BMW 5-serie - 520 6-cilinder E12 82dkm! schuifdak, Nederlandse auto! - AutoWereld.nl
 
08-1978, Benzine, Automaat, Sedan, Wit
82.231 km
Prijs € 11.500
Bouwjaar augustus 1978
Kilometerstand 82.231 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
APK Ja, t/m 23 juni 2019
BTW auto Nee, marge
Kenteken 28-XM-79
Datum deel 1 25-08-1978
Belasting Geen, belastingvrij
Topsnelheid -
Acceleratie -
Motorvermogen 90 kW (122 pk)
Aantal deuren 4-deurs
Aantal zitplaatsen 5
Aantal cilinders 6-cilinder
Cilinderinhoud 1990 cc
Energielabel -
Carrosserie Sedan
Kleur Wit (Mat)
Gewicht 1295 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik -
Introductiejaar juli 1978
Meer modelinformatie

Aanbieder

Gijs van Geloven
Stephensonstraat 6

2561XV 's-Gravenhage

06-54990951

www.gijsvangeloven.nl

Opties & accessoires

Veiligheid
  • Getint glas
Comfort
  • Schuif-/kanteldak
Tuning
  • Lichtmetalen velgen
Praktisch
  • Trekhaak

Extra informatie

BMW 520/6 Automaat E12 2de serie 6-cilinder, bouwjaar 25 augustus 1978, 82.231 km’s, Chamonix wit met blauw stoffen interieur (ook zeer netjes en schoon). In zeer goede staat en in een leuke kleurstelling! Deze 5-serie is bijna wegenbelastingvrij, heeft een lage kilometerstand en rijdt super!

Nederlandse auto! Ik heb de auto gekocht van de derde eigenaar.

Automaat, stalen schuif-/kanteldak, trekhaak (nu gedemonteerd), Sebring sportuitlaat, extra rechter buitenspiegel, radio en Alpina-velgen.

APK geldig tot 23 juni 2019.
Het chassis en alle holle ruimten hebben vroeger een professionele anti-corrosie behandeling ondergaan. Grotendeels eerste lak!
Het is een 2.0 liter 6-cilinder benzinemotor (M20) met 122 pk (90 kW).
Gewicht: 1.295 kg.
Topsnelheid: 180 km/h.
Wegenbelasting: in augustus 2018 is deze BMW wegenbelastingvrij, dus over 3 maanden).
Nieuwprijs in 1978 was: 14.500 euro.

Wikipedia: “De E12 was enkel als vierdeurslimousine te verkrijgen. Hij beschikte over een vormstijve veiligheidskooi, kreukelzones voor en achter, een geïntegreerde rolbeugel, rondom aangebrachte versterkingen en een naar voren scharnierende motorkap met veiligheidsvergrendeling. Zijn luchtweerstandscoëfficiënt bedroeg 0,44.
In augustus 1976 werd de E12 optisch aangepast. Belangrijkste kenmerken waren de ter hoogte van de BMW-“nieren” licht gewelfde motorkap, de grotere achterlichten, de tankklep die van achter (rechts naast het kenteken) naar de rechter achtervleugel verhuisde en de gewijzigde ventilatieopeningen in het dashboard.
Metaalglanslak en stalen schuifdak, al dan niet elektrisch bediend, waren van begin af aan als optie verkrijgbaar. Een afsluitbare tankdop was dat ook, maar de 528 en 528i hadden hem standaard. Vanaf het tweede semester 1980 werd hij standaard voor alle modellen. Slijkvangers achter als optie waren er vanaf de tweede serie. Vanaf 1979 kon je hem ook bestellen zonder typeaanduiding op het kofferdeksel. Verchroomde wielringen waren optie op de 518, 520/4 en 520/6 en op alle andere standaard.
Je kon ook een naakte bodyshell van een 525 of 528 bestellen voor ombouw naar M-model of opbouw door tuningspecialisten zoals Alpina, Schnitzer, Hartge..

Meld een fout

Contact opnemen met Gijs van Geloven

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken