Ferrari 458 - Italia - AutoWereld.nl
 
2011, Benzine, Automaat, Coupé, Wit
44.425 km
Prijs € 162.500
Bouwjaar 2011
Kilometerstand 44.425 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
APK -
BTW auto Nee, marge
Kenteken -
Datum deel 1 02-05-2011
Belasting (±) € 761,00 per jaar
Topsnelheid 325 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 3,40 sec
Motorvermogen 425 kW (578 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 2
Aantal cilinders 8-cilinder
Cilinderinhoud 4497 cc
Energielabel G
Carrosserie Coupé
Kleur Wit
Gewicht 1380 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik (±) 1 op 7
Introductiejaar januari 2010
Meer modelinformatie

Aanbieder

Autobedrijf Wim Prins
Galvaniweg 1

8071SC Nunspeet

0341-257014

www.wimprins.nl

Opties & accessoires

Veiligheid
  • Alarm
  • Parkeersensor
Comfort
  • Airconditioning
  • Climate Control
  • Lederenbekleding
  • Xenon verlichting
Multimedia
  • Navigatiesysteem
Tuning
  • Lichtmetalenvelgen
  • Sportstoelen

Extra informatie

Overige opties & accessoires: 4-punts gordels, Bluetooth, Brandblusser, Carbon dashboard, Carbon luchtroosters, Carbon middenconsole, Carbon schakelflippers, Carbon sportstoelen, Carbon stuurwiel, Contrast stiksels, Giallo remklauwen, LED dagrijverlichting, Lederen dashboard, Lederen deurpanelen, Lederen hemelbekleding, LED schakelmoment op stuur, LED verlichting achter, Lichtmetalen velgen 20", Multimedia systeem, Parkeersensor achter, Parkeersensor voor

Ferrari 458 Italia

Een maagdelijk mooie Ferrari voor de puristen! Deze brandschone 458 Italia is volgehangen met onderdelen ten dienste van de performance. En dat kunnen we alleen maar toejuichen, want onderaan de streep zijn het de snelheid en sensatie waardoor liefhebbers veruit het rapst gegrepen worden door het almachtige Ferrari-virus worden. Optimaliseren dus! Met originele racy-componenten en een cleane dresscode.

Exterieur

Een dresscode genaamd Bianco Avus. “What you see is what you get” moet de oorspronkelijke eigenaar gedacht hebben. Zo volgeladen als de supercar is met hardcore opties, zo onbezoedeld is het aerodynamisch gestylede koetswerk. Een adembenemende combinatie.
Details als de minimalistisch vormgegeven 20 inch Forged velgen met ultra dunne spaken en een donkergrijze afwerking (origineel Ferrari!) matchend bij de diffusor en frontspoiler, verraden dat deze 458 Italia zowel qua uitstraling als qua efficiency extreem doordacht is. Giallo remklauwen en Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen verwijzen naar de oorsprong van dit steigerende paard uit Maranello. En die is mooi. Heel mooi.

Interieur & uitrusting

Minstens zo onder de indruk zijn we van de aankleding van het interieur. Meer dan bij elke andere 458 is de omschrijving ‘werkplek’ hier op z’n plaats. Nee, u rijdt deze Ferrari nog steeds 100% voor uw plezier. Echter, de vuurrode 4-punts veiligheidsgordels illustreren dat het soms heel hard werken is achter het stuur van deze topsporter. U wilt immers maximaal profiteren van de bizar grote potentie van dit meesterwerk op wielen, maar het is nog altijd de bedoeling dat u er met de auto vandoor gaat in plaats van andersom. Daarom dus.
Al voordat u ingesnoerd bent, valt de rest van de circuit-proof uitrusting op: een af-fabriek ingebouwde brandblusser, prachtig verwikkeld in een ‘Leather Case’ en een hele rits lichtgewicht materialen. Alles wat Ferrari aanbiedt in carbon, is van carbon: sportstoelen, Driver Zone (stuur, Shift Paddles en omlijsting van de Bianco rev-counter), dashboard panelen en middenconsole. Allemaal koolstofvezel. Een carbon hemel ontbreekt in de optielijst van Ferrari. “Dan maar in leder” was het idee erachter. Net als de afwerking op de stoelen, die op hun beurt Bianco contraststiksels bevatten: een geraffineerde verwijzing naar het exterieur.

Techniek

De techniek in deze Italia is tweeledig: enerzijds is er aandacht voor luxe, in de vorm van een navigatiesysteem, Bluetooth, parkeersensoren voor + achter en automatisch dimmende spiegels. Echter, met het oog op de ‘puristi’ lag ten tijde van de ontwikkeling de focus toch echt op de aandrijflijn. Een 4,5 liter V8 met 570 pk, gekoppeld aan een razendsnelle 7-traps transmissie is daarvan het resultaat. Genoeg om binnen 3,4 seconden vanuit stilstand voorbij de 100 km/h te denderen en door te halen tot wel 325 km/h. Het kan u niet opwindend genoeg? Gelukkig is er de sound van de atmosferische 8-cilinder die recht achter u ligt opgesteld… Gauw langskomen, dus.

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo

Modelreeks: jan 2010 - dec 2014
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Wielbasis: 265 cm
Acceleratie (0-100): 3,0 s
Topsnelheid: 325 km/u
Interieurkleur: Zwart
Gemiddeld brandstofverbruik: 13,7 l/100km (1 op 7,3)
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: € 181 - 203 per kwartaal

Meld een fout

Contact opnemen met Autobedrijf Wim Prins

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken