Porsche 911 - 3.3 Turbo Coupé 3.3 Turbo Coupé - AutoWereld.nl
 

Porsche 911 - 3.3 Turbo Coupé - One of the first

1992, Benzine, Handgeschakeld, Coupé, Zilver
€ 135.000
150.000 km

Algemeen

Prijs € 135.000
Bouwjaar 1992
Kilometerstand 150.000 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
APK Bij aflevering
BTW auto Nee, marge
Kenteken HZ-343-G
Datum deel 1 08-01-1992
Belasting (±) € 774,00 per jaar
Topsnelheid -
Acceleratie -
Motorvermogen 241 kW (328 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen -
Aantal cilinders 6-cilinder
Cilinderinhoud 3300 cc
Energielabel -
Carrosserie Coupé
Kleur Zilver
Gewicht 1442 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik -
Introductiejaar januari 1984
Meer modelinformatie

Aanbieder

Cool Classic Club B.V.
Energiestraat 3

1411AN Naarden

0352031753

https://www.coolclassicclub.com

Opties & accessoires

Veiligheid
  • Airbags
Comfort
  • Lederenbekleding

Extra informatie

Aandrijving: Achterwielaandrijving
GVW: 1.810 kg
Wielbasis: 227 cm
Acceleratie (0-100): 5,7 s
Topsnelheid: 260 km/u
Interieurkleur: Zwart
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Motorrijtuigenbelasting: € 183 - 205 per kwartaal
Optioneel afleverpakket (€ 250): Afleverpakket: Nieuwe APKVolle tank

= Aanvullende opties en accessoires =

- 3 punts veiligheidsgordel

= Bijzonderheden =

English / German below

- It's not a statement, it is a hand gesture. - Porsche

De Porsche 911 964 3.3 Turbo. Een hele mond vol, maar niks teveel gezegd. Zelfs bij Porsche wisten ze dat hoe meer letters er achter de 911 aanduiding staan, hoe duurder de auto. Zo werd de Turbo ook vermarkt als; 'An expensive sportscar or a very reasonable racecar. En dat is precies wat het is. Een auto met meer race DNA dan gemiddeld sportief rijder, wat ook zorgt voor veel spannende momenten met de 'widowmaker'. Met bijna al haar gewicht achterin, 320 Stuttgartse paarden, een verschrikkelijk grote turbo en weinig hulp van systemen, is dit er wel eentje voor 'met twee handen aan het stuur'!

Is het dan zo speciaal, die Turbo? Daar kunnen we vrij kort over zijn. Ab-so-luut! Vergeleken met de 'normale' 964 911 heeft de Turbo een hele dikke kont, brede borst, ligt wat lager en heeft dubbele pijpen om al die geforceerde perslucht kwijt te kunnen. Zo had Ferdinand hem bedacht lijkt wel, en vanaf daar zijn ze de 'normale' 911 gaan bouwen. Als je de twee naast elkaar zet, vergelijken wij het een beetje met een bh aan de waslijn en Doutzen op de catwalk.

Die van ons komt uit een vrij grote Porsche collectie en verkeert in absolute nieuwstaat. Het zwarte Porsche leer is nog mat, de lak is bijna rond om origineel, haar radio is cultureel Porsche erfgoed, alle boekjes zijn aanwezig en ze heeft nog maar 149 duizend kilometer bestuurders op scherp gezet. Nu opzoek naar een nieuw liefhebbend nestje.

Zien wij je snel?

--

- It's not a statement, it is a hand gesture. - Porsche

The Porsche 911 964 3.3 Turbo. Quite a mouthful, but nothing too much to say. Even at Porsche, they knew that the more letters there are behind the 911 designation, the more expensive the car. The Turbo was also marketed as: 'An expensive sportscar or a very reasonable racecar. And that is exactly what it is. A car with more race DNA than the average sporty driver, which also makes for a lot of exciting moments with the 'widowmaker'. With almost all its weight in the back, 320 Stuttgart horses, a terribly large turbo, and little help from systems, this is one for 'with two hands at the wheel'!

Is it that special, that Turbo? We can be fairly brief about that. Ab-so-luut! Compared to the 'normal' 964 911, the Turbo has a very thick butt, wide chest, lies a bit lower and has double pipes to get rid of all that forced compressed air. That's how Ferdinand came up with it, and from there they started to build the 'normal' 911. If you put the two next to each other, we compare it to a bra on the clothesline and Doutzen on the catwalk.

Ours comes from a fairly large Porsche collection and is in absolute new condition. The black Porsche leather is still matt, the paint is almost round for original, her radio is Porsche cultural heritage, all booklets are present and she has only 149 thousand kilometers of drivers left. Now looking for a new loving litter.

Will we see you soon?

--

- Es ist keine Aussage, es ist eine Handbewegung. - Porsche

Der Porsche 911 964 3.3 Turbo. Ein ganz schöner Mundvoll, aber nicht zu viel zu sagen. Sogar bei Porsche wussten sie, dass je mehr Buchstaben hinter der 911-Angabe standen, desto teurer das Auto. Der Turbo wurde auch vermarktet als: 'Ein teurer Sportwagen oder ein sehr preiswerter Rennwagen. Und genau das ist es auch. Ein Auto mit mehr Renn-DNA als der durchschnittliche sportliche Fahrer, was auch für viele spannende Momente mit dem "Witwenmacher" sorgt. Mit fast ihrem ganzen Gewicht auf dem Rücken, 320 Stuttgarter Pferden, einem schrecklich großen Turbo und wenig Hilfe durch Systeme ist dies eine für 'mit zwei Händen am Steuer'!

Ist er so besonders, dieser Turbo? Darüber können wir uns ziemlich kurz fassen. Ab-so-luut! Verglichen mit dem "normalen" 964 911 hat der Turbo einen sehr dicken Hintern, eine breite Brust, liegt etwas tiefer und hat Doppelrohre, um all die erzwungene Druckluft loszuwerden. So kam Ferdinand auf die Idee, und von dort aus begann man mit dem Bau des "normalen" 911. Wenn man die beiden nebeneinander legt, vergleichen wir das mit einem BH auf der Wäscheleine und Doutzen auf dem Laufsteg.

Unsere stammt aus einer ziemlich großen Porsche-Sammlung und befindet sich in absolut neuwertigem Zustand. Das schwarze Porsche-Leder ist immer noch matt, der Lack ist fast rund bis original, ihr Radio ist Porsche-Kulturerbe, alle Hefte sind vorhanden und sie hat nur noch 149 Tausend Kilometer Fahrer. Jetzt auf der Suche nach einem neuen liebevollen Wurf.

Werden wir Sie bald sehen?

Meld een fout

Contact opnemen met Cool Classic Club B.V.

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken