Ferrari 488 - GTB | Carbon int | JBL | Camera | Carplay - AutoWereld.nl
 
2016, Benzine, Automaat, Coupé, Zwart
13.728 km
Prijs € 224.500
Bouwjaar 2016
Kilometerstand 13.728 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
APK Bij aflevering
BTW auto Nee, marge
Kenteken -
Datum deel 1 05-04-2016
Belasting (±) € 868,00 per jaar
Topsnelheid 330 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 3,00 sec
Motorvermogen 494 kW (672 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 2
Aantal cilinders 8-cilinder
Cilinderinhoud 3902 cc
Energielabel G
Carrosserie Coupé
Kleur Zwart
Gewicht 1490 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik (±) 1 op 9
Introductiejaar July 2015
Meer modelinformatie

Aanbieder

Autobedrijf Wim Prins
Galvaniweg 1

8071SC Nunspeet

0341-257014

www.wimprins.nl

Opties & accessoires

Comfort
  • Lederenbekleding
Multimedia
  • Navigatiesysteem
Tuning
  • Lichtmetalenvelgen

Garanties

Extra informatie

Modelreeks: jul 2015 - dec 2018
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Koppel: 760 Nm
GVW: 1.785 kg
Afmetingen (LxBxH): 457 x 195 x 125 cm
Wielbasis: 265 cm
Tankinhoud: 78 liter
Acceleratie (0-100): 3,0 s
Topsnelheid: 330 km/u
Interieurkleur: Zwart
Gemiddeld brandstofverbruik: 11,4 l/100km (1 op 8,8)
CO2 uitstoot: 260 g/km
Emissieklasse: Euro6
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: € 204 - 229 per kwartaal

= Aanvullende opties en accessoires =

- Achteruitrijcamera
- Apple CarPlay
- Bluetooth music streaming
- Carbon deurpanelen
- Carbon inleg in stuurwiel
- Carbon instaplijsten
- Carbon interieur-afwerking
- Carbon luchtroosters
- Carbon middenconsole
- Carbon schakelflippers
- Carbon stuurwiel
- Contrast stiksels
- JBL audio
- Keramische remmen
- LED schakelmoment op stuur
- Lichtmetalen velgen 20"
- Scuderia emblemem

Ferrari 488 GTB Nero Daytona

Consistentie is het toverwoord bij deze magisch mooie Ferrari 488 GTB. ‘Gewoon’ een zwarte uitdossing bleek niet voldoende. Werkelijk alles moest in het teken staan van de duistere gloed die in Italië Nero heet. Op slechts wat emblemen en stiksels in de bekleding na. Het resultaat? De spannendste zwarte auto die we ooit in ons assortiment hadden!

Exterieur

Een felrode Ferrari is bijna net zo vanzelfsprekend als een donkergekleurde leaseauto. Ruil die 2 om en het krijgt zowaar een bijzondere wending. Echter, hoezeer je ook je best doet, onopvallend door het verkeer snijden zal een Ferrari nooit ofte nimmer. Laat staan als het een 488 GTB betreft. Gelukkig maar. Extra bijzonder is het feit dat het grootste contrast aan de Italiaanse supercar het gebrek eraan is. Onder de Nero Daytona carrosserie huizen namelijk Nero wielen en dito remklauwen. Zelfs de naafdoppen zijn nog zwart, carbon zwart welteverstaan. Wanneer deze ‘Batmobile’ aan je voorbijflitst moeten de gele Scuderia Ferrari Shields je helpen om de identiteit van het mysterieuze racemonster te ontrafelen. We kunnen ons vervelendere dingen voorstellen…

Interieur & uitrusting

Met alle toewijding van de wereld ging de bedenker achter de duistere Ferrari ook binnenin de 488 GTB helemaal ‘los’. In die zin dat op deze plek eveneens (nagenoeg) alles zwart van kleur is. Te beginnen met de prachtig Nero lederen bekleding, voorzien van – jawel – Bianco stiksels. En wat te denken van de vele carbon delen: dashboard, stuurwiel, shift paddles, middenconsole, tunnelconsole, deurpanelen en zelfs de instaplijsten zijn gemaakt van ultra lichtgewicht en peperduur koolstofvezel. Daarmee lijkt het zwarte raspaard rechtstreeks te zijn overgevlogen uit de racerij. De geïntegreerde LED Shift Indicator in het stuur doet er wat dat betreft een extra schep bij bovenop. Het enige wat er nog aan ontbreekt is het circuit zelf. Maar daar valt gelukkig wat aan te doen…
Minder van toepassing op de baan, echter des te meer ernaast, is de ingebouwde achteruitrijcamera. Het heerlijk klinkende JBL audiosysteem in combinatie met Apple CarPlay doet verwoede pogingen om je te verleiden naar je favoriete muziek te luisteren. Niet wetende dat per heden met stip bovenaan staat: de sound van een échte Ferrari-V8. Déze Ferrari-V8.

Techniek & performance

Een inhoud van 3,9 liter bleek genoeg om maar liefst 670 daverende pk’s uit de 8-cilinder te persen. Met een beetje hulp van innovatieve Twin-Scroll turbotechniek. Dat dan weer wel… Naast een topsnelheid van 330 km/h en 0-100 km/h sprint binnen 3 (!) seconden, baart de V8 Supercharged opzien door verschillende records te verbreken. Ook naast de baan: zo had de motor ten tijde van zijn introductie het meeste vermogen en koppel per liter. Lekker! Dat de krachtbron tevens werd uitgeroepen tot de snelst reagerende turbomotor ter wereld, hebben we reeds zelf mogen ondervinden. En u? Wanneer gaat u er eens goed voor zitten?

Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo

Meld een fout

Contact opnemen met Autobedrijf Wim Prins

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken