
Fiat 500 L - 1973 - Lusso
Algemeen
| Prijs | € 7.300 |
| Bouwjaar | 1973 |
| Kilometerstand | 2.347 km |
| Brandstof | Benzine |
| Transmissie | Handgeschakeld |
| Aantal versnellingen | - |
| APK | - |
| BTW auto | Nee, marge |
| Kenteken | - |
| Datum deel 1 | 30-06-1973 (import) |
| Motorvermogen | - |
| Aantal deuren | 2-deurs |
| Aantal zitplaatsen | - |
| Aantal cilinders | 2-cilinder |
| Cilinderinhoud | 594 cc |
| Energielabel | - |
| Carrosserie | Sedan |
| Kleur | Blauw |
| Oorspronkelijke kleur | Turqoise Blue |
| Gewicht | 514 kg |
| Trekgewicht max | - |
| Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Extra informatie
Italiaanse stijlicoon! Fiat 500 oldtimer.
Fiat 500L - 1973 - Lusso
- Merk: Fiat
- Model: 500
- Tellerstand: 2347 KM
- Carrosserievorm: Sedan
- Aantal deuren: 2
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1973
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: blauw
- Kleurnaam: Turqoise Blue
- Bekleding: Skai
- Motorinhoud: 594 cc
- Aantal cilinders: 2
- Ledig gewicht: 514 kg
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Motorrijtuigenbelasting: Vrijgesteld
- Emissieklasse: Euro Euro 0
In 1957 rolde de eerste 500 Nuova van de lopende band in Turijn. Deze 500 was de opvolger van de al even legendarische Fiat 500 “Topolino” die van 1936 t/m 1955 werd geproduceerd.
Evenals de Topolino is de 500 een ontwerp van Dante Giacosa, een man die bij zijn ontwerpen het design niet uit het oog verloor.
In de 18 jaar dat de 500 werd geproduceerd verveelde het model niet en zelfs vandaag de dag is het een door velen geliefde klassieker.
Het eerste model was de Nuova 500, ook wel “N” genoemd. Deze 500 werd “kaal” gehouden om niet te veel te concureren met de Fiat 600 en had bijvoorbeeld geen verwarming, geen achterbank en geen draaibare zijramen in de portieren. Verder had deze 500 een open dak tot aan de achterklep en een geheel ander thermostaathuis bij de motor.
Vanaf 1960 verscheen de 500 D. Deze had nog wel de deuren die aan de voorzijde opengingen, de “kruizekijkers”, maar was luxer uitgerust en het motorvermogen werd wat opgekrikt. Verder ontbraken bij de “D” de ventilatiesleufjes op het voorscherm en verdwenen de “katteogen”, de grote knipperlichten, op de voorspatborden.
In 1965 kwam de 500 F op de markt. Deze had normaal openslaande deuren, een hogere voorruit, smallere dorpels en een andere benzinetank. Verder werd de motor weer aangepast. De F had een wit stuur en een witte kilometerteller die tot 120 km/h aangeeft.
Naast de F werd van 1968 t/m 1972 de Fiat 500 L geïntroduceerd. Dit model was een luxere uitvoering van de F en was dan ook voorzien van een aantal verfraaiingen, zoals sierbeugels bij de bumpers, chroom in de ruitrubbers, luxere bekleding, bekleed dashboard met breder snelheidsmeterhuis met daarin zelfs een benzinemeter.
Het hier aangeboden exemplaar werd voor de eerste keer ingeschreven in 1973, in 1988 is deze kleine Italiaan naar Nederland verhuisd en hier immer gekoesterd door liefhebbers.
De auto heeft het laatste jaar weinig gereden, wij adviseren een goede onderhoudsbeurt en een controle. Tegen meerprijs kunnen wij dit voor u uitvoeren.
Een unieke en aaibare kleur, voorzien van een leuk kofferrek achterop. Deze Fiat 500 zal door velen geliefd worden, reacties gegarandeerd als u met deze oldtimer onderweg gaat.
Voor onze buitenlandse klanten, wij kunnen bij de auto alle officiële exportdocumenten leveren, zodoende wordt registratie in uw land stukken eenvoudiger.
Ook met transport tot aan uw adres kunnen wij u van dienst zijn, mocht u een transportprijs wensen? Stuur ons dan uw postcode, woonplaats en land.
Na ontvangst zenden wij u vrijblijvend een transportprijs toe.
English:
In 1957, the first 500 Nuova rolled off the assembly line in Turin. This 500 was the successor to the equally legendary Fiat 500 "Topolino," which was produced from 1936 to 1955.
Like the Topolino, the 500 was designed by Dante Giacosa, a man who never lost sight of design in his designs.
During the 18 years of production, the 500 never lost its appeal, and even today, it remains a beloved classic.
The first model was the Nuova 500, also known as the "N." This 500 was kept "barebones" to avoid competing too much with the Fiat 600. It had, for example, no heating, no rear seat, and no opening side windows in the doors. Furthermore, this 500 had a sunroof extending all the way to the tailgate and a completely different thermostat housing near the engine. The 500 D was introduced in 1960. This version still had the front-opening doors, the "cross-eyed" design, but was more luxuriously equipped, and the engine power was slightly increased. Furthermore, the "D" lacked the ventilation slots on the front fender, and the "cat's eyes," the large turn signals, disappeared from the front fenders.
In 1965, the 500 F was introduced. This version had standard-opening doors, a higher windshield, narrower sills, and a different fuel tank. The engine was also modified again. The F had a white steering wheel and a white odometer that indicated 120 km/h (75 mph).
Alongside the F, the Fiat 500 L was introduced from 1968 to 1972. This model was a more luxurious version of the F and was therefore equipped with several refinements, such as decorative bumper brackets, chrome window seals, more luxurious upholstery, and a padded dashboard with a wider speedometer housing that even included a fuel gauge.
The example offered here was first registered in 1973. In 1988, this little Italian moved to the Netherlands and has been cherished by enthusiasts ever since.
The car has been driven very little in recent years, so we recommend a thorough maintenance service and inspection. We can perform this for you for an additional fee.
A unique and appealing color, equipped with a nice luggage rack on the back. This Fiat 500 will be loved by many, and reactions are guaranteed when you take this classic car on the road.
For our international customers, we can provide all official export documents with the car, making registration in your country much easier.
We can also assist you with transport to your address. If you would like a transport price, please send us your postal code, city, and country. After receipt we will send you a transport price without obligation.
---
LET OP: Wij werken enkel op afspraak, wij zijn regelmatig onderweg om auto's weg te brengen of op te halen.
Bel vooraf om teleurstelling te voorkomen.
---
VD ENDEN Cars & Classics
Rivierkade 8b
4931AA Geertruidenberg
+31623657092
mail@vdenden.com
www.vdenden.com
We hebben ons uiterste best gedaan om alle informatie in deze advertentie correct weer te geven. Er kunnen echter geen rechten worden ontleend aan de verstrekte informatie in de advertentie. Vertrouw niet alleen op deze informatie maar controleer altijd zelf de zaken welke voor jouw belangrijk zijn en je beslissing zouden kunnen beïnvloeden. Neem contact op met de verkoper voor aanvullende vragen.
Hoeveel kost een Fiat 500 L verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.























