
Ginetta G4 - Sylva Stylus 1.6 16V LHD
Algemeen
Prijs | € 18.950 |
Bouwjaar | Januari 2002 |
Kilometerstand | 9.717 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | Ja, tot 11 juni 2026 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 9-XSJ-84 |
Datum deel 1 | 01-01-2002 |
Motorvermogen | 106 kW (144 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1600 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Oranje (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | 680 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |


Aanbieder
Opties & accessoires
- Startonderbreker
- Lederen bekleding
- Lichtmetalen velgen
- Sportstoelen
Extra informatie
Geen alledaagse auto: De Sylva SSC Stylus 1.6 16V.
Minder hardcore dan een Westfield. Je hebt meer praktische ruimte dan de Super Seven modellen, maar het is zeker geen luxe tour auto. Strak in de bochten en fel op het rechte stuk is het een serieuze raceauto voor op de openbare weg.
De 4 cilinder TU5JP4 motor heeft met 144 pk ruim voldoende kracht voor de 680 kg en het geluid is lekker racy.
Deze Sylus is in 2002 nieuw in Italië geleverd en in 2014 naar Nederland gekomen waar hij door 3 eigenaren met technische kennis tot een nog beter auto is gemaakt.
Hij is correct geregistreerd op Nederlands kenteken, de kilometerstand is in mijlen en deze auto is origineel links gestuurd.
Het taxatierapport van deze Sylva uit 2025 laat een waarde van € 25.000,= zien.
Algemeen Sylva
Sylva Autokits is een fabrikant van kitcars, gevestigd in Lincolnshire, Engeland. Sylva werd in 1981 opgericht door Jeremy Phillips en heeft een aantal kleine en lichte sportwagens ontwikkeld en geproduceerd. Sylva’s auto’s hebben een aantal 750 Motor Club Kit Car-kampioenschappen gewonnen.
Sylva heeft veel van zijn oudere ontwerpen verkocht aan andere kitcarfabrikanten, zoals de Fury aan Fisher Sportscars, de Stylus aan Specialist Sports Cars en de Striker aan Raw. Hierdoor kon Sylva zich richten op nieuwere ontwerpen, zoals de huidige Sylva Mojo 2 en R1ot.
In 2016 ging oprichter Jeremy Phillips met pensioen en verkocht het bedrijf aan David MacBean, die het omdoopte tot Sylva Sportscars.
De Sylva Stylus werd gelanceerd in 1994 en de productierechten werden in 1996 verkocht aan Specialist Sports Cars. De productie van SSC begon in 1997 en het bedrijf bood ook afgewerkte auto’s aan.
De eerste Stylussen gebruikten een aangepast Fury-chassis, afhankelijk van Mark II Escort-onderdelen. Later, toen deze Escorts steeds moeilijker te vinden werden, werd een speciaal gebouwd chassis gemaakt. Dit kon ook verlaagde deuren bevatten. De voorste tuimelaars werden geüpgraded met naaldlagers en de voorste onderste draagarmen werden opnieuw ontworpen om beschadiging van de onderste kogelgewrichten te voorkomen. Zoals bij de meeste Sylva-modellen kunnen diverse viercilindermotoren en de Rover V8 worden gemonteerd.
Specificaties:
Bouwjaar: 01-01-2002
Gewicht: 680 kg
Motor: 1.6 16v TU5JP4
ECU: OMEX 600, volledig programmeerbaar, afgesteld op de vermogensbank
Vermogen: 144 pk aan de wielen
Versnellingsbak: Ford T9 met aangepast bellhousing
Differentieel: Ford 3 inch LSD
Ford Sierra Achterdif 7 inch
Uitlaat: RVS met katalysator
Onderstel: Spax instelbare schokbrekers
Remmen: Ford
Wielen: Team Dynamics
Banden: Toyo Proxes R888 (195/50R15)
Gordels: Schroth Racing
Extra: Innovate Motorsports lambda meter controller
Brandstofsysteem (compleet nieuw maatwerk):
Aluminium brandstoftank met interne catchtank
Bosch 044 pomp
Magnetti marelli opvoerpompje
Brandstofdrukregelaar en -meter
Alles met AN-koppelingen uitgevoerd
Nieuwe brandstofinjectoren
Recent onderhoud:
Nieuwe hoofdremcilinders van Wilwood
Nieuwe aluminium radiator
Diverse nieuwe sensoren
Achterwiellager vervangen
Rolbeugel gepoedercoat
Verse olie
Hoeveel kost een Ginetta G4 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.