
Citroën HY - HY-E Électrique
Algemeen
Prijs | € 75.000 |
Bouwjaar | 1971 |
Kilometerstand | 123.000 km |
Brandstof | Elektrisch |
Transmissie | - |
Aantal versnellingen | - |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | PM-67-42 |
Datum deel 1 | 16-04-1971 (import) |
Motorvermogen | - |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | - |
Cilinderinhoud | - |
Energielabel | - |
Carrosserie | - |
Kleur | Grijs |
Oorspronkelijke kleur | Grijs |
Gewicht | 2035 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |


Aanbieder
Extra informatie
GVW: 2.975 kg
Motorrijtuigenbelasting: geen
Emissie: Zero emissie
78 kWH, CCS-snelladen, schijfremmen, stuurbekachtiging
Oude looks, moderne techniek. Een Citroën HY heeft een geweldig karakteristiek uiterlijk en is in al zijn vormen prima bruikbaar voor allerlei doelen; van foodtruck tot camper. Maar de trage 4 cilinder diesel- of benzinemotor en 3 versnellingsbak stuwen hem niet echt tot grote hoogte en maken flink lawaai. Ook het vertragen en sturen is flink werken.
Daarom hebben we de techniek bij deze HY vervangen door die van een moderne elektrische bedrijfswagen, waarbij ook rembekrachtiging, schijfremmen en stuurbekrachtiging ingebouwd zijn. Nu rij je er moeiteloos mee weg en voelt het modern en vertrouwd, maar wel met een onderscheidend uiterlijk.
78kWh aan accu’s aan boord, die je - afhankelijk van je rijstijl – 250km (of meer?) op pad helpen. Met CCS-snelladen ga je in 40 minuten van 10-80%, of je gebruikt de 22kW 3-fase lader als je wat meer tijd hebt.
We bouwden hem voor een duurzaam tuinders-project waar hij ook als buffer-batterij gebruikt zou worden, maar helaas kwam het project niet van de grond. Dus nu kun jij er je plannen aan koppelen. Je droomcamper bouwen? Er een foodtruck van maken, of toch ecologische groenten naar de markt brengen; jij mag het zeggen.
Hoeveel kost een Citroën HY verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.