
BMW 3-serie - 318i Executive
Algemeen
| Prijs | € 1.500 |
| Bouwjaar | Februari 2000 |
| Kilometerstand | 300.000 km |
| Brandstof | Benzine |
| Transmissie | Handgeschakeld |
| Aantal versnellingen | - |
| APK | Nee |
| BTW auto | Nee, marge |
| Kenteken | 08-FF-JX |
| Datum deel 1 | 23-02-2000 |
| Topsnelheid | 206 km/u |
| Acceleratie | 0-100 km/u in 10,40 sec |
| Motorvermogen | 87 kW (118 pk) |
| Aantal deuren | 4-deurs |
| Aantal zitplaatsen | 5 |
| Aantal cilinders | 4-cilinder |
| Cilinderinhoud | 1895 cc |
| Energielabel | - |
| Carrosserie | Sedan |
| Kleur | Zwart |
| Oorspronkelijke kleur | - |
| Gewicht | 1260 kg |
| Trekgewicht max | - |
| Trekgewicht onger. | - |
| Verbruik | - |
| Introductiejaar | april 1998 |
| Meer modelinformatie |
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling
- Getint glas
- Hoofdsteunen achter
- Mistlampen
- Startonderbreker
- Traction Control
- Airconditioning
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- Elek. verstelbare spiegels
- In hoogte verstelbaar stuur
- Regensensor
- Schuif-/kanteldak
- Stuurbekrachtiging
- Radio/cassette-speler
- Radio/CD-speler
Extra informatie
LET OP! Geen geldige APK. prijs valt over te onderhandelen.
7 jaar geleden kocht ik deze auto als mijn eerste auto. Ik heb er veel aan gedaan om haar over de jaren rijdende te houden; er zijn helaas veel kosten aan gemaakt. Dit keer zijn de kosten voor mij te hoog om haar weer rijdend te krijgen.
Ik heb vervangen:
Luchtfilter, oliefilter en olie (vorig jaar bij 278.000 km)
Accu
Dynamo
Expansievat koelvloeistof
Bobines en bougies (1 jaar geleden)
Aandrijfas (versleten na 260.000 km)
Remschijven en remblokken rondom
Wat er nu aan mankeert is niet catastrofaal, maar wel iets voor iemand die de ruimte en de kunde heeft. Het probleem is dat deze auto momenteel rechtsvoor een stuurarm heeft die volledig versleten is. Hij rijdt en stuurt nog wel, maar is niet veilig op hogere snelheden — ik merk dit zelf pas bij 110 km/h.
Daarnaast is linksachter de kriksteun doorgeroest. Om dit te herstellen moet de benzinetank worden verwijderd.
Verder is DRL een aandachtspunt. Ik heb de koplampen vervangen voor een HID projector-upgrade. Helaas zitten de DRL’s in angle eyes van slechte kwaliteit. De 16V transformatoren die onder de motorkap zijn bevestigd, zijn kapot gegaan door trillingen en vocht. Als je hier een beetje handig in bent en er een nieuw 16V transformatorblokje tussen zet, ben je voor ongeveer €20 klaar.
Deze auto hoeft overigens officieel niet aan DRL te voldoen, omdat deze wet pas geldt voor auto’s geproduceerd na 2011, maar de garage deed hier erg moeilijk over. De originele koplampen heb ik ook nog en krijg je er gratis bij.
Extra onderdelen (optioneel):
Ik heb nog diverse onderdelen die je erbij kunt krijgen. Zo heb ik een originele BMW cassetteradio die wel werkt met de antenne, maar geen AUX-adapter ondersteunt. Daarom zit er nu een BMW Business CD-radio in van een sloop-E46, die AUX wel ondersteunt maar niet compatibel is met de C-stijl antenne.
Ook heb ik de originele BMW autotelefoon nog; deze heb ik destijds vervangen door een dubbele
Hoeveel kost een BMW 3-serie verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.



























