BMW 5-serie - M5 M5 - AutoWereld.nl
 

BMW 5-serie - M5 - Mint condition (VAT -21%)

10-1999, Benzine, Handgeschakeld, Sedan, Zwart
€ 47.500
60.000 km

Algemeen

Prijs € 47.500
Bouwjaar Oktober 1999
Kilometerstand 60.000 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
APK Bij aflevering
BTW auto Ja, incl. BTW
Kenteken KV-392-V
Datum deel 1 01-10-1999
Belasting (±) € 1.056,00 per jaar
Topsnelheid 250 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 5,30 sec
Motorvermogen 294 kW (400 pk)
Aantal deuren 4-deurs
Aantal zitplaatsen 5
Aantal cilinders 8-cilinder
Cilinderinhoud 4941 cc
Energielabel -
Carrosserie Sedan
Kleur Zwart
Gewicht 1729 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik (±) 1 op 7
Introductiejaar oktober 1998
Meer modelinformatie

Aanbieder

Cool Classic Club B.V.
Energiestraat 3

1411AN Naarden

0352031753

https://www.coolclassicclub.com

Opties & accessoires

Veiligheid
  • ABS
  • Airbags
  • Alarm
  • Centrale deurvergrendeling
  • ESP
  • Getint glas
  • Hoofdsteunen achter
  • Mistlampen
  • Parkeersensor
  • Traction Control
Comfort
  • Airconditioning
  • Buitenspiegels verwarmbaar
  • Climate Control
  • Cruise Control
  • Elek. bedienbare ramen
  • Lederenbekleding
  • Regensensor
  • Stoelverwarming
  • Stuurbekrachtiging
  • Xenon verlichting
Tuning
  • Lichtmetalenvelgen
Exterieur
  • Spoiler
Overige
  • Elek. verstelbare spiegels

Extra informatie

Asconfiguratie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Bandenmaat voor: 245/40 R18
Bandenmaat achter: 275/35 R18

Prestaties
Acceleratie (0-100): 5,3 s
Topsnelheid: 250 km/u

Maten en gewichten
GVW: 2.290 kg
Afmetingen (LxBxH): 478 x 180 x 144 cm
Wielbasis: 283 cm

Interieur
Interieurkleur: Zwart

Milieu
CO2 uitstoot: 308 g/km

Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 13,9 l/100km (1 op 7,2)
Brandstofverbruik in de stad: 21,1 l/100km (1 op 4,7)
Brandstofverbruik op de snelweg: 9,8 l/100km (1 op 10,2)

Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 248 - 279 per kwartaal

Afleverpakketten
Optioneel afleverpakket (€ 250): Afleverpakket: Nieuwe APKVolle tank

= Aanvullende opties en accessoires =

Comfort & Interieur
- Armsteun achter
- Armsteun voor
- Audio-installatie
- Cd-wisselaar
- Elektrische ramen achter
- Elektrische ramen voor
- Elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen
- Gordels achter
- Gordelspanners
- Hoofdsteunen voor
- Lederen stuurwiel
- Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk
- Stuur verstelbaar
- Toerenteller
- Voorstoelen in hoogte verstelbaar
- Voorstoelen verwarmd

Exterieur
- Achterspoiler
- Buitentemperatuurmeter
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Elektrisch rolgordijn voor achterruit
- Halogeen mistlampen
- Koplampen in hoogte verstelbaar
- M Aerodynamica
- Metallic lak
- Wis-/was installatie voor koplampen

Veiligheid
- Airbag(s) hoofd voor
- Airbag(s) side achter
- Airbag(s) side voor
- Airbag passagier
- Alarm klasse 3
- Bestuurders-informatie-systeem
- Derde remlicht
- Elektronische remkrachtverdeling

= Bijzonderheden =

- English & German below -

- M , the most powerful letter in the world. –

In 1972 werd de “BMW Motorsport” afdeling geopend. 30 man werkte fulltime aan de verbetering van bestaande BMW’s voor op het circuit. In 1978 werd het publiek voor het eerst opengesteld aan wat de -‘mensen die last hebben van het zelfde als jij en ik’- graag wilde hebben.

Een klassieke wolf in schaapskleren. De voorspoiler, spiegels, iéts dikkere wielen en bescheiden spoiler gaven een klein tipje van de sluier. Daar houden de bescheiden trekjes wel op; Een 5.0 liter grote V8 met 400 Beiers trappende paarden schuilt achter de twee – in vergelijking met de moderne.. – mooie BMW nieren!

De BMW M-Performance afdeling monteerde destijds de meest geavanceerde motor ooit voor een productie auto. Zodra de M5 wakker wordt valt de adaptieve toerenteller op. Naarmate de paarden worden warmgelopen, verdwijnt de begrenzer van 4.500 RPM naar 7.000 RPM. Twee totaal verschillende afstellingen, te veranderen met een “Power-knop”. Daarnaast zit nog een knop. De DSG, oftewel feestknop. Niet het snelste, dwars door de bocht, wel het leukst!

Die van ons is zoals je hem wilt hebben. Carbon-schwartz, 60 duizend kilometer en volledig dealer onderhouden. Alle documentatie is aanwezig bij de M5. Een youngtimer die ook investeringstechnisch erg interessant is. Zeg nou zelf, het is een fasterpiece!! Zien we je snel?

-

- M , the most powerful letter in the world. –

In 1972 the "BMW Motorsport" department was opened. 30 people worked fulltime on the improvement of existing BMW's for the track. In 1978 the public was opened for the first time to what the -'people who suffer from the same as you and me'- wanted.

A classic wolf in sheep's clothing. The front spoiler, mirrors, its thicker wheels and modest spoiler gave a small touch of the veil. A 5.0 litre V8 with 400 Bavarian horses hiding behind them - compared to the modern ones... - nice BMW kidneys!

At the time, the BMW M-Performance department assembled the most advanced engine ever for a production car. As soon as the M5 wakes up, the adaptive rev counter catches the eye. As the horses warm up, the limiter disappears from 4,500 RPM to 7,000 RPM. Two totally different settings, changeable with a "Power button". There is also a button. The DSG, or party button. Not the fastest, straight through the corner, but the most fun!

Ours is the way you want it. Carbon black, 60 thousand kilometres and full dealer service. All documentation is with the M5. A youngtimer that's also very interesting from an investment point of view. Say for yourself, it's a fasterpiece! Will we see you soon?

-

- M , der mächtigste Buchstabe der Welt. –

1972 wurde die Abteilung "BMW Motorsport" eröffnet. 30 Personen arbeiteten Vollzeit an der Verbesserung der bestehenden BMWs für die Rennstrecke. 1978 wurde die Öffentlichkeit zum ersten Mal für das geöffnet, was die - "Menschen, die unter dem Gleichen leiden wie Sie und ich"- wollten.

Ein klassischer Wolf im Schafspelz. Der Frontspoiler, die Spiegel, seine dickeren Räder und der bescheidene Spoiler gaben einen kleinen Hauch des Schleiers. Ein 5,0-Liter-V8, hinter dem sich 400 bayerische Pferde verstecken - im Vergleich zu den modernen... - Schöne BMW-Nieren!

Damals baute die BMW-Abteilung M-Performance den fortschrittlichsten Motor, der je für ein Serienfahrzeug gebaut wurde. Sobald die M5 aufwacht, fällt der adaptive Drehzahlmesser ins Auge. Während sich die Pferde aufwärmen, verschwindet der Limiter von 4.500 RPM auf 7.000 RPM. Zwei völlig unterschiedliche Einstellungen, die mit einem "Ein/Aus-Schalter" geändert werden können. Es gibt auch eine Schaltfläche. Der DSG- oder Party-Button. Nicht die schnellste, geradewegs durch die Kurve, aber die lustigste!

Unseres ist so, wie Sie es wollen. Ruß, 60 Tausend Kilometer und voller Händlerservice. Die gesamte Dokumentation liegt der M5 bei. Ein Youngtimer, der auch unter dem Gesichtspunkt der Investitionen sehr interessant ist. Sagen Sie selbst, es ist ein schnelleres Stück! Werden wir Sie bald sehen?

Meld een fout

Contact opnemen met Cool Classic Club B.V.

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken