BMW 3-serie - 318i Executive - AutoWereld.nl
 

BMW 3-serie - 318i Executive

02-2000, Benzine, Handgeschakeld, Sedan, Zwart
€ 1.500
300.000 km

Algemeen

Prijs € 1.500
Bouwjaar Februari 2000
Kilometerstand 300.000 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen -
APK Nee
BTW auto Nee, marge
Kenteken 08-FF-JX
Datum deel 1 23-02-2000
Topsnelheid 206 km/u
Acceleratie 0-100 km/u in 10,40 sec
Motorvermogen 87 kW (118 pk)
Aantal deuren 4-deurs
Aantal zitplaatsen 5
Aantal cilinders 4-cilinder
Cilinderinhoud 1895 cc
Energielabel -
Carrosserie Sedan
Kleur Zwart
Oorspronkelijke kleur -
Gewicht 1260 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -
Verbruik -
Introductiejaar april 1998
Meer modelinformatie

Aanbieder

Patrick Hofman
Dres 1

1841EA Stompetoren

0643735831

Opties & accessoires

Veiligheid
  • ABS
  • Airbags
  • Alarm
  • Centrale deurvergrendeling
  • Getint glas
  • Hoofdsteunen achter
  • Mistlampen
  • Startonderbreker
  • Traction Control
Comfort
  • Airconditioning
  • Cruise Control
  • Elek. bedienbare ramen
  • Elek. verstelbare spiegels
  • In hoogte verstelbaar stuur
  • Regensensor
  • Schuif-/kanteldak
  • Stuurbekrachtiging
Multimedia
  • Radio/cassette-speler
  • Radio/CD-speler

Extra informatie

LET OP! Geen geldige APK. prijs valt over te onderhandelen.

7 jaar geleden kocht ik deze auto als mijn eerste auto. Ik heb er veel aan gedaan om haar over de jaren rijdende te houden; er zijn helaas veel kosten aan gemaakt. Dit keer zijn de kosten voor mij te hoog om haar weer rijdend te krijgen.

Ik heb vervangen:

Luchtfilter, oliefilter en olie (vorig jaar bij 278.000 km)

Accu

Dynamo

Expansievat koelvloeistof

Bobines en bougies (1 jaar geleden)

Aandrijfas (versleten na 260.000 km)

Remschijven en remblokken rondom

Wat er nu aan mankeert is niet catastrofaal, maar wel iets voor iemand die de ruimte en de kunde heeft. Het probleem is dat deze auto momenteel rechtsvoor een stuurarm heeft die volledig versleten is. Hij rijdt en stuurt nog wel, maar is niet veilig op hogere snelheden — ik merk dit zelf pas bij 110 km/h.

Daarnaast is linksachter de kriksteun doorgeroest. Om dit te herstellen moet de benzinetank worden verwijderd.

Verder is DRL een aandachtspunt. Ik heb de koplampen vervangen voor een HID projector-upgrade. Helaas zitten de DRL’s in angle eyes van slechte kwaliteit. De 16V transformatoren die onder de motorkap zijn bevestigd, zijn kapot gegaan door trillingen en vocht. Als je hier een beetje handig in bent en er een nieuw 16V transformatorblokje tussen zet, ben je voor ongeveer €20 klaar.

Deze auto hoeft overigens officieel niet aan DRL te voldoen, omdat deze wet pas geldt voor auto’s geproduceerd na 2011, maar de garage deed hier erg moeilijk over. De originele koplampen heb ik ook nog en krijg je er gratis bij.

Extra onderdelen (optioneel):
Ik heb nog diverse onderdelen die je erbij kunt krijgen. Zo heb ik een originele BMW cassetteradio die wel werkt met de antenne, maar geen AUX-adapter ondersteunt. Daarom zit er nu een BMW Business CD-radio in van een sloop-E46, die AUX wel ondersteunt maar niet compatibel is met de C-stijl antenne.
Ook heb ik de originele BMW autotelefoon nog; deze heb ik destijds vervangen door een dubbele

Hoeveel kost een BMW 3-serie verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Patrick Hofman

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken