
BMW 8-serie - 850 Ci | UNIEK |
Algemeen
Prijs | € 39.900 |
Bouwjaar | 1994 |
Kilometerstand | 92.264 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | - |
APK | Ja, tot 02 augustus 2026 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | K-988-NV |
Datum deel 1 | 01-01-1994 (import) |
Topsnelheid | 250 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 6,30 sec |
Motorvermogen | 215 kW (292 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal cilinders | 12-cilinder |
Cilinderinhoud | 4988 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Blauw (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Mauritiusblauw metallic |
Gewicht | 1838 kg |
Trekgewicht max | 1600 kg |
Trekgewicht onger. | 650 kg |
Verbruik | - |
Introductiejaar | januari 1990 |
Meer modelinformatie |


Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling
- Mistlampen
- Startonderbreker
- Traction Control
- Airconditioning
- Boordcomputer
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- In hoogte verstelbaar stuur
- Lederenbekleding
- Schuifdak
- Stoelverwarming
- Stuurbekrachtiging
- Radio/CD-speler
- Lichtmetalenvelgen
- Sportstoelen
- Skiluik
- Elek. verstelbare spiegels
- Elek. verstelbare stoelen
Extra informatie
BMW 8-serie 850 Ci | UNIEK |
Algemene gegevens
Kenteken: K-988-NV
Tellerstand: 92264 KM
Carrosserievorm: Coupé
Aantal deuren: 2
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: 1994
Transmissie: Automaat
Kleur: Blauw Metallic
Kleurnaam: Mauritiusblauw
Interieur: Grijs
Bekleding: Leder
Onderhoudshistorie aanwezig: Ja
Technische gegevens
Motorinhoud: 4988 cc
Aantal cilinders: 12
Vermogen: 215 kW / 293pk
Koppel: 0Nm
Ledig gewicht: 1838 kg
Max. trekgewicht: 1600 kg
Emissieklasse: Euro 1
Acceleratie (0-100 km/h): 6.3 seconden
Topsnelheid: 250 km/h
Functionaliteit
Lengte (cm): 478 cm
Breedte (cm): 186 cm
Financiële gegevens
Motorrijtuigenbelasting: € 318 - 348 per kwartaal
BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
Comfort
- Boordcomputer
- Cruise control
Exterieur
- Buitenspiegel rechts
- Buitenspiegels elektr. verstelb. en el. ramen voor
- Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
- Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Centrale deurvergrendeling en elektrische ramen
- Centrale vergrendeling
- Centrale vergrendeling met afstandsbediening
- Dimlichten automatisch
- Elektrisch schuif-/kanteldak
- Glazen schuifdak
- Koplampreiniging
- Lichtmetalen velgen
- Metaalkleur
- Mistlampen voor
- Sportvelgen
Infotainment
- Audio installatie
- Autotelefoon
- CD-wisselaar
- Radio CD speler
- Stuur multifunctioneel
Interieur
- Airco
- Airco automatisch
- Airco met automatische regeling
- Buitentemperatuurmeter
- Elektrisch rolgordijn voor achterruit
- Elektrisch verstelbare en verwarmde voorstoelen
- Elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen
- Elektrisch zonnescherm achterruit
- Elektrische ramen voor
- Elektrische ramen voor en achter
- Hoofdsteunen voor
- Lederen bekleding
- Lederen interieur
- Middenarmsteun voor
- Rolgordijn voor achterruit
- Skiluik
- Sportstoelen
- Stuur leder
- Stuur verstelbaar
- Stuurbekrachtiging
- Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk
- Temperatuurregeling automatisch
- Verstelbare stuurkolom
- Voorstoel(en) elektrisch verstelbaar
- Voorstoelen in hoogte verstelbaar
- Voorstoelen verwarmd
Overige
- Anti Blokkeer Systeem
- Anti doorSlip Regeling
- Bestuurdersairbag
- Centr. deurvergr. en getint glas+stuurbekr
- Centrale deurvergrendeling en elektrische ramen
- Passagiersairbag
- Schokdemperregelaar automatisch
Veiligheid
- Alarm klasse 1(startblokkering)
- Alarmsysteem
- Derde remlicht
- Gordelspanners
BMW 850 Ci – Een zeldzame legende, puur rijdersgenot
Bouwjaar 1994 – Slechts 93.000 km – Volledige historie aanwezig
Sommige auto’s zijn meer dan alleen vervoer. Ze zijn een belofte van tijdloos design, puur vakmanschap en rijbeleving die je zelden nog tegenkomt. Deze BMW 850 Ci uit 1994 is zo’n auto.
Afkomstig uit Japan, waar hij in perfecte omstandigheden zijn eerste jaren heeft doorgebracht, werd hij in 2016 overgebracht naar Duitsland en kwam in 2021 naar Nederland. Toen stond de teller op slechts 49.000 km — inmiddels zijn dat er slechts 93.000, volledig aantoonbaar met een uitgebreide documentatie vanaf nieuw. Deze auto is nooit verwaarloosd, nooit vergeten — maar met liefde onderhouden, generatie op generatie.
Zeldzaamheid op vier wielen
De 8-serie E31 is een stijlicoon, maar de 850 Ci met V12 wordt met het jaar unieker. Nog maar een handvol exemplaren zijn in deze originele staat en met deze lage kilometerstand beschikbaar. Deze BMW is een eerbetoon aan de tijd waarin de techniek z’n top bereikte zonder digitale ruis. Geen schermen, maar schakelaars. Geen kunstmatige rijhulpen, maar puur mechanisch meesterschap.
Hoogtepunten:
- 5.0L V12 motor (M70B50) – 300 pk aan zijdezachte kracht
- Automaat met vloeiende schakeling
- Elektrisch verstelbare en verwarmbare stoelen
- Elektrisch schuif-/kanteldak
- Climate control
- Origineel HiFi-systeem
- Cruise control, boordcomputer, inklapbare spiegels
- Volledig origineel – geen aanpassingen of restauraties, alles in authentieke staat
- Complete historie inclusief originele boekjes, Japanse exportdocumenten
Waarom je deze BMW niet moet kopen:
- Je houdt van kleine stadsauto’s die 1 op 20 rijden en je met gemak in een parkeervak frommelt? Dan is dit V12 slagschip niets voor jou.
- Je wordt zenuwachtig van aandacht bij tankstations, stoplichten en car meets? Sla deze dan maar over – mensen blijven naar je kijken.
- Je denkt dat échte auto’s moeten piepen, trillen en schakelen alsof je een trekker bestuurt? Deze V12 is zo soepel dat je bijna vergeet dat hij aan staat.
- Je zoekt een moderne auto met Apple CarPlay, lane assist, en 48 schermen in het dashboard? Tja… hier vind je vooral echte knoppen, analoge meters en smaak.
- Je hebt een zwak hart voor garagefacturen? Dan is een twaalfcilinder misschien niet de meest verstandige keuze. Maar hé – liefde is nooit rationeel, toch?
Een kans die zelden nog komt
Wie deze auto koopt, koopt geen voertuig, maar een erfstuk. Een BMW 850 Ci in deze staat, met deze historie, is vrijwel niet meer te vinden. Laat staan met slechts 93.000 km. Dit is een unieke gelegenheid om eigenaar te worden van een stijlicoon uit de hoogtijdagen van BMW — en misschien wel de laatste der echte Gran Turismo's.
Hoeveel kost een BMW 8-serie verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.