Mitsubishi Carisma - 1.8 GLS Carisma MSX 1.8 DOHC (niet de GLS) - AutoWereld.nl
Geen afbeelding beschikbaar
Geen foto beschikbaar
Geen foto beschikbaar
Geen foto beschikbaar
Geen foto beschikbaar
02-1997, LPG, Handgeschakeld, Sedan, Groen
391.500 km
Prijs € 1.499
Bouwjaar februari 1997
Kilometerstand 391.500 km
Brandstof LPG
Transmissie Handgeschakeld
APK Ja
BTW auto Nee, marge
Kenteken RG-ZF-79
Datum deel 1 28-02-1997
Belasting (±) € 815,00 per jaar
Topsnelheid 200 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 10,20 sec
Motorvermogen 103 kW (140 pk)
Aantal deuren 4-deurs
Aantal zitplaatsen 5
Aantal cilinders 4-cilinder
Cilinderinhoud 1834 cc
Energielabel -
Carrosserie Sedan
Kleur Groen (Metallic)
Gewicht 1180 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik -
Introductiejaar oktober 1996
Meer modelinformatie

Aanbieder

Enno

Vergelijkbare Mitsubishi Carisma occasions

Opties & accessoires

Veiligheid
  • ABS
  • Airbags
  • Alarm
  • Centrale deurvergrendeling
  • Getint glas
  • Hoofdsteunen achter
  • Mistlampen
  • Startonderbreker
Comfort
  • Airconditioning
  • Buitenspiegels verwarmbaar
  • Climate Control
  • Elek. bedienbare ramen
  • Elek. verstelbare spiegels
  • In hoogte verstelbaar stuur
  • Stuurbekrachtiging
Multimedia
  • Radio/CD-speler
Tuning
  • Lichtmetalen velgen
  • Sportstoelen
Praktisch
  • Achterbank neerklapbaar
  • Trekhaak
Exterieur
  • Buitenspiegels in carrosseriekleur
  • Bumpers in carrosseriekleur
  • Spoiler

Extra informatie

Overige opties & accessoires: Achterbank in delen neerklapbaar, Achterbank in delen neerklapbaar., Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar, Derde remlicht, Gelaagde voorruit, Gordelspanners, Halogeen koplampen, Hoofdsteunen voor, Koplampen in hoogte verstelbaar, Toerenteller, Verstelbare stuurkolom Climate control. ABS. Sport stoelen, speciaal MSX interieur en lederen Momo (lancer EVO 6) Sportstuur.

Wie kent de unieke Carisma MSX? Een normaal uitziende Carisma, maar niets is minder waar. Het is een uniek exemplaar, waarvan er nog maar een handvol in Europa rond rijden. Gebouwd ter homologatie van het DTTC model waar in 1996/1997 met een Carisma MSX is geraced.

Wat maakt de Carisma MSX zo uniek?
* ten eerste de 1.8 140PK DOHC motor, direct ingespoten. Een hoogtoerig blok afgeleid van de motor in de colt GTI. Toerengrens ligt bij 8200 toeren.
* De uitrusting : speciale sportievere stoelen, speciale bekleding en af fabriek voorzien van climate control en alarm
* De auto heeft standaard ABS met schijfremmen achter
* het onderstel, met massieve bussen voor in de draagarmen en sferische bussen in de achterwielophanging. En zowel voor als achter een stabilisatorstang.
* Nooit geleverd in NL, er zijn er een paar in NL via importeur blijven hangen, de rest is naar Zuid Europa geleverd.

Dit is het enige in Nederland nog rijdende model van het type MSX. Een leuke hoogtoerige motor. Samen met het onderstel maakt het een erg leuke auto om in te rijden. Het onderstel lijkt ook sterk op de eerste Lancer EVO modellen.

De motor is in 2015 helemaal opnieuw opgebouwd. Veel nieuwe onderdelen. Een unieke auto, die thuis hoort bij een echte liefhebber. Heb de auto sinds eind 2013 in mijn bezit. Rijdt dankzij de LPG G3 (ook op kenteken) installatie als een moderne auto, en tegen acceptabele kosten.

Werkende airco, climate control inclusief ioniserend interieurfilter. Een optie die alleen op de allerduurste auto's geleverd werd (o.a. Mercedes S-klasse).

De auto is verder voorzien van vier Sachs Advantage schokdempers, waardoor de demping wat steviger is dan origineel. Een optie welke eigenlijk voor de Volvo S/V 40 modellen is bedoeld, maar ook past op de Carisma's. Ook heeft hij de grotere 280mm remmen voor (ook Volvo), met aangepaste remkrachtverdeler en voor en achter de ietwat dikkere stabilisatorstangen (19mm voor).

Deze Hollandse auto is de enige overgebleven in zijn soort, dus sla je slag voor deze unieke collectors item! En technisch nog goed voor vele vooral leuke km's.

Dankzij LPG installatie rijdt deze auto met een verbruik van rond 1 op 10 voor bij benadering 7 cent per km aan brandstofkosten.

Verder is dit natuurlijk een youngtimer, die in aanmerking komt voor de 35% bijtelling.

APK tot 25 mei 2020

Meld een fout

Contact opnemen met Enno

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken