Ferrari 612 - Scaglietti V12 - 14 dkm - Collectors Car - F1 trans - AutoWereld.nl
 
2005, Benzine, Automaat, Coupé, Zwart
14.964 km
Prijs € 89.950
Bouwjaar 2005
Kilometerstand 14.964 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
APK Bij aflevering
BTW auto Nee, marge
Kenteken RX-088-L
Datum deel 1 03-02-2005
Belasting (±) € 1.129,00 per jaar
Topsnelheid 315 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 4,20 sec
Motorvermogen 397 kW (540 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 4
Aantal cilinders 12-cilinder
Cilinderinhoud 5748 cc
Energielabel G
Carrosserie Coupé
Kleur Zwart
Gewicht 1840 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik (±) 1 op 5
Introductiejaar januari 2004
Meer modelinformatie
Voertuighistorie: Opvragen CARFAX rapport

Aanbieder

Cool Classic Club B.V.
Energiestraat 3

1411AN Naarden

0352031753

https://www.coolclassicclub.com

Opties & accessoires

Veiligheid
  • Parkeersensor
  • Startonderbreker
Comfort
  • Lederenbekleding
Multimedia
  • Navigatiesysteem

Extra informatie

Transmissie: 6 versnellingen, Semi-automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Bandenmaat voor: 245/45 R19
Bandenmaat achter: 285/40 R19
GVW: 2.250 kg
Afmetingen (LxBxH): 490 x 196 x 134 cm
Wielbasis: 295 cm
Acceleratie (0-100): 4,2 s
Topsnelheid: 315 km/u
Interieurkleur: Zwart
Gemiddeld brandstofverbruik: 20,7 l/100km (1 op 4,8)
Brandstofverbruik in de stad: 32,1 l/100km (1 op 3,1)
Brandstofverbruik op de snelweg: 14,0 l/100km (1 op 7,1)
CO2 uitstoot: 475 g/km
Emissieklasse: Euro4
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Motorrijtuigenbelasting: € 267 - 300 per kwartaal
Optioneel afleverpakket (€ 250): Afleverpakket: Nieuwe APKVolle tank

## Aanvullende opties en accessoires

- Audio-navigatiesysteem
- Metallic lak
- Parkeersensor voor en achter

- English below -

"What's behind you doesn't matter." - Enzo Ferrari

Ferrari maakt een hele andere categorie "goosebump-creators". De twaalfcilinder vierzitters (Grand Tourers). Een categorie voor mensen die de snelheid en geluid van een Ferrari waarderen, maar de nervositeit en gebrek aan comfort niet willen combineren in hun dagelijkse kilometers. Binnen deze categorie valt onze prachtige 612 Scaglietti.

De voorganger van de 612 was de Ferrari 456M GT. Ook een van de mooiste, ingetogen en klasserijkste Grand Tourers aller tijden. Vergeleken met Aston Martin en Mercedes, die op hun beurt graag meedeelde in dit klassement, waren technisch veel moderner dan de Ferrari. Ferrari moest aan de bak om een flinke inhaalslag te maken. Om de Mercedes CL600 en de Aston Martin DB9 in de schaduw te zetten, hadden de Ferrari technici een enorme kluif. Het Ferrari gevoel in een auto die comfortabel was. Makkelijke in- en uitstap, comfortabele stoelen, goede infotainment en luxe in een italiaanse sportwagen. Ze kwamen met een raszuivere sportwagen: motor achter de vooras en transmissie op de achteras (een transaxle dus), met uiteraard alleen de achterwielen aangedreven door de atmosferische V12 met 540 stijgerende Modena paarden.

De koets is ontworpen door Pinifarina. Er zitten duidelijke knipogen van de one-of Ferrari 375 MM Speciale in het ontwerp. De vouwen in de body en koplampen lijken hier rechtstreeks vandaan te komen. Omdat de 612 door alle luxe 'een beetje dik was geworden', werd er gekozen voor een geheel aluminium ontwerp met een spaceframe die direct aan de body werd gelast. De naam Scaglietti kwam van Sergio Scagletti, een carrossier in de mooiste zin van het woord. Een kunstenaar met het kloppen van aluminium.

De naam 612 staat voor 6 liter 12 cilinder. Het blok was een Tipo F133D, exact het zelfde blok als de 575M SuperAmerica. Een beetje gejokt dus, want het blok is 'maar' een 5.7 liter. Hier houden de compromisen gelukkig op, de GT sprint vooralsnog in 4.2 seconden naar de 100 en heeft een topsnelheid van 320 kmh.

Onze 612 Scaglietti is uitgevoerd in het Nero Daytona en verkeert in absolute nieuwstaat. De volledige onderhoudshistorie, orginele boekjes en sleutels zijn uiteraard aanwezig. Onze 612 is origineel geleverd in Italie en is momenteel in bezit van de derde eigenaar. In 2005, overigens ook het eerste productie jaar, werd deze naast 863 andere exemplaren wereldwijd geleverd.

"everyone dreams of driving a Ferrari, it was my inent from the start" - Enzo Ferrari
"What's behind you doesn't matter." - Enzo Ferrari

Ferrari makes a completely different category of "goosebump creators". The twelve-cylinder four-seater (Grand Tourers). A category for people who appreciate the speed and sound of a Ferrari, but don't want to combine the nervousness and lack of comfort in their daily kilometers. Our beautiful 612 Scaglietti falls within this category.

The predecessor of the 612 was the Ferrari 456M GT. Also one of the most beautiful, modest and classiest Grand Tourers of all time. Compared to Aston Martin and Mercedes, who in turn liked to participate in this classification, were technically much more modern than the Ferrari. Ferrari had to work hard to catch up. To put the Mercedes CL600 and Aston Martin DB9 in the shade, the Ferrari technicians had a huge blow. The Ferrari feeling in a car that was comfortable. Easy entry and exit, comfortable seats, good infotainment and luxury in an Italian sports car. They came with a pure sports car: engine behind the front axle and transmission on the rear axle (so a transaxle), with of course only the rear wheels driven by the atmospheric V12 with 540 rising Modena horses.

The coach was designed by Pinifarina. There are clear winkings of the one-of-Ferrari 375 MM Speciale in the design. The folds in the body and headlights seem to come directly from here. Because the 612 had become 'a bit thick' due to all the luxury, a completely aluminum design was chosen with a space frame that was welded directly to the body. The name Scaglietti came from Sergio Scagletti, a bodywork in the best sense of the word. An artist with aluminum beating.

The name 612 stands for 6 liter 12 cylinder. The block was a Tipo F133D, exactly the same block as the 575M SuperAmerica. A bit cheated, because the block is 'only' a 5.7 liter. Fortunately the compromises stop here, the GT sprint to the 100 in 4.2 seconds and has a top speed of 320 km / h.

Our 612 Scaglietti is in Nero Daytona and is in absolute new condition. The complete maintenance history, original booklets and keys are of course present. Our 612 was originally delivered in Italy and is currently owned by the third owner. In 2005, incidentally also the first production year, it was delivered in addition to 863 other copies worldwide.

"everyone dreams of driving a Ferrari, it was my inent from the start" - Enzo Ferrari

Meld een fout

Contact opnemen met Cool Classic Club B.V.

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken