
Algemeen
Prijs | € 6.950 |
Bouwjaar | 1966 |
Kilometerstand | 129.000 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | - |
Aantal versnellingen | - |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | AE-93-51 |
Datum deel 1 | 08-03-1966 (import) |
Motorvermogen | 18 kW (24 pk) |
Aantal deuren | 4-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 2-cilinder |
Cilinderinhoud | 602 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | - |
Kleur | Beige |
Oorspronkelijke kleur | Beige |
Gewicht | 700 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |


Aanbieder
Extra informatie
GVW: 1.060 kg
Emissieklasse: Euro 0
Motorrijtuigenbelasting: geen
Marie Louise reed 33 jaar met de Ami, van maart ’66 tot ergens in ’99. Ze reed er in totaal 82.000km mee. In ’98 liet ze de auto nog keuren in Perpignan – waar ze woonde - waarbij slechts wat kleine zaken geconstateerd werden. Of de achteruitgang van de auto of die van haar gezondheid de reden van het afscheid was is niet duidelijk, maar eind ’99 kwam de Ami in Nederland terecht.
Hij ging in het oosten van het land rijden, in ’01 werd er door garage Jan Bonthond wat aan gesleuteld en in ’05 werd hij in z’n geheel herspoten. In ’09 verwisselde hij van eigenaar.
Deze ging er rond ’12 en ’13 druk mee in de weer. De motor werd aangepakt, de cilinderkoppen gereviseerd en allerlei zaken om de motor werden vernieuwd. De teller stond op ongeveer 124.000km. In Nederland had hij er dus ook alweer aardig wat kilometers bij gereden.
Hierna werd er telkens nog wat aan de auto gedaan, zo werd er een trekhaak gemonteerd, maar de kilometers vlogen er niet meer bij. In ’21 bij ongeveer 128.000km werd er weer een nieuwe eigenaar gevonden. Deze genoot regelmatig van de Ami maar reed er eigenlijk te weinig mee; teveel auto’s om zijn aandacht over te verdelen. Dus werd nu de beslissing genomen er afscheid van te nemen, we verkopen de Ami voor hem.
Omdat hij recent niet heel veel gereden heeft was de accu aan vervanging toe, dat hebben we gelijk maar gedaan. Bij de proefrit ging hij steeds beter remmen en liep het motortje lekker. Wel heeft hij af en toe een kraakje in de 2e versnelling en wat ander klein werk, dat je ook gewoon lekker zelf aan kan gaan pakken in de komende jaren. Constructief is hij goed, de Michelin-banden zijn recent, uiterlijk toont hij heel leuk. Kortom een Amietje om zelf gaandeweg de punten op i te gaan zetten. Vandaar deze zo-meeneem-prijs.
Hoeveel kost een Citroën Ami verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.