fout

Contact opnemen met Autobedrijf Wim Prins

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken