Ferrari 360 - Spider | Manual | Blu TDF | Top condition! - AutoWereld.nl
 
2002, Benzine, Handgeschakeld, Cabriolet, Blauw
67.863 km
Prijs € 83.500
Bouwjaar 2002
Kilometerstand 67.863 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
APK -
BTW auto Nee, marge
Kenteken 79-PJ-KV
Datum deel 1 08-07-2002
Belasting (±) € 774,00 per jaar
Topsnelheid 295 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 4,50 sec
Motorvermogen 294 kW (400 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 2
Aantal cilinders 8-cilinder
Cilinderinhoud 3586 cc
Energielabel G
Carrosserie Cabriolet
Kleur Blauw
Gewicht 1425 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik -
Introductiejaar July 2000
Meer modelinformatie
Voertuighistorie: Opvragen CARFAX rapport

Aanbieder

Autobedrijf Wim Prins
Galvaniweg 1

8071SC Nunspeet

0341-257014

www.wimprins.nl

Opties & accessoires

Veiligheid
  • ABS
  • Airbags
  • Alarm
  • Getint glas
  • Startonderbreker
Comfort
  • Airconditioning
  • Elek. bedienbare ramen
  • Lederenbekleding
  • Xenon verlichting

Garanties

Extra informatie

Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Modelreeks: jul 2000 - jul 2005
Aandrijving: Achterwielaandrijving
GVW: 1.730 kg
Afmetingen (LxBxH): 448 x 193 x 124 cm
Wielbasis: 260 cm
Acceleratie (0-100): 4,5 s
Topsnelheid: 295 km/u
Interieurkleur: Bruin
CO2 uitstoot: 440 g/km
Emissieklasse: Euro3
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: € 183 - 205 per kwartaal
Optioneel afleverpakket (zonder meerprijs): BOVAG Garantie 6 maanden: https://www.bovag.nl/BovagWebsite/media/BovagMediaFiles/Downloads/Garantie%20en%20voorwaarden/Algemene-Garantievoorwaarden-Auto-1-2-2018.pdf

= Aanvullende opties en accessoires =

Interieur
- Elektrische ramen voor

Veiligheid
- Airbag passagier
- Alarm klasse 1(startblokkering)

= Bijzonderheden =

Ferrari 360 Spider

Een klassieker in aantocht: deze magisch mooie, dealeronderhouden Ferrari 360 Spider is origineel Nederlands geleverd, heeft slechts 2 eigenaren gehad en beschikt over alle ingrediënten om in de nabije toekomst in waarde te gaan stijgen. Kleur (en combinatie), uitvoering (handgeschakelde transmissie!), originaliteit (inclusief gereedschappen en stofhoes), historie (compleet en aantoonbaar) en niet te vergeten de uitmuntende conditie. Is de Ferrari 360 in basis al dé toekomstige klassieker om rekening mee te houden, deze Prinselijke versie is een absolute smaakmaker van jewelste!

Design

De Ferrari 360 Modena coupé en open Spider zijn typisch van die modellen die elk jaar mooier lijken te worden. De sierlijke lijnen en elegante rondingen van begin dit millennium kunnen liefhebbers steeds meer waarderen. En daar zit het woord ‘waarde’ al in, als u begrijpt wat wij bedoelen. Wat de 360 Spider een geboren klassieker maakt, is de natuurlijke, vloeiende manier waarop de lijnen elkaar opvolgen. Geen scherpe hoeken of overdreven veel luchthappers, maar alleen de hoognodige openingen om de V8 van koeling te voorzien. Doordat de openingen in de voor- en achterbumper qua vormgeving identiek aan elkaar zijn, heeft de 360 een harmonieuze uitstraling. En dat is toch knap voor een auto die rigoureus anders is dan haar voorgangers: de F355 en 348. Voor het eerst lag bij de cabrio-versie de kap niet langer ‘op’ de carrosserie, maar eronder. Een verhoogde B-stijl kwam daarvoor in de plaats. Dit designkenmerk wordt tot op de dag van vandaag door Ferrari toegepast op Spiders met V8-middenmotor.

In- & exterieur

Belangrijke kenmerken voor dit specifieke exemplaar zijn de algehele staat en kleurstelling: respectievelijk prachtig en prachtig. De Blu Tour de France lak is een verademing voor wie rood geen must vindt voor modellen uit Maranello. De tint is super chic, zonder de supercar vormen te verhullen. In één woord: perfect. Wat deze 360 Spider zowaar nog perfecter maakt, is de interieurkleur: Cuoio. De combinatie van een donkerblauwe koets met bruin lederen bekleding is geen zeldzaamheid, echter op de één of andere manier komt het in geval van deze Ferrari nóg beter tot zijn recht. Wauw.
De aluminium accenten rondom de klassiek vormgegeven instrumenten, midden- en tunnelconsole, versnellingsmechanisme, onderlangs de portieren en op de pedalen zorgen voor een fraai contrast en hebben een hightech accent. De bovenzijde van het dashboard en het stuur zijn zwart voor nog meer contrast. Maar het zijn toch de lederen Cuoio delen op stoelen, onderzijde dashboard en deurpanelen, die veruit het meest smaakvol zijn.

Techniek & performance

Zeer smakelijk is tevens de 3,6 liter (weet u meteen waar de modelnaam vandaan komt) 8-cilinder achter de stoelen. Zonder hulp van turbo’s uiteraard, want anders zouden de 400 pk’s nooit zo magisch klinken als nu. Het rode toerengebied komt pas bij 8.500 tpm in beeld, echter ook alles daaronder heeft een melodie en intensiteit waar menig symfonieorkest een puntje aan kan zuigen. De topsnelheid van deze wonderschone machine ligt op 290 km/h. En wie de aluminium pook vlot en met gevoel door het karakteristieke H-patroon loodst, wordt beloond op een acceleratie van 0-100 km/h binnen 4,6 seconden. Plus héél veel Ferrari-beleving. Wie weet al dit moois op waarde te schatten?

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo

Meld een fout

Contact opnemen met Autobedrijf Wim Prins

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken