Let op! Geld lenen kost geld
Ferrari 400 - I - German Delivered - Dore Metallizzato - - AutoWereld.nl
 

Ferrari 400 - I - German Delivered - Dore Metallizzato -

1981, Benzine, Automaat, Coupé, Bruin
€ 74.500
13.049 km

Algemeen

Prijs € 74.500
Bouwjaar 1981
Kilometerstand 13.049 km
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Aantal versnellingen -
APK Bij aflevering
BTW auto Nee, marge
Kenteken -
Datum deel 1 05-04-1981 (import)
Motorvermogen 228 kW (310 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 4
Aantal cilinders 12-cilinder
Cilinderinhoud 4800 cc
Energielabel -
Carrosserie Coupé
Kleur Bruin (Metallic)
Oorspronkelijke kleur Dore Metallizzato (bruin metallic)
Gewicht -
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -

Aanbieder

Cool Classic Club B.V.
Energiestraat 3

1411AN Naarden

0352031753

https://coolclassicclub.com

Vergelijkbare Ferrari 400 occasions

Opties & accessoires

Veiligheid
  • Hoofdsteunen achter
Comfort
  • Airconditioning
  • Elek. bedienbare ramen
  • Lederenbekleding

Extra informatie

Aandrijving: Achterwielaandrijving
Interieurkleur: Beige
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 1
Motorrijtuigenbelasting: geen

= Aanvullende opties en accessoires =

Comfort & Interieur
- Armsteun voor
- Hoofdsteunen voor
- Lederen stuurwiel
- Toerenteller

Overig
- analoge klok
- Blaupunkt Radio

= Bijzonderheden =

English/German Below.

"Everything we do is driven by Ferrari"

Ooit werd de Ferrari 400i door puristen weggezet als het keurige neefje uit Maranello. Te comfortabel. Te volwassen. En, god forbid, vier stoelen. Maar smaken veranderen — en zoals zo vaak heeft de tijd de grootste gelijkmaker gespeeld. Vandaag is de 400i uitgegroeid tot een van de meest begeerde ‘hidden gems’ uit de Ferrari-geschiedenis. Want samen met haar bloedverwanten (365 GT4 2+2, 400 en 412) vormt ze de langstlopende modelreeks van Ferrari: 17 jaar onafgebroken in productie. Dat doe je niet met middelmaat, dat doe je met genialiteit.

Onder die lange, elegante motorkap schuilt geen compromis, maar pure Ferrari-DNA: een directe afstammeling van de door Colombo ontworpen V12, dezelfde koninklijke bloedlijn die de legendarische Daytona aandreef. In dit geval goed voor 4,8 liter, 340 pk en een soundtrack die begint als een warme grom en eindigt in een Italiaanse opera. Zo’n geluid dat buren drie straten verder hun espresso laat vallen. Slechts 884 keer is dit kunstwerk uit de fabriek gerold — en dat maakt haar net zo zeldzaam als begeerlijk.

Ons exemplaar werd gevonden bij een collectie in Duitsland en is een feest van goede smaak: ‘Beige Doré Metallizzato’ over een two-tone beige/bruin lederen interieur — een combinatie die destijds alleen via de optielijst te verkrijgen was. En die optielijst? Die is hier flink afgevinkt: volledige leren bekleding tot in de hemel, originele Blaupunkt radio/cassette, elektrische ramen, BOSCH-telefoon, airconditioning en meer van dat lekkers.

Het resultaat? Een Ferrari die elegantie draagt als maatwerk couture, maar met de lange adem en rauwe hartslag van een V12. Voor de kenner. Voor de liefhebber. Voor iedereen die begrijpt dat dit geen keurige neef is, maar de oom die je ouders altijd al vreesden stijlvol, charismatisch en onvergetelijk.

--
"Everything we do is driven by Ferrari"

Once dismissed by purists as the well-mannered cousin from Maranello, the Ferrari 400i was considered too comfortable, too grown-up, and — god forbid — fitted with four seats. But tastes evolve, and as so often, time has proven to be the greatest equalizer. Today, the 400i has become one of the most desirable hidden gems in Ferrari history. Together with its blood relatives (365 GT4 2+2, 400, and 412), it forms Ferrari’s longest-running model series: an uninterrupted production span of 17 years. That’s not achieved with mediocrity — but with brilliance.

Beneath that long, elegant bonnet lies no compromise, but pure Ferrari DNA: a direct descendant of the Colombo-designed V12, the same royal bloodline that powered the legendary Daytona. In this case delivering 4.8 liters, 340 hp, and a soundtrack that begins as a warm growl and crescendos into an Italian opera. The kind of sound that makes neighbors three streets over drop their espresso cups. Only 884 of these masterpieces ever left the factory — making it as rare as it is desirable.

Our example was discovered in a German collection and is a celebration of good taste: ‘Beige Doré Metallizzato’ over a two-tone beige/brown leather interior — a combination that was only available through the options list at the time. And that list? It’s been thoroughly ticked here: full leather trim extending to the headliner, original Blaupunkt radio/cassette, power windows, BOSCH car phone, air conditioning, and more delights.

The result? A Ferrari that wears elegance like bespoke couture, yet with the stamina and raw heartbeat of a V12. For the connoisseur. For the enthusiast. For everyone who understands that this is not the polite cousin, but the uncle your parents always warned you about — stylish, charismatic, and unforgettable.

--

German.

"Everything we do is driven by Ferrari"

Einst von Puristen als der brave Cousin aus Maranello abgetan, galt der Ferrari 400i als zu komfortabel, zu erwachsen und – Gott bewahre – mit vier Sitzen ausgestattet. Doch Geschmäcker ändern sich, und wie so oft hat die Zeit den größten Gleichmacher gespielt. Heute zählt der 400i zu den begehrtesten „Hidden Gems“ der Ferrari-Geschichte. Zusammen mit seinen Blutsverwandten (365 GT4 2+2, 400 und 412) bildet er die am längsten produzierte Modellreihe von Ferrari: 17 Jahre ununterbrochene Fertigung. Das schafft man nicht mit Mittelmaß – sondern mit Genialität.

Unter der langen, eleganten Motorhaube verbirgt sich kein Kompromiss, sondern pures Ferrari-DNA: ein direkter Nachfahre des von Colombo entwickelten V12, derselben königlichen Blutlinie, die auch die legendäre Daytona antrieb. In diesem Fall bedeutet das 4,8 Liter Hubraum, 340 PS und eine Klangkulisse, die als warmes Grollen beginnt und in einer italienischen Oper endet. Ein Sound, bei dem die Nachbarn drei Straßen weiter ihren Espresso fallen lassen. Nur 884 Mal verließ dieses Meisterwerk die Werkshallen – und macht ihn damit ebenso selten wie begehrenswert.

Unser Exemplar stammt aus einer Sammlung in Deutschland und ist ein Fest des guten Geschmacks: „Beige Doré Metallizzato“ kombiniert mit einer zweifarbigen Beige/Braun-Lederausstattung – eine Kombination, die damals ausschließlich über die Optionsliste erhältlich war. Und diese Optionsliste? Sie wurde hier großzügig angekreuzt: Volllederausstattung bis in den Dachhimmel, originales Blaupunkt Radio/Kassette, elektrische Fensterheber, BOSCH-Autotelefon, Klimaanlage und vieles mehr.

Das Ergebnis? Ein Ferrari, der Eleganz trägt wie maßgeschneiderte Couture, aber mit der Ausdauer und dem rauen Herzschlag eines V12. Für den Kenner. Für den Liebhaber. Für alle, die verstehen, dass dies nicht der brave Cousin ist, sondern der Onkel, vor dem Ihre Eltern immer gewarnt haben – stilvoll, charismatisch und unvergesslich.

Hoeveel kost een Ferrari 400 verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Cool Classic Club B.V.

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken

Meer bekijken