
Donkervoort F22
Algemeen
| Prijs | € 389.900 |
| Bouwjaar | 2024 |
| Kilometerstand | 894 km |
| Brandstof | Benzine |
| Transmissie | Handgeschakeld |
| Aantal versnellingen | 5 |
| APK | - |
| BTW auto | Nee, marge |
| Kenteken | - |
| Datum deel 1 | 10-05-2024 |
| Topsnelheid | 290 km/u |
| Acceleratie | 0-100 km/u in 2,50 sec |
| Motorvermogen | 368 kW (500 pk) |
| Aantal deuren | 2-deurs |
| Aantal zitplaatsen | 2 |
| Aantal cilinders | 5-cilinder |
| Cilinderinhoud | 2480 cc |
| Energielabel | F |
| Carrosserie | Cabriolet |
| Kleur | Zwart |
| Oorspronkelijke kleur | Zwart |
| Gewicht | 815 kg |
| Trekgewicht max | - |
| Trekgewicht onger. | - |
| Verbruik | (±) 1 op 14 |
| Introductiejaar | november 2022 |
| Meer modelinformatie |
Aanbieder
Opties & accessoires
- Alarm
- Parkeersensor
- Airconditioning
- Climate Control
- Stoelverwarming
- Stuurbekrachtiging
Extra informatie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
GVW: 1.050 kg
Acceleratie (0-100): 2,5 s
Topsnelheid: 290 km/u
Interieur: Zwart, Alcantara
Emissieklasse: Euro 6
Motorrijtuigenbelasting: geen
Referentienummer: 0001586
Fabrikant: Classic Park Koppenhoefstraat 14 5283VK BOXTEL, NL 0411605000 http://www.classicpark.nl info@classicpark.nl
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- Parkeersensor achter
Interieur
- Voorstoelen verwarmd
Veiligheid
- Alarm klasse 5
= Bijzonderheden =
Bij de eerste blik op deze auto weet je het al: dit is een geweldenaar. Dit is een buitenaardse supercar. De Donkervoort F22 is de opvolger van de legendarische GTO en belichaamt de evolutie van het merk: nóg stijver, nóg lichter, nóg krachtiger. Een auto die zich thuis voelt op het circuit, maar dankzij zijn comfortopties ook overtuigt op de openbare weg. Onder de ultralichte carbon huid ligt de ongeëvenaarde 2.5 TFSI vijfcilinder van Audi, in deze F22 goed voor een vermogen van 500 pk (640 Nm koppel), gekoppeld aan een handgeschakelde transmissie die de bestuurder volledig centraal zet.
De handgeschakelde versnellingsbak met vijf versnellingen maakt standaard gebruik van rev-matching-technologie van Bosch, die je compleet uit kunt schakelen (als je je eigen heel-and-toe-vaardigheden toe wilt passen). Een sperdifferentieel is eveneens standaard. Het is gemonteerd in een nieuw, voor de F22 ontwikkeld, differentieelhuis. Dit maakt dat het differentieel, zelfs bij intensief circuitgebruik, geen extra koelingssysteem nodig heeft, wat weer resulteert in minder gewicht. De nieuwe behuizing is sterker en helpt ook om het geluid van de aandrijflijn in het passagierscompartiment te minimaliseren.
Met een gewicht van slechts 750 kg sprint de F22 in slechts 2,5 seconden naar 100 km/uur en bereikt hij al na 7,5 seconden een snelheid van 200 km/uur. De aanhouder kan nog door naar 290 km/uur. Dat is ronduit sensationeel. En dat met een wegligging die eerder doet denken aan een racewagen dan dat van een auto die toegelaten is voor gebruik op openbare weg. De bochtsnelheid van deze Donkervoort ligt zo ongekend hoog dat een zijwaartse kracht van meer dan 2G kan worden bereikt.
Het Twin Targa dak maakt gebruik van twee koolstofvezel panelen aan weerszijde van een eveneens verwijderbare centrale balk (T-Bar) van koolstofvezel. De dakpanelen zijn met drie handmatige vergrendelingen te verwijderen. Het middendeel kan worden ontgrendeld met een druk op de knop, net als de naar voren scharnierende motorkap. De panelen kunnen vervolgens in een bijpassende tas worden opgeborgen in de bagageruimte.
Deze F22 is perfect samengesteld: in het met alcantara beklede interieur zijn op maat gemaakte lichtgewicht stoelen van Recaro te vinden, die zijn uitgevoerd in carbon. Een noviteit zijn de zespuntsgordels, goedgekeurd voor weggebruik én het circuit. Verder is deze auto voorzien van stuurbekrachtiging, airconditioning en stoelverwarming. Ook zaken als een liftfunctie op de vooras, carbon forged lichtmetalen velgen, stuurbekrachtiging, klasse 5 alarm en achteruitrijcamera zijn voorzien.
Donkervoort heeft aangekondigd slechts 100 exemplaren van deze F22 te bouwen. Is de F22 al niet exclusief genoeg door zijn uitstraling, dan is hij het alsnog door het lage productieaantal. Dat bleef onder de kenners niet onopgemerkt en de totale productie was al vóór de lancering van het model uitverkocht. Omdat heel wat exemplaren naar Amerika en het Midden-Oosten zijn verkocht, is de F22 in Europa een extra zeldzame verschijning geworden.
Deze F22 is voorzien van een Nederlands kenteken. Dit imposante exemplaar heeft slechts 894 km ervaring en is vrijwel nieuw. Overbodig te vermelden dat de auto in perfecte staat is. Het is een buitenkans voor de Donkervoort-liefhebber om een vrijwel nieuwe F22 in bezit te krijgen.
Classic Park heeft als kernactiviteiten inkoop, verkoop en consignatieverkoop van klassieke en exclusieve auto’s. U vindt ons in Boxtel, dat is gelegen tussen Eindhoven en ’s-Hertogenbosch (10 autominuten ten noorden van Eindhoven en Eindhoven Airport). Vanaf Venlo (Duitse grens) is het 80 km rijden en Amsterdam Schiphol is op 100 km afstand.
Classic Park heeft gemiddeld 100 auto's op voorraad die aantrekkelijk staan tentoongesteld in het Classic Park museum in Boxtel.
De hier beschreven auto is onder voorbehoud van prijsveranderingen, (tekst)fouten en wijzigingen in de beschikbaarheid. Kijk voor de volledige fotorapportage en beschikbaarheid op onze website www.classicpark.nl. Van diverse klassiekers kunnen wij de exacte kilometerstand niet garanderen. De door ons vermelde tellerstanden zijn afgelezen tellerstanden tenzij nadrukkelijk anders is vermeld in de tekst. Ook zijn er geen indicaties gegeven van de verschuldigde wegenbelasting, omdat belastingregelingen per land/provincie verschillen. De wegenbelastingvermelding of het weergegeven tarief kan onjuist zijn. Aan deze advertentie kunnen geen rechten worden ontleend.
U bent van harte welkom om ons te bezoeken. Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, maken wij graag vooraf een afspraak met u.
Hoeveel kost een Donkervoort F22 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.









































































