
Porsche Cayenne - 4.0 Turbo S E-Hybrid | Burmester | Adapt. cruise | 360 cam | Pano-dak | Head-up | Stoelven
Algemeen
Prijs | € 159.500 |
Prijs excl. BTW | € 132.738 excl. BTW |
Bouwjaar | 2020 |
Kilometerstand | 34.381 km |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 8 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Ja, incl. BTW |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | 29-09-2020 (import) |
Belasting | - |
Motorvermogen | - |
Aantal deuren | 5-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | 8-cilinder |
Cilinderinhoud | 3996 cc |
Energielabel | A |
Carrosserie | SUV / Terreinwagen |
Kleur | Zwart (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Diepzwart metallic |
Gewicht | 2465 kg |
Trekgewicht max | 3000 kg |
Trekgewicht onger. | 750 kg |
Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling
- ESP
- Parkeersensor
- Startonderbreker
- Traction Control
- Airconditioning
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Cruise Control
- Lederenbekleding
- Panoramadak
- Regensensor
- Stoelverwarming
- Stuurbekrachtiging
- Navigatiesysteem
- Sportstoelen
- Achterbank neerklapbaar
- Trekhaak
- Spoiler
- Elek. verstelbare spiegels
Extra informatie
Algemene informatie
Modelreeks: aug 2019 - jun 2023
Technische informatie
Vermogen elektromotor(en): 100 kW (136 PK)
Vermogen brandstofmotor: 405 kW (551 PK)
Koppel: 770 Nm
Aandrijving
Brandstofsoort: Hybride (elektrisch en benzine)
Tankinhoud: 75 liter
Actieradius: 37 km
Asconfiguratie
Aandrijving: Vierwielaandrijving
Prestaties
Acceleratie (0-100): 3,8 s
Topsnelheid: 295 km/u
Maten en gewichten
GVW: 3.075 kg
Afmetingen (LxBxH): 493 x 198 x 170 cm
Wielbasis: 290 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 3,8 l/100km (1 op 26,3)
CO₂-uitstoot: 93 kg
Emissieklasse: Euro 6
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal eigenaren: 1
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 447 - € 509 per kwartaal
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- 22 inch wielen
- Adaptief demping systeem
- Aluminium delen exterieur
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Dakspoiler
- Elektrisch bedienbare achterklep
- Elektrisch glazen panorama-dak
- LED achterlichten
- LED dagrijverlichting
- LED koplampen adaptief
- Metaalkleur
- Parkeersensor voor en achter
- Premium kleur
- Trekhaak elektrisch uitklapbaar
Infotainment
- Audio installatie premium
- Burmester audio
- Head-up display
- Multimedia-voorbereiding
- Navigatiesysteem full map + hard disk
- Rondomzicht camera
- Spraakbediening
- Stuurwiel multifunctioneel
- WiFi voorbereiding
Interieur
- Achterbank in delen neerklapbaar
- Airco separaat achter
- Armsteun achter
- Cruise control adaptief
- Elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen
- Houtafwerking interieur
- Sportstuur
- Stoel ventilatie voor
- Voorstoelen en achterbank verwarmd
- Voorstoelen in hoogte verstelbaar
- Voorstoelen verwarmd
Milieu
- Start/stop systeem
Veiligheid
- Achteruitrijcamera
- Airbag(s) hoofd achter
- Airbag(s) hoofd voor
- Airbag(s) knie
- Airbag(s) side voor
- Airbag passagier
- Alarm klasse 1(startblokkering)
- Autonomous Emergency Braking
- Bandenspanningscontrolesysteem
- bots waarschuwing systeem
- Brake Assist System
- Hill hold functie
- Nachtzicht-assistent
Overige
- Aanhanger assistent
- achterasbesturing
- Afdaal assistent
- Apple Carplay/Android Auto
- Connected services
- Luchtvering en automatische niveauregeling
- Matrix led koplampen
- Oplaadmogelijkheid
- Rijstrooksensor met correctie
- Schakelmogelijkheid aan stuurwiel
- Vervolgbotsing preventie
= Bijzonderheden =
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Diepzwart metallic
Sommige spierbundels zijn moddervet. Neem nu deze Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid inclusief 680 pk aan turbo-hybridepower en een compleet boekwerk aan opties. De combinatie van SportDesign, een sportuitlaat, adaptieve sportstoelen, stoelventilatie, achterasbesturing, alcantara interieurbekleding, een panoramadak, elektrisch uitklapbare trekhaak, stoelverwarming voor + achter, LED Matrix-koplampen inclusief PDLS+, Sport Chrono, Offroad pakket, soft-close portieren, nachtassistent, Park Assist met Surround View, Burmester 3D Surround Sound, adaptieve luchtvering, PASM, PDCC en PTV+ maakt dat de topversie onder de Cayenne Turbo’s uitermate geschikt is voor de veeleisendste liefhebbers. U heeft nog meer wensen? Wie zegt dat we alle extra’s al genoemd hebben? Lees verder voor meer details over de imposante Performance-SUV uit Zuffenhausen!
Exterieur
Nagenoeg alles is zwart aan deze Cayenne Turbo S E-Hybrid. Uitzondering op de regel zijn de 22 inch grote 911 Turbo Design wielen, maar dat vergeven we de Porsche meteen. Vooral ook omdat ze gepaard gaan met in carrosseriekleur gespoten wielkuipverbreders. Dit betekent dus extra veel Diepzwart metallic lakwerk aan de buitenkant van de gespierde SUV. Minstens zo duister zijn de details uit het SportDesign exterieurpakket. Onder andere de panelen rondom de luchtinlaten in de voorbumper, de raamomlijsting en diffusor achter hebben een hoogglans zwarte finish. Daarnaast kleuren ook de exhaust tips zwart. Scheelt weer poetswerk na een avontuurlijke rit waarbij de knetterende sportuitlaten het uitproesten van plezier. Net als u. De LED Matrix-koplampen zitten verstopt achter glas met een – u raadt het al – donkere achtergrond. De LED-achterlichten – inclusief verbindende lichtstrip – mogen uiteraard niet achterblijven en zitten eveneens ‘verstopt’ achter getint glas. Verstoppen lukt de fluorescerend groene remklauwen allerminst. Gezien de link naar de Hybrid opdruk op de voorste schermen is dat ook niet de bedoeling. Zelden zagen we een sportwagen die zó trots was op het gebruik van PHEV-technologie. Maar ja, daar zijn ook 680 redenen voor… Of 900, als we uitgaan van het immense koppel.
Interieur
Zitten in de Cayenne Turbo S E-Hybrid voelt als thuiskomen voor Porsche-adepten. Het zwart lederen interieur met contrasterende Krijt gordels is tamelijk clean qua opzet, de lijnen zijn strak en de hightech sferen duidelijk aanwezig. Maar er is ook ruimte voor héél veel luxe. Want naast het hoogwaardige, geperforeerde leder op de adaptieve sportstoelen, valt tevens de alcantara finish van de dakhemel op. Het grote glaswerk van het panoramische schuif-/kanteldak zorgt voor een prettige lichtinval. Op die manier vallen schitterende details als de lederen afwerking van het dashboard en het befaamde Porsche wapen in de hoofdsteunen des te meer op. Een andere manier om de Cayenne cockpit uit te lichten is aan de hand van volledig te personaliseren sfeerverlichting. Het digitale instrumentarium oogt op zijn beurt overzichtelijk en doelgericht. De centraal gepositioneerde toerenteller is echter analoog. Logisch, want de fluorescerend groene naald en het Turbo S-opschrift wilt u altijd in beeld hebben…
Opties & extra’s
Terug naar de adaptieve sportstoelen: deze zijn zowel te verwarmen als te koelen. En ook de zetels op de zitrij erachter zijn verwarmbaar. Verder voorkomt de 4-zone automatische airconditioning dat er onderscheid wordt gemaakt in comfort tussen de personen voor- en achterin. Van de soft-close portieren, het fenomenaal klinkende Burmester 3D High-end Surround Sound audiosysteem en de in hoogte verstelbare adaptieve luchtvering kunnen uiteraard alle inzittenden optimaal meegenieten. De voorruitverwarming en elektrisch uitklapbare trekhaak zijn vooral erg handig voor de bestuurder. Nog meer op het rijden gericht zijn zaken als Porsche Active Suspension Management (PASM), Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), achterasbesturing, LED Matrix-koplampen met Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+), nachtzicht assistent, Adaptive Cruise Control, rijstrookwisselhulp, Lane Keep Assist en Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+). Verder beschikt het ACC-systeem over een noodgeval assistent en bevat Park Assist een Surround View Camera om de totale rijervaring, tot en met het inparkeren, als veilig en comfortabel te kunnen bestempelen. Dat we hier te maken hebben met een échte Performance-SUV bewijst de aanwezigheid van Sport Chrono inclusief Offroad pakket. Hiermee toont de Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid aan zowel op het asfalt als ernaast te kunnen uitblinken!
Techniek & performance
Een efficiënte Plug-in hybride aandrijflijn is niet meteen de eerste combinatie die we verwachten bij genadeloze Porsche Turbo S-superkrachten. Toch koos de iconische sportwagenfabrikant ervoor om nota bene de topversie van de Cayenne PHEV-technologie mee te geven. Het resultaat is verbluffend: de 4,0 liter V8 is mét turbo goed voor 550 pk. Voegen we de elektromotor hieraan toe, dan stijgt dit vermogen tot wel 680 pk en 900 Nm (!) koppel. Als gevolg komt de Turbo S E-Hybrid nóg sneller uit de startblokken dan de non-hybrideversie: slechts 3,8 seconden heeft de Porsche SUV ervoor nodig om van 0 naar 100 km/h te accelereren. De topsnelheid van 295 km/h komt griezelig dichtbij de magische 300-grens. Nu we weten dat elektropower een SUV ware sportwagenkwaliteiten meegeeft, ziet de toekomst er ineens een heel stuk mooier uit, vindt u ook niet?
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Hoeveel kost een Porsche Cayenne verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.