
Algemeen
| Prijs | € 5.950 |
| Bouwjaar | 1968 |
| Kilometerstand | 118.000 km |
| Brandstof | - |
| Transmissie | - |
| Aantal versnellingen | - |
| APK | - |
| BTW auto | Nee, marge |
| Kenteken | - |
| Datum deel 1 | 01-01-1968 |
| Motorvermogen | - |
| Aantal deuren | - |
| Aantal zitplaatsen | - |
| Aantal cilinders | - |
| Cilinderinhoud | - |
| Energielabel | - |
| Carrosserie | - |
| Kleur | - |
| Oorspronkelijke kleur | - |
| Gewicht | - |
| Trekgewicht max | - |
| Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Extra informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Als je 2cv nog nuttiger moest zijn dan hij standaard al was, dan kon je bij de firma ENAC terecht. Zij hadden allerlei accessoires, die vaak via de dealer geleverd en gemonteerd konden worden. In hun programma vond je ook een set waarmee je er meer een bedrijfswagen van kon maken.
Het reservewiel verhuisde naar voren, onder de motorkap. De achterklep werd boven de ruit scharnierend gemaakt en er kwam een vlakke laadvloer in, zodat je grotere spullen naar binnen kon schuiven. Ook kon je nog kiezen voor een opvouwbare achterbank. Die laatste optie heeft deze auto niet. Net als bij een echte bedrijfswagen werd het laadvermogen op de rechterzijkant vermeld. Wellicht leverde het ook nog een belastingvoordeeltje op.
Deze 2cv AZ ENAC kwam in de eerste dagen van ’68 op de weg in departement Vienne, een streek die hij tot voor kort niet zou verlaten. De laatste decennia verhuisde hij niet verder dan 10km.
In ’72 en ’94 wisselde hij van eigenaar/ eigenares, mevrouw Beau documenteerde tot ‘07 alle werkzaamheden die ze eraan liet uitvoeren. Daarna kwam hij bij Jacqueline terecht, die de eend in ’19 aan haar Nederlandse buurman verkocht. Hij nam de auto recent mee naar hier.
Eenieder heeft er het zijne/ hare aan laten doen, zo werd de versnellingsbak al eens vervangen, de remmen werden hersteld, het dak en het spruitstuk vervangen. Aan de wijze waarop de bodem hersteld is te oordelen, zal dat vast enige decennia geleden zijn gedaan. De insteek was voornamelijk praktisch.
De verdere carrosserie en het chassis zijn prima bewaard gebleven, en het motortje snort lekker. De remmen willen graag een beetje aandacht, de remslangen en banden moeten vervangen en er zijn nog wat andere aandachtspuntjes die aangepakt moeten worden voor hij soepel de weg op kan.
Je kunt er lekker zelf mee bezig gaan en hem zo meenemen, het is best overzichtelijk, of je laat het ons doen; dan maken we er samen een plan bij.
Hoeveel kost een Citroën 2 CV verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.








