Porsche 911 - 930 3.3 Turbo Coupé // uitzonderlijk mooie staat // - AutoWereld.nl
 

Porsche 911 - 930 3.3 Turbo Coupé // uitzonderlijk mooie staat //

04-1979, Benzine, Handgeschakeld, Coupé, Zilver
€ 139.000
144.044 km

Algemeen

Prijs € 139.000
Bouwjaar April 1979
Kilometerstand 144.044 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
APK Ja, tot 03 april 2022
BTW auto Nee, marge
Kenteken 59-RF-LF
Datum deel 1 03-04-1979
Belasting Geen, belastingvrij
Topsnelheid -
Acceleratie -
Motorvermogen 221 kW (300 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen -
Aantal cilinders 6-cilinder
Cilinderinhoud 2993 cc
Energielabel G
Carrosserie Coupé
Kleur Zilver
Gewicht 1240 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik -
Introductiejaar juli 1977
Meer modelinformatie

Aanbieder

Vehikel
Crommelinbaan 29a

2142EX Cruquius

+31614672594

www.vehikel.com

Opties & accessoires

Veiligheid
  • Getint glas
  • Mistlampen
Comfort
  • Airconditioning
  • Elek. bedienbare ramen
  • In hoogte verstelbaar stuur
  • Lederenbekleding
Multimedia
  • Radio/cassette-speler
Tuning
  • Lichtmetalenvelgen
  • Sportstoelen
Exterieur
  • Bumpers in carrosseriekleur
  • Spoiler
Overige
  • Elek. verstelbare spiegels

Extra informatie

Algemene informatie
Modelreeks: jul 1977 - jul 1978

Asconfiguratie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Vooras: Bandenprofiel links: 8 mm; Bandenprofiel rechts: 8 mm
Achteras: Bandenprofiel links: 8 mm; Bandenprofiel rechts: 8 mm

Prestaties
Acceleratie (0-100): 5,4 s
Topsnelheid: 260 km/u

Interieur
Interieurkleur: Zwart

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Onderhouden volgens voorschriften: ja
Algemene staat: zeer goed
Aantal sleutels: 2

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen

Garantie
Garantie: Het is uiteraard mogelijk om een garantie af te sluiten op deze bijzondere auto. Ik informeer u graag over de mogelijkheden.

= Aanvullende opties en accessoires =

Exterieur
- Achterspoiler
- Mistlampen voor
- Open dak
- Sperdifferentieel
- Sportonderstel
- Sport uitlaat
- Sport uitlaat
- Uitlaat sierstuk
- Uitlaat sierstuk

Infotainment
- Audio-installatie
- Audio-installatie

Interieur
- Elektrische ramen voor
- 12Volt aansluiting
- 12Volt aansluiting
- Armsteun achter
- Stuur verstelbaar

Overige
- Niet in gerookt
- Reservewiel
- Reservewiel
- Zomerbanden

= Bijzonderheden =

De bijnaam “widowmaker” associëren met iets onweerstaanbaars, lijkt een “mission impossible”. Niet als je Porsche 911 Turbo heet, type 930. Want wat is hij benijdenswaardig, deze feilloos onderhouden 3.3 Turbo inclusief matching numbers! Een legende, waarvan de handen behalve spontaan beginnen te jeuken, ook lichtelijk gaan trillen. Want tsja, die bijnaam…

Design

Wat ervoor nodig is om zo’n naam op te bouwen? Om te beginnen angstaanjagend lekkere looks. De 930 Turbo is opvallend gezet, met zijn extreem uitgeklopte wielkasten annex heupen. Die geweldig grote “tea tray” achterspoiler (een opgehoogde “whale tail” na plaatsing intercooler) doet natuurlijk ook een hoop, en is onlosmakelijk verbonden met de geblazen Duitser.
Het contrast met het standaard ranke 911-profiel, maakt de meest explosieve uitvoering van de iconische “Elfer” des te begeerlijker. En de 1e eigenaar had nog wel zo zijn best gedaan om dit alles discreet te verpakken in ingetogen zilver, inclusief zwart (origineel!) lederen binnenwerk. Sorry, niet gelukt. Dat blijkt dus wél een “mission impossible”.

Historie

Oorspronkelijk werd de auto in 1979 gekocht in Bonn. De ultieme 70s supercar bleef zijn vaderland lange tijd trouw; hier werd het gros van de kilometers verreden. Daarna leek Frankrijk het beloofde land, maar dat huwelijk strandde vroegtijdig. In 2005 vond de widowmaker een nieuw onderkomen in Nederland. Bij de 3e en (tot nu toe) laatste eigenaar heeft de Turbo duidelijk meer rust gevonden: in de afgelopen 16 jaar is er slechts 7.000 kilometer aan de eerdere 140.000 toegevoegd. Een betrouwbare Porsche specialist voerde onlangs nog het onderhoud uit. Uit angst dat de bloedstollende 911 wellicht zijn bijnaam eer aan zou doen…?

Techniek

Aan de motor zal het niet hebben gelegen. Of juist wel… Feit is dat 300 pk’s loslaten op de achterwielen van een auto waarbij het zwaartepunt letterlijk achterin ligt, vragen is om problemen. Dit i.c.m. de korte wielbasis, maakt dat zelfs de geoefende bestuurder zijn of haar handen vol heeft aan deze razendsnelle Porsche. De Turbo heeft een oversturend karakter; “loos tail” noemen ze dat in mooi Engels. Een kwispelkontje in plat Hollands.
Porsche bleek niet gevoelig voor de reputatie van de widowmaker. In 1978 groeide de inhoud van 3 naar 3,3 liter in de 6-cilinder-boxer. Het vermogen en koppel (432 Nm) groeiden mee, mede dankzij de toepassing van een air-to-air intercooler. 0-100 km/h binnen 5,4 seconden en een topsnelheid van 260 km/h is nog steeds indrukwekkend te noemen. Maar het is de handling die je pas écht de stuipen op het lijf jaagt. Dus mocht u het tijdens een proefrit op de heupen krijgen, dan bent u hierbij alvast gewaarschuwd…

Algemeen

De Turbo is schadevrij en technisch - zowel motorisch als de elektrisch - in een uitstekende, originele staat. Onlangs is de auto volledig technisch nagelopen en de motor is opnieuw afgesteld. Optisch tevens perfect. De auto is recent geheel overgespoten in de originele, matching colour. Dit is werkelijk fen-om-e-naal gedaan. Tevens zijn alle rubbers vervangen. De auto is hard, geheel vrij van plamuur. De passingen zijn perfect.

Aandachtspunten: geen bekend.
Inruil: bespreekbaar
Keuring: uiteraard is elke keuring toegestaan, waardoor met 100% zekerheid tot aanschaf kan worden over gegaan. Ook aansluitend op een proefrit mogelijk.
Financiering: financial lease mogelijk. Wij werken nauw samen met erkende leasepartijen en adviseren u graag.
Verzekering: desgewenst verzorgen wij tevens een verzekering op maat.

Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op! Wij zijn telefonisch te bereiken op +316 14 67 25 94 of per email via: [email protected]

// Wij werken op afspraak. Belt u even voordat u komt? //

Met hartelijke groet,

Jeroen Gilles & Lennert van der Hoek
Vehikel.com

De informatie in deze advertentie is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Desondanks kan het voorkomen dat u (type)fouten aantreft. Voor dergelijke fouten aanvaarden wij geen aansprakelijkheid.

Meld een fout

Contact opnemen met Vehikel

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken