Maserati GranSport - 4.2 GranSport Automaat - AutoWereld.nl
 
04-2005, Benzine, Automaat, Coupé, Grijs
64.090 km
Prijs € 44.850
Bouwjaar april 2005
Kilometerstand 64.090 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
APK Ja, t/m 05 maart 2020
BTW auto Nee, marge
Kenteken 95-ZGD-2
Datum deel 1 07-04-2005
Belasting (±) € 945,00 per jaar
Topsnelheid 290 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 4,80 sec
Motorvermogen 295 kW (401 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 4
Aantal cilinders 8-cilinder
Cilinderinhoud 4244 cc
Energielabel G
Carrosserie Coupé
Kleur Grijs (Metallic)
Gewicht 1640 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik -
Introductiejaar februari 2006
Meer modelinformatie

Aanbieder

Auto 't Hooft
Voltastraat 100

7006RW Doetinchem

0314 - 343788

www.autothooft.nl

Opties & accessoires

Veiligheid
  • ABS
  • Airbag Bestuurder
  • Airbag Passagier
  • Airbag. zijdelings voor 2x
  • Gordijn/hoofd airbags voor
  • Centr. deurvergr. handbediend
  • Centr. deurvergr. afstand.
  • Warmtewerend getint glas
  • Hoofdsteunen achter
  • Mistlampen
  • Park control achter
  • Startonderbreking
Comfort
  • Airconditioning. handbed.
  • Boordcomputer
  • Airconditioning. automat.
  • Cruise Control
  • Elektrische ramen voor
  • El. verstelbare spiegels
  • Verstelbaar stuur
  • Lederen bekleding
  • Regensensor
  • Stoelverwarming voor
  • Stuurbekrachtiging
Multimedia
  • Radio/CD
Tuning
  • Lichtmetalen velgen
  • Sportstoelen
Exterieur
  • Bumpers in kleur carrosserie
Overige
  • Sidespoilers/steps in kleur van carrosserie
  • APK bij aflevering
  • Onderhoudsboekje aanwezig
  • Rokersvrije auto
  • Armleuning midden voor
  • Bekerhouders voor
  • Buitenspiegels inklapbaar
  • Sportstuur
  • Multifunctioneel stuur
  • Buitentemperatuurmeter
  • Bestuurdersstoel hoogte verstelbaar
  • Passag.stoel hoogte verstelbaar
  • Youngtimer & Classic approved

Extra informatie

Voor het bedrag van € 650, ontvangt u van ons het afleverpakket .
De Maserati GranSport is een model van het Italiaanse autohuis Maserati dat op de Autosalon van Genève in 2004 werd gepresenteerd. Het ontwerp is van Pininfarina.[1].
De GranSport is de sportieve versie van de Maserati 4200 GT. De GranSport heeft een 4.2 liter V8motor onder de kap, goed voor 400 pk.
Qua design valt de GranSport op door de agressieve neus met de grote grille.
Het merk Maserati is opgericht in 1914 in Bologna door de zes gebroeders Maserati: Carlo, Bindo, Alfieri, Mario, Ettore en Ernesto. Het maakte in eerste instantie bougies en bobines. In 1926 werd de eerste zelf gebouwde raceauto (Tipo 26) gepresenteerd in de Targa Florio, bestuurd door Alfieri Maserati, die prompt won. Ook daarna heeft hij talloze races op zijn naam geschreven. Vanaf dat moment tot de jaren vijftig heeft men zich beziggehouden met het bouwen van raceauto's waarbij de 250 F en de "Birdcage" de beroemdste types zijn geweest die buitengewoon succesvol waren.

Aan het einde van de jaren vijftig zag men in dat de fabriek van de racerij niet kon leven, en werd besloten om ook straatauto's te gaan bouwen. Het eerste type dat in een behoorlijk grote serie werd gemaakt (bijna 2000 stuks), was de 3500 GTS uit 1957. Tijdens de jaren zestig en zeventig bouwde het merk een reputatie op als producent van exclusieve GT's met klinkende namen als de Mexico, Ghibli, Indy, Bora, Merak, Khamsin, Kyalami en Quattroporte, stuk voor stuk snelle reiswagens die in kleine aantallen werden gefabriceerd. In 1968 nam Citroën Maserati over, wat leidde tot de auto's waarin de hydraulische techniek van Citroën te vinden was.

Aan het einde van de jaren zeventig stond de fabriek aan de rand van de afgrond toen Citroën de stekker uit de verliesgevende zaak wilde trekken. De Tomaso nam de zaak toen voor een symbolisch bedrag over. Hij besloot dat de enige manier om te overleven was, om een auto te ontwikkelen die voor een groter publiek bereikbaar was. Zodoende werd in 1982 de Biturbo gepresenteerd, die insloeg als een bom.

Door een relatief kleine motor uit te rusten met twee turbo's werd een zeer snelle auto gepresenteerd die het met gemak op kon nemen tegen de BMW 323i, de grootste concurrent.

Daarna is het model steeds verder verbeterd. De laatste incarnatie van de biturbo was de Ghibli II. Daarna werd de fabriek onder het management van Ferrari geplaatst en werd het bedrijf totaal gereorganiseerd en verbouwd. Het eerste model onder het nieuwe bewind was de 3200 GT, die nog een 8 cilinderbiturbomotor had.

Daarna is men over gegaan op conventionele motoren zonder turbo's, die in de huidige modellen te vinden zijn. Recent is Maserati toegevoegd aan Alfa Romeo binnen de Fiatgroep, en is het dus weer onder Ferrari weggehaald.

In 2015 werden 31.500 voertuigen van het merk verkocht.[1] Ongeveer 40% van de verkopen vinden plaats in de Verenigde Staten en de tweede markt is de Volksrepubliek China waar iets meer dan een vijfde van de verkopen werden gerealiseerd.
Ondanks dat wij uiterste zorg besteden aan onze advertenties kan het voorkomen dat er type fouten en of model wijzigen hebben plaatsgevonden. U kunt dus ook geen aanspraak maken op voornoemde fouten wijzigingen. of enige rechten ontlenen aan deze advertentie

Meld een fout

Contact opnemen met Auto 't Hooft

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken