Let op! Geld lenen kost geld
Porsche 928 - 4.7 S Coupé | Manual | Schuifdak | Meteor Grey - AutoWereld.nl
 

Porsche 928 - 4.7 S Coupé | Manual | Schuifdak | Meteor Grey

1986, Benzine, Automaat, Coupé, Grijs
€ 32.900
115.968 km

Algemeen

Prijs € 32.900
Bouwjaar 1986
Kilometerstand 115.968 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Aantal versnellingen -
APK Bij aflevering
BTW auto Nee, marge
Kenteken -
Datum deel 1 19-06-1986 (import)
Belasting (±) € 120,00 per jaar
Topsnelheid -
Acceleratie -
Motorvermogen 228 kW (310 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 4
Aantal cilinders 8-cilinder
Cilinderinhoud 4664 cc
Energielabel -
Carrosserie Coupé
Kleur Grijs (Metallic)
Oorspronkelijke kleur Meteor Grey metallic (grijs metallic)
Gewicht 1430 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik -
Introductiejaar september 1986
Meer modelinformatie

Aanbieder

Autobedrijf Wim Prins
Galvaniweg 1

8071SC Nunspeet

0341-257014

www.wimprins.nl

Opties & accessoires

Comfort
  • Lederenbekleding

Extra informatie

Modelreeks: jul. 1980 - dec. 1983
Aandrijving: Achterwielaandrijving
GVW: 1.890 kg
Interieurkleur: Donkerrood
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: € 54 - € 58 per kwartaal

Porsche 928 4.7 S Meteor Grey

Over de iconische Porsche 911 kunnen we veel zeggen, maar niet dat hij een V8 aan boord heeft. Deze klassieker, de Porsche 928, heeft dat wél. Sterker nog, het betreft hier de 2e generatie “S” inclusief meer motorinhoud én power op de achterwielen: maar liefst 310 pk. Meer kunt u niet van de pre-faceliftversie verwachten. Enkel de gerestylede 928 S4 ging hier nog subtiel overheen, maar die moet het oer-karakter van dit originele, zeer mooie exemplaar missen… De inmiddels tot klassieker uitgegroeide Porsche 928 was ooit zijn tijd ver vooruit. Puur was hij ook, vandaar dat we ‘m het liefste zien mét handbak. Verder zijn aanwezig: de originele boekjes, een map met onderhoudsfacturen, een elektrisch schuifdak (!) en een unieke, super chique kleurstelling in de vorm van grijs lakwerk en donkerrood lederen bekleding.

Historie
Het had dé opvolger va de 911 moeten zijn, maar uiteindelijk werd de Porsche 928 een begerenswaardige outsider. Klanten bleven zich immers steevast vastklampen aan ‘der Elfer’ nadat Zuffenhausen de 928 in 1977 naar voren schoof als ultieme GT. De geavanceerde sportwagen werd echt wel prima verkocht, maar ook steeds exclusiever gemaakt – en dat was terug te zien in de prijs. De in basis 49.000 euro kostende 8-cilinder Porsche kreeg in ’79 een 10.000 euro duurdere S-versie. Circa 4 jaar later werd deze 928 S opnieuw opgewaardeerd, inclusief zijn prijs die nog eens met 20.000 euro toenam. In 1986 verscheen er een facelift genaamd 928 S4 waarvan de prijzen bij zo’n 110.000 euro begonnen… Dat gezegd hebbende, moet u voor een betaalbare Porsche 928 S dus bij Prins zijn! En het is nog een hele goede ook, refererend aan de uitgebreide (service)documentatie inclusief onderhoudsgeschiedenis + facturen en een werkelijk prachtige staat…

Exterieur
Dat de Porsche 928 een 911-afgeleide is kunnen we met de ogen dicht zien: de carrosserie heeft dezelfde aflopende daklijn, echter het zijn de details die ‘m een stuk moderner maken. Let bijvoorbeeld op de ronde koplampen die automatisch achterover in het front klappen in rusttoestand. Een front dat extra lang is vanwege de keuze van Porsche om de krachtbron voortaan voorin in plaats van achterin te leggen. En dan betreft het nog een grote 8-cilinder ook… Wat de 928 verder een échte GT maakt zijn de ruimere afmetingen met veel meer glaswerk voor een beter overzicht vanuit de cockpit. Onze S beschikt over de markantere lichtunits in de voorbumper die hem een stevigere uitstraling geven. De wijziging gold als voorbode op de latere S4-versies. Voorzien van een mooie, tijdloze Meteor Grey kleurstelling, gaat de strakke coupé never nooit vervelen.

Interieur
Binnenin onze Porsche 928 S komt het revolutionaire karakter van de auto zowaar nog sterker tot uiting vanwege de vele elektronische systemen. Een automatische airconditioning is bijvoorbeeld standaard! De zitpositie is lekker diep en de deurpanelen zijn goed gevuld met speakers en langgerekte ventilatieroosters. Onze ‘tijdmachine’ is uitgerust inclusief super stijlvol reed lederen stoelbekleding. Een kleur die is doorgetrokken tot en met het stuur, dashboard, de dakhemel, midden-/tunnelconsole en zelfs de volledige vloer. Grote 928 opschriften in de dorpellijsten geven meteen bij binnenkomst met trots aan in welke fraaie 2+2 cockpit u van plan bent om te gaan instappen. Een elektrisch schuifdak, elektrische ramen, een uitgebreide elektrische bediening van de stoelen; het is qua luxe allemaal next level aan boord van de Porsche 928.

Techniek & performance
En niet alleen qua luxe… Meesturende achterwielen in snelle bochten, een boven de achteras gemonteerde ‘dogleg’ versnellingsbak en een watergekoelde aluminium V8-motor droegen bij aan het uitermate innovatieve imago van de 928. Onze S heeft een output van 310 pk en levert 400 Nm koppel af aan de achterwielen; respectievelijk 10 pk en 15 Nm méér dan voorgaande 928 S en zelfs 70 pk + 50 Nm méér dan het origineel zonder letter “S”. De groei in vermogen was mede te danken aan de toegenomen motorinhoud: van 4,5 naar 4,7 liter. Accelereren van 0 naar 100 km/h hoefde zodoende nog maar 6,2 seconden te duren en de topsnelheid van 252 km/h doorbrak voor het eerst de 250-grens. Rijden doet onze Porsche 928 S nog steeds als de beste. Toegegeven, het is geen 911. Maar dat maakt deze klassieker nou net extra speciaal…

Met vriendelijke groet,
team Prins.

Hoeveel kost een Porsche 928 verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Autobedrijf Wim Prins

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken