Let op! Geld lenen kost geld
BMW 3-serie Coupé - M3 [E46] CSL Tribute l Manual l Mint Condition l Recente revisie! - AutoWereld.nl
 
€ 31.750
284.911 km

Algemeen

Prijs € 31.750
Bouwjaar 2004
Kilometerstand 284.911 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen 6
APK Ja, tot 15 december 2025
BTW auto Nee, marge
Kenteken P-247-TX
Datum deel 1 01-06-2004 (import)
Topsnelheid 250 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 5,20 sec
Motorvermogen 252 kW (343 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 5
Aantal cilinders 6-cilinder
Cilinderinhoud 3246 cc
Energielabel G
Carrosserie Coupé
Kleur Grijs (Metallic)
Oorspronkelijke kleur A08 - Silbergrau metallic (grijs metalli
Gewicht 1470 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik (±) 1 op 7
Introductiejaar maart 2003
Meer modelinformatie

Aanbieder

RubzAutomotive.nl
Hoefsmid 6

7951ZC Staphorst

0623707569

www.rubzautomotive.nl

Opties & accessoires

Veiligheid
  • ABS
  • Airbags
  • Alarm
  • Centrale deurvergrendeling
  • ESP
  • Getint glas
  • Hoofdsteunen achter
  • Mistlampen
  • Parkeersensor
  • Traction Control
Comfort
  • Airconditioning
  • Boordcomputer
  • Buitenspiegels verwarmbaar
  • Climate Control
  • Cruise Control
  • Elek. bedienbare ramen
  • In hoogte verstelbaar stuur
  • Regensensor
  • Stuurbekrachtiging
  • Xenon verlichting
Multimedia
  • Radio/cassette-speler
  • Radio/CD-speler
Tuning
  • Lichtmetalenvelgen
  • Sportstoelen
Praktisch
  • Achterbank neerklapbaar
Overige
  • Binnenspiegel aut. dimmend
  • Elek. verstelbare spiegels

Extra informatie

Algemene informatie
Modelreeks: mrt. 2003 - okt. 2006
Modelcode: E46

Technische informatie
Koppel: 365 Nm
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Tankinhoud: 63 liter
Acceleratie (0-100): 5,2 s
Topsnelheid: 250 km/u
GVW: 2.020 kg
Wielbasis: 273 cm

Interieur
Interieur: PN5TT -, Stof

Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 13,4 l/100km (1 op 7,5)
CO₂-uitstoot: 323 g/km
Emissieklasse: Euro 4

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 3
Aantal sleutels: 1

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 243 - € 268 per kwartaal

Productveiligheid
Fabrikant: RubzAutomotive.nl Hoefsmid 6 7951ZC STAPHORST, NL 0623707569 http://www.rubzautomotive.nl ruben@rubzautomotive.nl

= Aanvullende opties en accessoires =

Exterieur
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
- Elektrisch uitstelbare zijruiten achter
- koplampreiniging
- Lichtmetalen velgen 19"
- Metaalkleur
- mistlampen voor

Infotainment
- Cd-wisselaar

Interieur
- Achterbank in delen neerklapbaar
- Armsteun achter
- Armsteun voor
- Elektrische ramen voor
- Elektrisch rolgordijn voor achterruit
- Elektrisch verstelb. bestuurdersstoel met geheugen
- Hoofdsteunen voor en achter
- Stuur verstelbaar
- Voorstoelen in hoogte verstelbaar

Veiligheid
- Airbag(s) hoofd voor
- Airbag(s) side voor
- Airbag passagier
- Alarm klasse 3
- Bandenspanningscontrolesysteem
- Elektronische remkrachtverdeling

Overige
- centrale vergrendeling met afstandsbediening
- M Aerodynamica
- stuur leder
- voorstoel(en) elektrisch verstelbaar

= Bijzonderheden =

Een hedendaags icoon en onbetwist klassieker van de toekomst, door velen beschouwd als de beste M3 ooit gebouwd. De E46 M3 biedt de perfecte balans tussen mechanische puurheid [S54 6-in-lijn], een tijdloos design en ongeëvenaarde rijdynamiek. Het model symboliseert het einde van een tijdperk van analoge sport-auto's met hoogtoerig karakter. Als hommage aan de CSL-versie is dit exemplaar professioneel omgebouwd met een ultralicht carbon dak- en achterklep, CSL voor- en achterbumper [met splitters en diffusor], een verlaagd sportonderstel, Cobra kuipstoelen met blauwe gordels én een carbon middenconsole. De handgeschakelde 6-bak maakt het feest compleet. De afgelopen jaren is er ruim € 50.000,- geïnvesteerd in het opnieuw spuiten van de carrosserie, nieuwe [originele] CSL-velgen, bovenstaande onderdelen en een recente motor-revisie met o.a. lagerschalen, de oliepomp en groot onderhoud. Andere relevante modificaties, zoals die van de VANOS en het subframe achter, zijn gereviseerd danwel verstevigd.

De originele lakkleur [A08 - Silbergrau metallic] laat het silhouet optimaal tot uitdrukking komen. Waar de gewone 3-Serie al strak en uitgebalanceerd was, transformeerde M GmbH deze Coupé tot iets bijzonders: gespierd, compact en aerodynamisch, zonder schreeuwerig te worden. De brede wielkasten, geprononceerde motorkap [zgn. powerdome] en dubbele uitlaten zijn onmiskenbare M3-elementen. Het carbon dak accentueert de vloeiende daklijn en verlaagt visueel het zwaartepunt. De CSL-splitters en geïntegreerde lip-spoiler in de achterklep creëren meer downforce, maar zijn vooral een genot voor het oog. De achterruiten zijn niet getint en het uitlaatsysteem met roestvrijstalen eindstukken is nog origineel. De koplampen zijn vernieuwd, waardoor de xenon-lenzen en het glas kraakhelder zijn. De schroefset van BC Racing is op iedere gewenste rijhoogte in te stellen. Het is bewonderenswaardig hoe secuur en professioneel deze auto is 'gerestaureerd', aan alle details werd gedacht.

Het interieur ademt dezelfde filosofie als het exterieur. In plaats van luxe of overdaad draait het hier om controle en focus - elk onderdeel is lichter, steviger en ontworpen om de bestuurder één te laten worden met de auto. De stoffen Cobra-kuipstoelen zijn minimaal te verstellen, maar zitten als gegoten. Het dikke M-Sportstuurwiel ligt goed in de hand en is, net als het gedeelte rond de versnellingspook, de dakhemel en achterstoelen, met alcantara bekleed. Auditief valt er weinig te klagen met een Harman/Kardon Premium Sound-systeem. We treffen verder blauwe gordels, een sport-modus, multifunctionele stuurwielbediening, Cruise Control, Climate Control met airconditioning, regen- en lichtsensor, dimmende binnenspiegel, parkeersensoren, een boordcomputer en CD-wisselaar. De cataloguswaarde bedroeg € 84.658, in september 2024 is de auto getaxeerd op een vervangingswaarde van € 40.000. Dit rapport is drie jaar geldig en relevant voor de verzekering.

Na productie [oktober 2003] in Duitsland heeft deze M3 van juni 2004 t/m mei 2017 in Amerika [California en Minnesota] ruim 280.000km gereden. Het CarFax-rapport met jaarlijks dealer-onderhoud is aanwezig. In december 2017 is de auto met lichte voorschade [niets structureels] naar Nederland gekomen. De toenmalige eigenaar [verzamelaar] een paar jaar de tijd genomen om hem te restaureren, waarna hij in juni 2022 op kenteken kwam. Sindsdien is er slechts 4.000km -uitsluitend bij mooi weer- gereden en stond de BMW altijd binnen gestald, waardoor de conditie nog steeds smetteloos is. Er is één sleutel aanwezig, maar desgewenst kan er een tweede worden bijgemaakt. De APK wordt bij levering vernieuwd.

De revisie is uitgevoerd in juli 2025 en omvatte onder andere de lagerschalen, carterpan- en klepdekselpakking, krukas- en drijfstangbouten, oliepomp, alle filters en vloeistoffen. Nadien is de auto 500km tot 3.000tpm 'ingereden' en is de olie nog eens vervangen. De koude start en het stationaire toerental klinken zuiver, de auto rijdt fantastisch. De S54B32 is de laatste atmosferische zes-in-lijn die BMW M volledig met de hand bouwde. Hij draait ruim 8.000 toeren per minuut, met een explosieve vermogensafgifte die pas boven de 6.000 echt losbarst. Hij levert liefst 343pk bij 7.900tpm en 360Nm koppel. In plaats van één centrale gasklep heeft elke cilinder zijn eigen gasklep, wat zorgt voor directe gasrespons en een uniek aanzuig-geluid. Dankzij [dubbel-VANOS] variabele kleptiming kan de motor bij ieder toerental optimaal 'ademen'. De achterlichten en grille zijn onlangs vervangen en de BMW-terugroepactie is uitgevoerd. De Michelin Pilot Sport 4S-banden en remmerij zijn rondom zo goed als nieuw. Kom het gerust eens ervaren!

Bent u geïnteresseerd of heeft u vragen en/of opmerkingen? Neem dan contact op via nr. +31623707569 of ruben@rubzautomotive.nl. Een bezichtiging is mogelijk in Staphorst. Wij zijn gespecialiseerd in BMW Z4’s en Porsche 911’s en hebben er circa 30 op voorraad. Inruil is welkom en een onafhankelijke aankoopkeuring is altijd mogelijk.

-----------
English translation

A modern-day icon and undisputed classic of the future, considered to be the best M3 ever built. The E46 M3 offers the perfect balance between mechanical purity [S54 6-in-line], a timeless design and unparalleled driving dynamics. The model symbolises the end of an era of analogue sports cars with a high-revving character. As a tribute to the CSL version, this example has been professionally converted with an ultra-light carbon roof and tailgate, CSL front and rear bumpers [with splitters and diffuser], a lowered sports suspension, Cobra bucket seats with blue belts and a carbon centre console. The manual 6-speed gearbox completes the package. In recent years, over €50,000 has been invested in respraying the bodywork, new [original] CSL rims, the above-mentioned parts and a recent engine overhaul including bearing shells, the oil pump and a major service. Other relevant modifications, such as the VANOS and the rear subframe, have been revised or reinforced.

The original paint color [A08 - Silver Grey Metallic] optimally emphasizes the silhouette. While the standard 3 Series was already sleek and balanced, M GmbH transformed this Coupé into something special: muscular, compact, and aerodynamic, without being flashy. The wide wheel arches, pronounced hood [called power dome], and dual exhausts are unmistakable M3 elements. The carbon fiber roof accentuates the flowing roofline and visually lowers the center of gravity. The CSL splitters and integrated lip spoiler in the tailgate create more downforce but are above all a feast for the eyes. The rear windows are untinted, and the exhaust system with stainless steel tailpipes is still original. The headlights have been replaced, resulting in crystal-clear xenon lenses and glass. The BC Racing coilovers can be adjusted to any desired ride height. It's admirable how meticulously and professionally this car has been "restored," with meticulous attention to every detail.

The interior exudes the same philosophy as the exterior. Instead of luxury or excess, it's all about control and focus—every component is lighter, sturdier, and designed to connect the driver with the car. The Cobra fabric bucket seats offer minimal adjustment but feel like a glove. The thick M Sport steering wheel fits comfortably in the hand and, like the area around the gearshift lever, the headliner, and the rear seats, is covered in Alcantara. Audibly, there's little to complain about with a Harman/Kardon Premium Sound system. We also find blue seatbelts, a sport mode, multifunction steering wheel controls, cruise control, climate control with air conditioning, rain and light sensors, a dimming rearview mirror, parking sensors, a trip computer, and a CD changer. The list price was €84,658; in September 2024, the car was appraised at a replacement value of €40,000. This report is valid for three years and is relevant for insurance purposes.

After production (October 2003) in Germany, this M3 was driven over 280,000 km in the United States (California and Minnesota) from June 2004 to May 2017. The CarFax report detailing annual dealer maintenance is available. In December 2017, the car was brought to the Netherlands with minor front-end damage (nothing structural). The then-owner (a collector) took a few years to restore it, after which it was registered in June 2022. Since then, only 4,000 km have been driven—only in good weather—and the BMW has always been stored indoors, so its condition remains pristine. One key is present, but a second can be made if desired. The MOT will be renewed upon delivery.

The overhaul was carried out in July 2025 and included, among other things, the bearing shells, oil pan and valve cover gaskets, crankshaft and connecting rod bolts, the oil pump, all filters, and fluids. Afterward, the car was run in for 500 km to 3,000 rpm and the oil was changed again. Cold starts and idle sound clean, and the car drives fantastically. The S54B32 is the last naturally aspirated inline-six that BMW M built entirely by hand. It revs above 8,000 rpm, with an explosive power delivery that truly unleashes above 6,000 rpm. It delivers an impressive 343 hp at 7,900 rpm and 360 Nm of torque. Instead of a single central throttle valve, each cylinder has its own throttle valve, resulting in direct throttle response and a unique intake sound. Thanks to [double-VANOS] variable valve timing, the engine can breathe optimally at any RPM. The taillights and grille have recently been replaced, and the BMW recall has been implemented. The Michelin Pilot Sport 4S tires and brakes are as good as new all around. Feel free to come and experience it for yourself!

Interested or have questions or comments? Please contact us at +31623707569 or ruben@rubzautomotive.nl. Viewing is possible in Staphorst. We're specialized in BMW Z4's and Porsche 911's and have approximately 30 in stock. Trade-ins are welcome, and an independent purchase inspection is always possible.

Optielijst
S0210 Dynamische stabiliteitscontrole
S0249 Multifunctionele stuurwiel-bediening
S0354 Groen getinte zonneband voorruit
S0431 Automatisch dimmende binnenspiegel
S0441 Rokerspakket [niet in gerookt!]
S0508 Parkeersensoren achter [PDC]
S0520 Mistlamp
S0521 Regen- en lichtsensor
S0522 Xenon-koplampen
S0534 Climate Control met airconditioning
S0550 Boordcomputer
S0639 Telefoonvoorbereiding
S0650 CD-speler
S0661 Radio BMW Business [C43]
S0674 Harman/Kardon Premium Sound-systeem
S0692 CD-wisselaar
S0710 M-Sportstuurwiel met alcantara bekleed
S0737 Interieurlijsten geborsteld aluminium
S0775 Hemelbekleding alcantara
S0785 Witte richtingaanwijzers
S0792 Breedset 19" CSL-velgen [origineel]
S0793 Handgeschakelde 6-bak
S0845 Akoestische gordelbevestiging
S0853 Taalversie Engels
S0876 Radiofrequentie 315MHz
S0A08 zilvergrijs metallic
00000 Carbon dak
00000 Cobra kuipstoelen
00000 Blauwe gordels
00000 Carbon middenconsole
00000 Carbon achterklep CSL-style
00000 Carbon voorbumper CSL-style
00000 Carbon splitters
00000 Verlaagd onderstel

Hoeveel kost een BMW 3-serie Coupé verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met RubzAutomotive.nl

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken

Meer bekijken