
Chevrolet Corvette - C1 Fuel Injection M1072
Algemeen
| Prijs | € 137.500 |
| Bouwjaar | 1958 |
| Kilometerstand | 2.414 km |
| Brandstof | Benzine |
| Transmissie | Handgeschakeld |
| Aantal versnellingen | 4 |
| APK | - |
| BTW auto | Nee, marge |
| Kenteken | DZ-48-28 |
| Datum deel 1 | - |
| Motorvermogen | 213 kW (290 pk) |
| Aantal deuren | 2-deurs |
| Aantal zitplaatsen | - |
| Aantal cilinders | 8-cilinder |
| Cilinderinhoud | 4637 cc |
| Energielabel | - |
| Carrosserie | Cabriolet |
| Kleur | - |
| Oorspronkelijke kleur | - |
| Gewicht | - |
| Trekgewicht max | - |
| Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Extra informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Fabrikant: Metropole Classics BV Meubellaan 1 6651KV DRUTEN, NL 0031653328817 http://www.metropole.nl sales@metropole.nl
De Chevrolet Corvette (C1) is de eerste generatie Corvette-sportwagen die door Chevrolet werd geproduceerd. Hij werd eind modeljaar 1953 geïntroduceerd en geproduceerd tot en met 1962. Deze generatie wordt doorgaans de "starre as"-generatie genoemd, omdat een onafhankelijke achterwielophanging pas in 1963 op de markt kwam met de Sting Ray.
De Corvette werd voor zijn debuutmodeljaar met spoed in productie genomen om te profiteren van de enthousiaste reacties van het publiek op het conceptvoertuig. De verwachtingen voor het nieuwe model werden echter grotendeels niet waargemaakt. De recensies waren gemengd en de verkoopcijfers bleven in de beginjaren ver achter bij de verwachtingen. Het programma werd bijna geannuleerd door General Motors, maar besloot de nodige verbeteringen door te voeren omdat Ford een tweezitter ontwikkelde die de Thunderbird werd. In een tijdperk van chroom en vier koplampen paste de Corvette zich aan aan de tijdgeest. Het modeljaar 1958 en de vier die daarop volgden hadden allemaal de zichtbare vier koplampen en prominente grilles, maar een motorkap met valse louvres en chromen spaken in de kofferbak waren uniek voor dit modeljaar. Het interieur en de instrumenten werden geüpdatet, inclusief de plaatsing van een toerenteller direct voor de bestuurder. Voor het modeljaar 1958 werd een toerenteller van 8000 tpm gebruikt bij de motoren van 240 en 290 pk (179 en 216 kW), in plaats van de 6000 tpm-eenheden die in de motoren met een lager vermogen werden gebruikt. Optionele motorkeuzes omvatten twee met dubbele carburateurs (waaronder een versie van 270 pk (201 kW) met Carter 2613S en 2614S WCFB viercilinders) en twee met brandstofinjectie. Het vermogen van de motor met de hoogste brandstofinjectie was 290 pk (216 kW). De cilinderinhoud bleef 283 cu in (4,6 l). Voor het eerst werden de veiligheidsgordels af-fabriek gemonteerd in plaats van door de dealer zoals bij eerdere modellen.
De hier gepresenteerde Corvette is de uiterst zeldzame "Fuel Injection" version, met meer PK's en een soepeler draaiende motor. Deze Corvette is een zeer mooie gerestaureerde auto die erbij staat als nieuw. De kleurcombinatie is bijna standaard voor de Corvette, rood met witte flanken. Het interieur is zwart en ziet er bijna als nieuw uit. De motor start onmiddelijk en loopt mooi rond. Voor iemand die een super zeldzame Corvette zoekt in een fantastische staat.
Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op vrijdag, zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.
Wir sprechen Deutsch, we speak English, en natuurlijk ook Nederlands.
Hoeveel kost een Chevrolet Corvette verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.























