Ferrari 412 - GT | Classiche Certificate | Top condition - AutoWereld.nl
 
06-1986, Benzine, Automaat, Coupé, Zwart
45.519 km
Prijs € 74.500
Bouwjaar June 1986
Kilometerstand 45.519 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
APK -
BTW auto Nee, marge
Kenteken 97-ZG-VD
Datum deel 1 20-06-1986
Belasting (±) € 120,00 per jaar
Topsnelheid -
Acceleratie -
Motorvermogen 250 kW (340 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen -
Aantal cilinders 12-cilinder
Cilinderinhoud 4942 cc
Energielabel -
Carrosserie Coupé
Kleur Zwart
Gewicht 1920 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik -
Introductiejaar January 1986
Meer modelinformatie
Voertuighistorie: Opvragen CARFAX rapport

Aanbieder

Autobedrijf Wim Prins
Galvaniweg 1

8071SC Nunspeet

0341-257014

www.wimprins.nl

Vergelijkbare Ferrari 412 occasions

Opties & accessoires

Comfort
  • Airconditioning
  • Elek. bedienbare ramen
  • Lederenbekleding
Tuning
  • Lichtmetalenvelgen
Overige
  • Elek. verstelbare stoelen

Extra informatie

Modelreeks: jan 1986 - dec 1989
Aandrijving: Achterwielaandrijving
GVW: 2.300 kg
Wielbasis: 270 cm
Interieurkleur: Crema
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2

= Aanvullende opties en accessoires =

- Elektrische ramen voor
- Elektrisch verstelbare voorstoel(en)

Ferrari 412 GT

De meest ondergewaardeerde Ferrari uit de rijke geschiedenis van het mythische merk uit Maranello? Dat zou zomaar deze fraaie 412 GT uit 1986 kunnen zijn! En niet omdat wij er toevallig één in ons bezit hebben. Zijn voorgangers, de 365 GT4 2+2, 400 GT en 400i, zijn ons immers ook niet vreemd. In vele opzichten zijn genoemde modellen vergelijkbaar met dit prachtige, uitstekend (dealer) onderhouden exemplaar – inclusief officieel Ferrari Classiche (!) rapport. De 412 daarentegen, is de modernste van het stel. En daarmee het sterkst geëvolueerd.

Historie

De Ferrari 412 GT werd in juni 1985 voorgesteld als de 4e en laatste generatie uit de 365/400 modelserie. Het is de eerste Italiaanse auto die standaard met ABS werd geleverd. Opvallend: een handgeschakelde transmissie was, in tegenstelling tot zijn voorgangers, optioneel. Een automaat ‘de nieuwe standaard’.
De magisch mooie gran tourer op uw scherm is exact 1 jaar na de officiële modelintroductie nieuw geleverd door Sa.Mo.Car in Rome. In 2009 verliet de 412 zijn geboorteland voor Nederland. 7 jaar later werd de stijlvolle GT door officieel Ferrari dealer Munsterhuis verkocht aan de 2e en tot nu toe laatste Nederlandse eigenaar. Maar wat ons betreft dient de volgende zich snel aan. Wij zien geen reden waarom niet…

In- & exterieur

Optisch zijn de verschillen met de 400i die hij in 1985 afloste subtiel, maar geraffineerd genoeg om indruk te maken. Zo is de 412 uitgerust met knipperlichten aan de voorzijde achter wit glas, en waren de bumpers voortaan in carrosseriekleur gespoten. De mistlampen in de achterbumper werden naar onderen verplaatst, tussen de 2 dubbele eindpijpen. De gestrekte carrosserie van de volbloed 2+2 GT is ondergedompeld in elegant Nero Carbonio Metallizzato.
Binnenin zijn de verschillen met de 400i zowaar nog kleiner. Noemenswaardiger is dan ook de aankleding: dit super chic uitgevoerde exemplaar is uitgevoerd met Pella Crema lederen bekleding. Een oogstrelend mooie combinatie en dito contrast met het zwarte dashboard, stuur en de brede tunnelconsole. Het lichte leder is op zijn beurt doorgetrokken van stoelen tot en met de stijlen en dakhemel. De excellente conditie helpt eveneens bij het visuele genot dat deze Ferrari-cockpit teweegbrengt. Wauw.

Techniek

Terug naar de meest recente wisseling van eigenaar in 2016: tevens het jaar waarin de 12-cilinder grondig onder handen is genomen door Munsterhuis. Zowel groot onderhoud als diverse restauratiewerkzaamheden gingen vooraf aan het – tot nu toe – laatste aflevermoment. En werd daarmee (opnieuw) een historische.
Nog steeds voelt, klinkt en versnelt de 4,9 liter grote Ferrari-V12 alsof diens jeugdjaren nog lang niet voorbij zijn. En terecht: met een vermogen van 340 pk op de achterwielen (30 meer dan zijn voorganger) en een acceleratietijd van 0-100 km/h in minder dan 7 seconden, presteert de 412 GT nog steeds allesbehalve ondermaats. De vraag is dan ook: bent u klaar voor uw 2e jeugd?

Met vriendelijke groet,
Prins Classics

Meld een fout

Contact opnemen met Autobedrijf Wim Prins

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken