
Austin 100-6 - Austin-healey
Algemeen
| Prijs | € 39.990 |
| Bouwjaar | 1958 |
| Kilometerstand | 161.979 km |
| Brandstof | Benzine |
| Transmissie | Handgeschakeld |
| Aantal versnellingen | 4 |
| APK | - |
| BTW auto | Nee, marge |
| Kenteken | DH-91-61 |
| Datum deel 1 | 28-02-1958 (import) |
| Motorvermogen | 86 kW (117 pk) |
| Aantal deuren | - |
| Aantal zitplaatsen | - |
| Aantal cilinders | 6-cilinder |
| Cilinderinhoud | - |
| Energielabel | - |
| Carrosserie | - |
| Kleur | Rood |
| Oorspronkelijke kleur | Rood |
| Gewicht | 1120 kg |
| Trekgewicht max | - |
| Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Extra informatie
Austin-Healey 100-6, een heerlijke tweezits roadster !!
Austin-healey 100 6
- Kenteken: DH-91-61
- Merk: Austin-healey
- Model: 100
- Tellerstand: 100649 Mijl
- Carrosserievorm: Overig
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1958
- Transmissie: Handgeschakeld 4
- Kleur: rood
- Aantal cilinders: 6
- Vermogen: 86 kW / 117pk
- Ledig gewicht: 1120 kg
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Aantal sleutels: 1
- Motorrijtuigenbelasting: Vrijgesteld
- Emissieklasse: Euro Euro 0
Austin-Healey 100-6 is een tweezits roadster die van 1956 tot 1959 werd geproduceerd. Als vervanger van de Austin-Healey 100. Na de 100-6 werd deze opgevolgd door de Austin-Healey 3000, samen zijn de drie modellen bekend geworden als de Big Healeys.
De 100-6 had een 50,8 mm langere wielbasis dan de 100, een krachtigere zes-in-lijn motor in plaats van de iets grotere vier-in-lijn en twee extra zitplaatsen (die later optioneel werden). De carrosserielijnen waren licht gestroomlijnd, een kleinere, bredere radiatorgrille was lager geplaatst en er werd een luchtinlaat op de motorkap geplaatst.
De 100-6 werd in twee modelnamen geproduceerd , de 2+2 BN4 vanaf 1956 en de 2-zits BN6 in 1958-1959.
De auto's gebruikten een getunede versie van de BMC C-Series-motor die eerder in de Austin Westminster was gemonteerd en die aanvankelijk 102 pk (76 kW) produceerde en in 1957 werd verhoogd tot 117 pk (87 kW) door het monteren van een herzien spruitstuk en cilinderkop. De voorheen standaard overdrive-unit werd optioneel gemaakt.
Eind 1957 werd de productie overgebracht van Longbridge naar de MG-fabriek in Abingdon. Er werden 14.436 100-6's geproduceerd voordat de productie in 1959 eindigde.
Heb jij interesse in deze Healey of wil je meer weten.
Neem daarvoor gerust contact met ons op via onderstaande gegevens en vraag naar Paul of Coen.
Mail: sales@casperscollectie.nl
Tel: 050-308 0000
Wij helpen je graag verder.
Graag tot ziens bij Caspers!
De Caspers Collectie
Burg. J.G. Legroweg 108
9761TD Eelde
050 308 0000
info@garagecaspers.nl
www.caspe.rs
Hoeveel kost een Austin 100-6 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.























