Maserati Quattroporte - IV Otto Cilindri | Verde Tundra - AutoWereld.nl
 
1998, Benzine, Handgeschakeld, Sedan, Groen
131.217 km

Algemeen

Prijs € 24.500
Bouwjaar 1998
Kilometerstand 131.217 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
APK -
BTW auto Nee, marge
Kenteken 54-NX-XV
Datum deel 1 16-03-1998
Belasting (±) € 868,00 per jaar
Topsnelheid 270 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 5,80 sec
Motorvermogen 246 kW (334 pk)
Aantal deuren 4-deurs
Aantal zitplaatsen 5
Aantal cilinders 8-cilinder
Cilinderinhoud 3217 cc
Energielabel -
Carrosserie Sedan
Kleur Groen
Gewicht 1547 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik -
Introductiejaar april 1998
Meer modelinformatie
Voertuighistorie: Opvragen CARFAX rapport

Aanbieder

Autobedrijf Wim Prins
Galvaniweg 1

8071SC Nunspeet

0341-257014

www.wimprins.nl

Opties & accessoires

Veiligheid
  • Alarm
  • Getint glas
  • Startonderbreker
Comfort
  • Airconditioning
  • Climate Control
  • In hoogte verstelbaar stuur
  • Lederenbekleding
Tuning
  • Lichtmetalenvelgen
Overige
  • Elek. verstelbare stoelen

Extra informatie

Modelreeks: apr 1998 - jun 2001
Aandrijving: Achterwielaandrijving
GVW: 2.047 kg
Wielbasis: 266 cm
Acceleratie (0-100): 5,8 s
Topsnelheid: 270 km/u
Interieurkleur: Beige
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: € 204 - 229 per kwartaal

= Aanvullende opties en accessoires =

Exterieur
- Dimlichten automatisch
- Rolgordijn voor achterruit
- Sperdifferentieel

Interieur
- Armsteun achter
- Buitentemperatuurmeter
- Elektrisch verstelbare voorstoel(en)
- Houten stuurwiel
- Lederen/alcantara bekleding
- Stuur verstelbaar

Veiligheid
- Alarm klasse 1(startblokkering)
- Derde remlicht
- Gordelspanners
- Side Impact Protection System

= Bijzonderheden =

Maserati Quattroporte IV Verde Tundra

Comeback QP: in maart 2018 leverden we deze, in zeer fraaie staat verkerende Maserati Quattroporte af aan de voormalig eigenaar. In 2 jaar tijd werden er amper 4.000 kilometers bij op gereden. Dit verklaart meteen de ongewijzigde conditie van de QP ten opzichte van 2018: bellissima!
Het betreft hier de vierde generatie Quattroporte, door kenners ook wel beschouwd als ‘de laatste échte Maserati’. Op het moment dat dit unieke exemplaar werd geproduceerd, stond het merk met de drietand namelijk aan de vooravond van een overname door Ferrari, waaruit vervolgens de Quattroporte Evoluzione is ontstaan. Daarnaast is de Quattroporte IV de eerste die voorzien is van Biturbo-techniek. In dit geval staan de turbo’s in dienst van de 3,2 liter V8-motor: de absolute topversie uit het Quattroporte-gamma eind jaren 90. De combinatie is goed voor een indrukwekkende 335 pk: “Een vermogen om rekening mee te houden!”, horen we de voorlaatste eigenaar nog zo zeggen over dit subliem onderhouden exemplaar. En dat is niet het enige wat ons is bijgebleven van dhr. Peels…

Historie

We zullen er niet omheen draaien: dhr. Peels is een man naar ons hart. Een autofanaat in hart en nieren, met een uitgesproken voorkeur voor Italiaanse schoonheden. En daarbovenop een zeer gewaardeerde, trouwe Prins klant. In de ruim 17 jaar dat hij hier over de vloer komt, hebben we al veel met hem mogen meemaken. Zo reed hij lange tijd in een prachtige Alfa Romeo 147 GTA en kocht hij een paar jaar geleden nog een Brera 3.2.
Dhr. Peels staat erom bekend zijn auto’s altijd tot in de puntjes te verzorgen. Van lakwerk tot aan techniek, sportpedalen en zelfs deurrubbers; er is geen onderdeel dat geen aandacht krijgt. Alles moet perfect zijn. Net als deze, in schitterende staat verkerende Maserati Quattoporte IV Otto Cilindri: zijn persoonlijke, torenhoge favoriet waarvan hij 2 jaar geleden met moeite afstand deed.
Ga een half uur met dhr. Peels aan tafel zitten en hij overtuigt u ervan dat deze Quattroporte de knapste sedan ooit gemaakt is. Hij kocht de auto in 2009 van een mede-clublid van Maserati Club Holland. De auto was al mooi, echter perfectionistisch als dhr. Peels is, ontdekte hij nog genoeg verbeterpunten, die mede door zijn brede kennis van dit specifieke model aan het licht kwamen. En daar heeft reeds één opvolger optimaal van kunnen profiteren. Misschien u straks ook?

Conditie

Dit is wat er 10 jaar geleden veranderde: de motorkap werd in zijn geheel vervangen voor een nieuw exemplaar. De katalysatoren moesten het veld ruimen voor originele exemplaren van Ferrari, omdat deze naar eigen zeggen ‘platter zijn en daardoor minder schadegevoelig’. In het verlengde daarvan is de Maserati voorzien van een nieuw RVS uitlaatsysteem, welke aansluit op de katalysatoren. Rubberen bussen hogen de Quattroporte subtiel op, ter preventie van het iets inzakken van de vering in de loop der jaren. De auto heeft nu de originele rijhoogte, zoals hij nieuw geleverd is, hetgeen tevens helpt bij het probleemloos in- en uitrijden van de verwarmde garage, zoals dhr. Peels dat deed. Alle vier de originele, instelbare schokbrekers zijn gereviseerd door Koni. Het middels een knop aan te passen onderstel werkt dus gewoon, wat vrij uniek is.
Eveneens het vermelden waard is het feit dat de motor bij circa 70.000 km is vervangen, vanwege een te hoog olieverbruik. Op verzoek van de oud-eigenaar wijzen we u erop dat ook de huidige motor een bescheiden olieverbruik heeft. Het zou dhr. Peels namelijk aan het hart gaan als ‘zijn’ Quattroporte droog komt te staan. Regelmatig peilen is dus aan te bevelen.

In- & exterieur

Deze fabuleuze Maserati is zo authentiek als de persoon die hem bezat. Het interieur van de auto is geheel origineel en verkeert in oogverblindend mooie staat. Enkel de nerven in de lederen bestuurdersstoel zijn door de jaren heen ietwat donker geworden, maar hier heeft dhr. Peels nooit wat aan willen doen. Volgens hem hoort dit nu eenmaal bij een auto van deze leeftijd; er is geenszins sprake van overmatige slijtage of vuiligheid. Dit valt onder de categorie ‘gewoon gezonde patina’. Bovendien heeft hij het leer nooit te grof willen behandelen; dit is immers een vorm van reinigen, en spuiten leek hem ongepast. Kortom, duidelijk een gevalletje ‘what you see is what you get’. En wat we zien, dat bevalt ons uitstekend.
Ook aan de buitenzijde. De in Verde Tundra gegoten carrosserie, voorziet het door Marcello Gandini ontworpen koetswerk zowaar van extra glans. De donkergroene tint geeft het tijdloze, charismatische design van de Italiaanse vierdeurs extra diepte en cachet. Bonus: alle facturen en boeken zijn inbegrepen. En alleen de juiste kandidaat krijgt ook de originele brochure erbij; een belofte die we al één keer zijn nagekomen. Wie zorgt ervoor dat we dat een 2e keer kunnen doen?

Met hartelijke groet,
Prins Classics

Meld een fout

Contact opnemen met Autobedrijf Wim Prins

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken