Let op! Geld lenen kost geld
BMW Isetta - 600 - Matching Numbers - Nut & Bolt Restored. - AutoWereld.nl
 

BMW Isetta - 600 - Matching Numbers - Nut & Bolt Restored

1959, Benzine, Handgeschakeld, , Grijs
€ 44.500
80.889 km

Algemeen

Prijs € 44.500
Bouwjaar 1959
Kilometerstand 80.889 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen 4
APK Bij aflevering
BTW auto Nee, marge
Kenteken -
Datum deel 1 01-01-1959 (import)
Motorvermogen 14 kW (19 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 4
Aantal cilinders 2-cilinder
Cilinderinhoud 582 cc
Energielabel -
Carrosserie -
Kleur Grijs
Oorspronkelijke kleur Cortina grey
Gewicht -
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -

Aanbieder

Cool Classic Club B.V.
Energiestraat 3

1411AN Naarden

0352031753

https://coolclassicclub.com

Extra informatie

Aandrijving: Achterwielaandrijving
Topsnelheid: 103 km/u
Interieur: Lichtblauw, Leder/stof
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen

English & German below

ISETTA 600

-BMW opens new doors to space economy. - BMW

En dat, dat namen ze vrij letterlijk. BMW zat, net als de rest van Duitsland, in een tijd van wederopbouw onder sanctie van de USA en USSR. Ook hielp het niet dat alleen de fabrieken in München nog beschikbaar waren, de rest viel aan de verkeerde kant van de muur voor BMW als kapitalistisch en liberaal merk. Als antwoord op de recessie kwamen ze samen met Renzo Rivolta, een Italiaanse koelkasten fabrikant, met de BMW 300- en 600 Isetta. De Italiaanse fabrikant had een dwergauto bedacht met een koelkast deur, om ruimte te besparen. BMW hing daar op haar beurt een motorfietsmotor van de BMW R25/3 in. Zo werd in 1955 de eerste Isetta geboren.

Eindresultaat? Achoshie. Koetjiekoetiesie! Een blij gezicht gevormd vanuit de koplampen en bumper, én een welvaartsbuikje als beenruimte. Met de kleine wieltjes en schattig kleine onderdelen is dit ronduit een vertederend autootje. De 600cc tweecilinder boxer motor spint tevreden in toeren naar het uiterste vermogen van 19.5 PK. De 2CV van je buurman moet oppassen bij het stoplicht!

Die van ons? Gewoon, zoals je van ons gewend bent. Een Isetta 600 in originele kleurensamenstelling. Geheel matching, nét totaal nut&bolt gerestaureerd. Opties? Zeker. Het pookslot(je). Uiteraard nog aanwezig met originele sleutel. Opzoek naar een origineel alternatief van een 500, Mehari of 2CV om stokbrood mee te halen in dorp? Deze BMW fits the bill. Bis bald!

--

ISETTA 600

-BMW opens new doors to space economy. - BMW

And they took that quite literally. BMW, like the rest of Germany, was in a period of reconstruction under the sanctions of the USA and USSR. It also didn't help that only the factories in Munich were still available, the rest fell on the wrong side of the wall for BMW as a capitalist and liberal brand. In response to the recession, they teamed up with Renzo Rivolta, an Italian refrigerator manufacturer, to produce the BMW 300 and 600 Isetta. The Italian manufacturer had invented a dwarf car with a refrigerator door, to save space. BMW, in turn, fitted it with a motorbike engine from the BMW R25/3. Thus, in 1955, the first Isetta was born.

The end result? How cute! A happy face formed from the headlights and bumper, and a prosperous belly to fit the legs. With its tiny wheels and adorable little parts, this is downright an endearing little car. The 600cc two-cylinder boxer engine purrs contentedly in revs to the extreme power of 19.5 HP. Your neighbour's 2CV will have to watch out at the traffic lights!

And ours? Just as you would expect from us. An Isetta 600 in original colors. Completely matching, just totally nut&bolt restored. Options? Certainly. The gear lock. Of course the original key is still present. Looking for an original alternative to a 500, Mehari or 2CV to fetch French bread in the village? This BMW fits the bill. Bis bald!

--

ISETTA 600

-BMW öffnet neue Türen zur space economy. - BMW

Und das haben sie ganz wörtlich genommen. BMW befand sich, wie das übrige Deutschland, unter den Sanktionen der USA und der USSR in einer Phase des Wiederaufbaus. Es half auch nicht, dass nur noch die Werke in München zur Verfügung standen, der Rest war für BMW als kapitalistische und liberale Marke nicht mehr tragbar. Als Reaktion auf die Rezession schlossen sie sich mit Renzo Rivolta, einem italienischen Kühlschrankhersteller, zusammen, um die BMW 300 und 600 Isetta zu produzieren. Der italienische Hersteller hatte ein Zwergauto mit einer Kühlschranktür erfunden, um Platz zu sparen. BMW wiederum stattete ihn mit einem Motorradmotor der BMW R25/3 aus. So wurde 1955 die erste Isetta geboren.

Das Endergebnis? Sehr süß! Ein fröhliches Gesicht, das sich aus den Scheinwerfern und der Stoßstange formt, und ein wohlhabender Bauch als Beinfreiheit. Mit seinen winzigen Rädern und den niedlichen kleinen Teilen ist es geradezu ein liebenswertes kleines Auto. Der 600-ccm-Zweizylinder-Boxermotor schnurrt zufrieden zur Höchstleistung von 19,5 PS. Der 2CV Ihres Nachbarn wird an der Ampel aufpassen müssen!

Und unsere? Genau so, wie Sie es von uns erwarten würden. Eine Isetta 600 in Originalfarben. Völlig passend, nur komplett mit Nut & Bolt restauriert. Optionen? Gewiss. Die Getriebesperre. Natürlich noch mit Originalschlüssel vorhanden. Sie suchen nach einer originellen Alternative zu einem 500, Mehari oder 2CV, um das Brot im Dorf zu holen? Dieser BMW ist genau das Richtige. Bis bald!

Hoeveel kost een BMW Isetta verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Cool Classic Club B.V.

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken

Meer bekijken