Let op! Geld lenen kost geld
Porsche 911 Cabrio - 992 Carrera GTS | Centerlock | Bose | Adapt. cruise | Camera - AutoWereld.nl
 

Algemeen

Prijs € 224.500
Prijs excl. BTW € 189.298 excl. BTW
Bouwjaar 2022
Kilometerstand 18.365 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Aantal versnellingen 8
APK Bij aflevering
BTW auto Ja, incl. BTW
Kenteken -
Datum deel 1 21-02-2022 (import)
Belasting -
Motorvermogen 353 kW (480 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 4
Aantal cilinders 6-cilinder
Cilinderinhoud 2981 cc
Energielabel G
Carrosserie Cabriolet
Kleur Grijs (Metallic)
Oorspronkelijke kleur Agate Grey (grijs metallic)
Gewicht 1590 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -

Aanbieder

Autobedrijf Wim Prins
Galvaniweg 1

8071SC Nunspeet

0341-257014

www.wimprins.nl

Opties & accessoires

Veiligheid
  • ABS
  • Airbags
  • Alarm
  • Centrale deurvergrendeling
  • ESP
  • Parkeersensor
  • Startonderbreker
  • Traction Control
Comfort
  • Airconditioning
  • Boordcomputer
  • Buitenspiegels verwarmbaar
  • Climate Control
  • Cruise Control
  • Elek. bedienbare ramen
  • In hoogte verstelbaar stuur
  • Stoelverwarming
  • Stuurbekrachtiging
Multimedia
  • Navigatiesysteem
Tuning
  • Lichtmetalenvelgen
  • Sportstoelen
Exterieur
  • Spoiler
Overige
  • Elek. verstelbare spiegels
  • Elek. verstelbare stoelen

Extra informatie

Algemene informatie
Modelreeks: jun 2021 - 2023
Modelcode: 992

Technische informatie
Koppel: 570 Nm
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Tankinhoud: 64 liter
Acceleratie (0-100): 3,6 s
Topsnelheid: 309 km/u

Maten en gewichten
GVW: 2.040 kg
Afmetingen (LxBxH): 453 x 185 x 130 cm
Wielbasis: 245 cm

Interieur
Interieur: Zwart, Leder/alcantara

Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 11,3 l/100km (1 op 8,8)
CO₂-uitstoot: 224 kg
Emissieklasse: Euro 6

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal eigenaren: 1
Aantal sleutels: 2

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 240 - € 272 per kwartaal

= Aanvullende opties en accessoires =

Exterieur
- Achterspoiler
- Adaptief demping systeem
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Dimlichten automatisch
- Elektronisch Sper Differentieel
- Grootlichtassistent
- Koplampen adaptief
- LED achterlichten
- LED dagrijverlichting
- LED koplampen
- Lichtmetalen velgen multi-spaaks 21"
- Metaalkleur
- Parkeersensor achter
- Parkeersensor voor
- Side-skirts
- Sportonderstel

Infotainment
- Audio-installatie
- Autotelefoonvoorbereiding met bluetooth
- Multimedia-voorbereiding
- Navigatiesysteem full map
- Spraakbediening
- Stuurwiel multifunctioneel
- WiFi voorbereiding

Interieur
- Carbonafwerking interieur
- Carbon interieur-afwerking
- Cruise control adaptief met stop&go
- Elektrische ramen achter
- Elektrische ramen voor
- Elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen
- Elektrisch verstelbare voorstoel(en)
- Elektrisch windscherm
- GT Sportstuur
- Keyless start
- Lederen stuurwiel
- Sportstuur
- Stuur verstelbaar
- Stuurwiel verwarmd
- Voorstoelen verwarmd

Milieu
- Start/stop systeem

Veiligheid
- Achteruitrijcamera
- Airbag(s) side voor
- Airbag passagier
- Alarm klasse 1(startblokkering)
- Autonomous Emergency Braking
- Bandenspanningscontrolesysteem
- bots waarschuwing systeem
- Brake Assist System
- Porsche Active Suspension Management
- Porsche Dynamic Light System (PDLS)

Overige
- Apple Carplay/Android Auto
- Connected services
- Dab
- kunstlederen/microvezel bekleding
- launch control
- Matrix led koplampen
- onderscheidend achterspoiler
- onderscheidend voorspoiler
- Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)
- smartphone integratie
- sportuitlaat
- stopwatch
- unikleur/pastel
- Variabele stuuroverbrenging

= Bijzonderheden =

Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet

Laten we er niet omheen draaien: deze bloedmooie Porsche 992 Carrera GTS Cabriolet is een droomauto in een droomsamenstelling. De grijstint is even opwindend als ingetogen en de uitvoering bijzonder attractief. Maar het is de geweldige lijst met opties die deze 911 GTS Cabriolet pas écht uniek maakt. Van een SportDesign exterieur met Turbo S wielen tot aan een Matt Carbon met alcantara interieur. Van sportuitlaat tot Sport Chrono. Van PASM tot PTV+. Van Adaptive Cruise Control tot adaptieve sportstoelen Plus. Ook de vinkjes achter PDLS+, een achteruitrijcamera en Bose Surround Sound kleuren groen. Met zijn uitgesproken, maar niet overdreven voorkomen en 480 pk op de achterwielen is dit wellicht de “sweet spot” onder de nieuwe Elfers. Hierbij verklaren we het cabrioseizoen voor 365 dagen per jaar geopend!

Exterieur
Wat rood betekent voor Ferrari is Agaatgrijs / Agate Grey momenteel voor Porsche: de metallic middenkleur grijs is extreem geliefd en misschien nog wel meer in combinatie met een 911 Carrera GTS. De mix van luxe en sportiviteit wordt immers perfect vertaald in zowel de lak als de aankleding van deze Porsche Cabriolet. Zeer fraai is de keuze voor het SportDesign pakket inclusief anders gevormde achterbumper die het kenteken naar een hogere positie verwijst. Ook de sideskirts luisteren naar de naam SportDesign, maar nog meer in het oog springend zijn de zijdeglans zwarte Turbo S velgen inclusief centerlock. De maten voor + achter zijn respectievelijk 20 en 21 inch; groot genoeg om vrij zicht te hebben op de vuurrode remklauwen erachter. In lijn met de afwerking van de wielen, luchtroosters, skirts en spoilers is de soft-top zwart uitgevoerd. Hiermee heeft Porsche een griezelig fijne balans gecreëerd aan de buitenkant van de 992 GTS Cabriolet.

Interieur
Voor de aankleding van het zwart lederen interieur hebben ze in Zuffenhausen niet minder hun best gedaan. Centraal achter het verwarmde GT Sportstuur monteerde Porsche een toerenteller in Krijt. Dezelfde lichte contrastkleur treft u in het Sport Chrono klokje, alsmede in de vorm van stiksels en GTS-badges in de hoofdsteunen van de adaptieve sportstoelen. Donker en licht zijn hierdoor mooi in evenwicht en vergelijkbaar met de balans tussen comfort en compromisloos race-DNA. De zitvlakken, onderzijde van het dashboard en de deurpanelen hebben namelijk een luxe alcantara finish, terwijl de lichtgewicht inlegpanelen op dashboard en tunnelconsole onderdeel zijn van het Matt Carbon interieurpakket. De opzet van de Porsche 911 cockpit is als vanouds lekker clean, zodat dergelijke details des te beter tot hun recht komen. Maar de bouwers willen het natuurlijk ook niet te bond maken aan boord van de dakloze 992 Carrera GTS, want dat zou de bestuurder te veel afleiden van een fantastische performance…

Opties & extra’s
De hoeveelheid afkortingen op de optielijst zijn overigens al een prestatie op zich. Het PASM sportonderstel brengt de knappe carrosserie 10 mm dichterbij het asfalt en PTV+ staat voor Porsche Torque Vectoring Plus: een mooie benaming voor nog mooiere techniek, want het verbetert de tractie aanzienlijk, zowel tijdens accelereren als het nemen van bochten op hoge snelheid. Als gevolg hiervan pakt u met maximaal vertrouwen het verwarmde GT Sportstuur beet, en wordt u met extra veel overtuiging in de verwarmde adaptieve sportstoelen inclusief memoryfunctie geduwd. De LED Matrix-koplampen zijn uitgerust met Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+) waarmee de verlichting automatisch wordt aanpast aan de omstandigheden. Het Licht Design pakket is op zijn beurt volledig naar wens instelbaar voor een ambiance die past bij uw stemming. De combinatie Apple CarPlay en Bose Surround Sound moet de audiofiel zeker aanspreken. Al gaat die minstens zo onder de indruk zijn van het geluid van de sportuitlaat zodra hij of zij wordt uitgedaagd om de tijd op de stopwatch uit het Sport Chrono pakket scherper te stellen. Gaat u regelmatig gebruikmaken van de Porsche 992 GTS Cabriolet, dan weet u ook dat de gelegenheid er niet altijd naar is om hard te gaan. Opties als Adaptive Cruise Control en een achteruitrijcamera zijn dan meer dan welkom.

Techniek & performance
Het indrukwekkende uitrustingsniveau staat voor het overgrote deel in het teken van pure performance. Daag de dubbel geblazen 3,0 liter 6-cilinder boxermotor eens flink uit en begrijp meteen waarom. Via een watervlugge 8-traps PDK-transmissie worden er 480 paarden naar de achteras gestuurd, om vervolgens de geweldige boxer sound om te zetten in een geweldig korte acceleratietijd van 0 naar 100 km/h… In slechts 3,6 seconden! De 911 Carrera Cabriolet knalt in GTS-trim door tot een topsnelheid van 309 km/h is daarmee de zwaardere vierwielaangedreven versies duidelijk de baas. Belangrijker nog is het speelse karakter van een achterwielaangedreven Porsche. Sommige dingen veranderen (gelukkig) nooit…

Met vriendelijke groet,
team Prins.

Hoeveel kost een Porsche 911 Cabrio verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Autobedrijf Wim Prins

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken