Ferrari 599 - 6.0 GTB Fiorano F1 6.0 GTB Fiorano F1 - AutoWereld.nl
 
€ 129.500
2008, Benzine, Automaat, Coupé, Rood
24.500 km
Prijs € 129.500
Bouwjaar 2008
Kilometerstand 24.500 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
APK -
BTW auto Nee, marge
Kenteken -
Datum deel 1 12-06-2008
Belasting (±) € 945,00 per jaar
Topsnelheid 330 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 3,70 sec
Motorvermogen 456 kW (620 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 2
Aantal cilinders 12-cilinder
Cilinderinhoud 5999 cc
Energielabel G
Carrosserie Coupé
Kleur Rood
Gewicht 1612 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik (±) 1 op 5
Introductiejaar maart 2006
Meer modelinformatie

Aanbieder

Autobedrijf Wim Prins
Galvaniweg 1

8071SC Nunspeet

0341-257014

www.wimprins.nl

Opties & accessoires

Veiligheid
  • Alarm
  • Startonderbreker
Comfort
  • Lederenbekleding

Garanties

Extra informatie

Overige opties & accessoires: Alarm klasse 1(startblokkering)

Ferrari 599 GTB Fiorano F1

Het enige dat dichterbij een Ferrari 599 GTO komt, is de 599 GTO zelf. Voor de rest heeft deze GTB griezelig veel weg van de straatlegale versie op basis van de raceklare 599XX. Volgt u ons nog? Geeft niets. Het geweldig pure karakter van dit unieke exemplaar is immers het enige dat telt.
Deze Gran Turismo Berlinetta is oorspronkelijk nieuw geleverd in Spanje. Onder de Spaanse zon ‘versleet’ het Italiaanse raspaard twee eigenaren, om vervolgens de Nederlandse wegen ‘onveilig’ te maken. Het gevaarlijkste aan deze Ferrari? Zijn immense attractiviteit. Probeer maar eens nee te zeggen tegen al dit moois! En dan is de geweldenaar ook nog eens technisch in topstaat. De laatste onderhoudsbeurt dateert van 1.500 kilometer geleden; ongeveer de afstand van hier naar zijn land van herkomst: daar waar de service is uitgevoerd. Grande!

Exterieur
De gelijkenis met de GTO zit hem uiteraard voor een belangrijk deel in het tweekleurige exterieur: Rosso Corsa in combinatie met een zwart dak en dito spiegelkap behuizingen. Mat zwart nog wel, voor een extra dramatische look, in de positieve betekenis van het woord. De antracietkleurige velgen doen serieus mee aan het lookalike gebeuren. Vervelend is dat allerminst!
De vuurrode carrosserie doet ondertussen datgene waarin het de allerbeste is: bloedsnel overkomen en een verpletterende indruk achterlaten op iedere medeweggebruiker die na accelereren tegen de staart van de 599 aan mag kijken. Want geloof ons, dat zijn er veel. Rosso remklauwen mogen zich op saillante wijze vastbijten in de keramische remschijven, en doen dat met verve. Tijd om in te stappen!

Interieur & uitrusting
Het zal u niet verbazen dat de circuit-ambities in het interieur volop worden doorgetrokken. U treft er met Nero leder beklede sportstoelen, gemaakt van carbon. Op het dashboard en de tunnelconsole vindt u datzelfde peperdure, lichtgewicht materiaal terug. Zo ongeveer alles dat zwart is maar niet van carbon, heeft een Rosso afwerking; in de vorm van stiksels, dan wel biesjes. De rev-counter leidt een even opvallend bestaan: met zijn Rosso uitrusting en centrale positie in het instrumentenpaneel is deze onmogelijk te missen. Goed gezien: de toeren lopen door tot 10.000 per minuut…
Tegelijkertijd heeft Ferrari zichtbaar heel hard zijn best gedaan om een beetje stijl terug te laten komen in de Spartaanse c.q. performance georienteerde cockpit, getuige de brandblusser die omwikkeld is met Nero leder. En daar stopt het niet, want we merken zelfs parkeersensoren voor en achter op, een navigatiesysteem, automatisch dimmende binnenspiegel en een CD-wisselaar geschikt voor 6 schijven. Zijn ze helemaal gek geworden in Maranello? Een beetje misschien, op een goede manier. En dat komt heel anders tot uiting dan tot nu toe besproken…

Techniek & performance

Immers, wat is een vurig en snel uiterlijk zonder bijpassende prestaties? De 599 GTB flitst binnen 3,7 seconden van 0 naar 100 km/h. De topsnelheid ligt op een alles verpulverende 331 km/h. Verantwoordelijk hiervoor is een 12-cilinder in V-opstelling in het vooronder, goed voor 620 pk en 608 Nm koppel. Daarmee trekt de Ferrari letterlijk en figuurlijk een hele lange neus naar andere weggebruikers. Slik. En dan durven ze in Maranello nog steeds over een volbloed ‘GT’ te spreken… Nou ja, die ‘B’ zal het hem dan toch wel doen! Wat denkt u, moet dat persoonlijk even getest worden?

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo

Modelreeks: mrt 2006 - jun 2012
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Wielbasis: 275 cm
Acceleratie (0-100): 4,0 s
Topsnelheid: 330 km/u
Interieurkleur: Zwart
Gemiddeld brandstofverbruik: 21,3 l/100km (1 op 4,7)
Brandstofverbruik in de stad: 32,7 l/100km (1 op 3,1)
Brandstofverbruik op de snelweg: 14,7 l/100km (1 op 6,8)
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: € 224 - 252 per kwartaal

Meld een fout

Contact opnemen met Autobedrijf Wim Prins

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken