Ferrari FF - 6.3 V12 | Carbon int. | Alcantara vloer | Camera | Etc - AutoWereld.nl
 
2012, Benzine, Automaat, Coupé, Blauw
16.138 km
Prijs € 164.500
Bouwjaar 2012
Kilometerstand 16.138 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
APK Ja, t/m 30 January 2021
BTW auto Nee, marge
Kenteken NG-682-F
Datum deel 1 24-05-2012
Belasting (±) € 1.243,00 per jaar
Topsnelheid 335 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 3,70 sec
Motorvermogen 486 kW (661 pk)
Aantal deuren 3-deurs
Aantal zitplaatsen 4
Aantal cilinders 12-cilinder
Cilinderinhoud 6262 cc
Energielabel G
Carrosserie Coupé
Kleur Blauw
Gewicht 1855 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik (±) 1 op 6
Introductiejaar September 2011
Meer modelinformatie
Voertuighistorie: Opvragen CARFAX rapport

Aanbieder

Autobedrijf Wim Prins
Galvaniweg 1

8071SC Nunspeet

0341-257014

www.wimprins.nl

Vergelijkbare Ferrari FF occasions

Opties & accessoires

Veiligheid
  • ABS
  • Alarm
  • Parkeersensor
  • Startonderbreker
Comfort
  • Lederenbekleding
  • Xenon verlichting
Multimedia
  • Navigatiesysteem

Garanties

Extra informatie

Transmissie: 7 versnellingen, Automaat
Modelreeks: sep 2011 - dec 2015
Aandrijving: Vierwielaandrijving
Koppel: 683 Nm
GVW: 2.320 kg
Afmetingen (LxBxH): 492 x 195 x 142 cm
Wielbasis: 299 cm
Tankinhoud: 91 liter
Acceleratie (0-100): 3,7 s
Topsnelheid: 335 km/u
Interieurkleur: Zwart
Gemiddeld brandstofverbruik: 15,4 l/100km (1 op 6,5)
Brandstofverbruik in de stad: 23,5 l/100km (1 op 4,3)
Brandstofverbruik op de snelweg: 10,7 l/100km (1 op 9,3)
CO2 uitstoot: 380 g/km
Emissieklasse: Euro5
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: € 291 - 328 per kwartaal
Optioneel afleverpakket (zonder meerprijs): BOVAG Garantie 6 maanden: https://www.bovag.nl/BovagWebsite/media/BovagMediaFiles/Downloads/Garantie%20en%20voorwaarden/Algemene-Garantievoorwaarden-Auto-1-2-2018.pdf

= Aanvullende opties en accessoires =

Exterieur
- 20 inch wielen
- Carbon deurgrepen
- Parkeersensor achter
- Parkeersensor voor

Infotainment
- Achteruitrijcamera
- Achteruitrijcamera
- USB-poort

Interieur
- Alcantara vloer
- Carbon instaplijsten
- Carbon middenconsole
- Carbon schakelflippers
- Carbon stuurwiel
- Half leder met alcantara interieur
- Lederen dashboard
- Lederen deurpanelen
- Logo in de hoofdsteunen
- Rosso stiknaad

Veiligheid
- Alarm klasse 1(startblokkering)
- Brembo remmen
- Derde remlicht

= Bijzonderheden =

Ferrari FF

Het liefst scharen we bij Prins álle Ferrari’s onder de zeldzame collectie “Atelier Cars”. We zijn immers groot fan. Maar dit is er écht één: een Ferrari FF voorzien van een unieke samenstelling. Hoe uniek is donkerblauw? Héél uniek als deze “Blu Oro” heet; een zogenaamde “Extracampionario” kleur. Met andere woorden: een op maat gemaakte Paint to Sample carrosserielak. Kennelijk vond de bedenker het 'Blu Oro' zó briljant, dat de remklauwen dezelfde naam mochten dragen: 'Oro', oftewel goud! Een sublieme combinatie, als u het ons vraagt. Maar ja, dan heb je het ook over échte liefhebbers… Het interieur vinden we daarom al minstens zo fantastisch. Met recht een Atelier Car: héél veel carbon, héél veel alcantara, en alles wat er dan nog overbleef is met 'fine Italian leather' bekleed. Nu exclusief te bewonderen in de showroom van Prins.

Exterieur

De Ferrari FF is anders dan elke andere Ferrari. Dit heeft niet zozeer met karakter, power of sound te maken. Des te meer met stijl. Ja, ook dit steigerende raspaard is een plaatje om naar te kijken. Maar hij is zo anders! En dat allemaal dankzij de shooting brake-achtige achterzijde. Immers, alles tot en met de B-stijl is hartstikke Ferrari: een lange neus, aerodynamische koelsleuven en een klassieke grille à la 612 Scaglietti en California. Ook de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen ontbreken allerminst. Maar wat verder naar achteren gebeurt is nieuw voor Ferrari. Is dat erg? Niet als je ziet wat de knappe koppen uit la bella Italia ervan gemaakt hebben! De ver doorlopende daklijn is natuurlijk hartstikke functioneel, daar het veel meer hoofdruimte oplevert voor de achterste inzittenden. Maar het is evengoed heel stijlvol gedaan, zodat het geen gevoelens van een snelle hatchback of sportieve stationwagon oproept. En de achterkant zelf? Die is al net zo opwindend als de 20 inch Diamond Cut velgen en Oro remklauwen samen.

Interieur

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: dit is by far het spannendste zwarte interieur dat we ooit hebben gezien. De Nero lederen bekleding wordt namelijk afgewisseld door Nero Alcantara delen, waaronder op de zitvlakken en vloer. Voorts zijn de stoelen uitgerust met een Diamond Stitch motief. Extra leder is er te vinden op de dakhemel en hoedenplank. De toerenteller kleurt Rosso en het wemelt er van de contraststiksels in dezelfde Ferrari-rode tint. Uitstekend vertegenwoordigd is tevens de carbon finishing touch: dit peperdure lichtgewicht materiaal komt terug in de vorm van dashboard inserts en een Driver Zone (stuurwiel, Paddle Shift bediening en ring rondom de rev-counter) mét LED Shift Indicator. Ook de tunnelconsole / Central Bridge, middenconsole / Central Zone en instaplijsten zijn gemaakt van carbon. Dit is geen werkplek, dit is pure kunst!

Opties & extra’s

Heel terecht dus, dat de Four Wheel Drive Ferrari for Four zijn neus letterlijk en figuurlijk ophaalt voor verkeersdrempels en andere supercar pesterijen. Naast een Suspension Lifter, beschikt de FF over geventileerde stoelen, een High Power Hifi geluidsinstallatie en Cruise Control. De camera’s voor + achter inclusief Split View functioneren als een extra set ogen. Zo gaat niets onopgemerkt aan u voorbij. Van de brandblusser hopen we vooral dat u deze niet nodig gaat hebben. Mooi om naar te kijken is het wel, dankzij de lederen hoes waarin de blusser is gestoken.

Techniek & performance

Toch adviseren we u om uw ogen zoveel mogelijk op de weg te houden. De 6,3 liter Ferrari-V12 in het front is namelijk tot bizarre snelheden in staat. De atmosferische 12-cilinder levert 660 pk en 683 Nm koppel. In combinatie met vierwielaandrijving en een 7-traps automatische transmissie met dubbele koppeling, spurt de FF binnen 3,7 seconden van 0 naar 100 km/h. De topsnelheid ligt op een verpletterende 335 km/h en de bloedsnelle GT gaat de bocht door als op rails. Daarmee blijft de Ferrari Atelier-waardig, maar de FF mee naar buiten nemen is nog véél leuker. Wie durft?

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo

Meld een fout

Contact opnemen met Autobedrijf Wim Prins

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken