
Land Rover Range Rover - Classic LS3 Restomod
Algemeen
| Prijs | € 125.000 | 
| Bouwjaar | 1994 | 
| Kilometerstand | 99.614 km | 
| Brandstof | Benzine | 
| Transmissie | Automaat | 
| Aantal versnellingen | - | 
| APK | Ja, tot 19 februari 2027 | 
| BTW auto | Nee, marge | 
| Kenteken | H-279-GK | 
| Datum deel 1 | 17-11-1994 (import) | 
| Motorvermogen | 387 kW (526 pk) | 
| Aantal deuren | 5-deurs | 
| Aantal zitplaatsen | 5 | 
| Aantal cilinders | 8-cilinder | 
| Cilinderinhoud | 6200 cc | 
| Energielabel | - | 
| Carrosserie | SUV / Terreinwagen | 
| Kleur | Groen | 
| Oorspronkelijke kleur | Black Emirald (donker groen) | 
| Gewicht | 2096 kg | 
| Trekgewicht max | - | 
| Trekgewicht onger. | - | 
 
                         
                    Aanbieder
Extra informatie
		Breedte: 184 cm
Wielbasis: 274 cm
Interieur: Rood, Stof
Emissieklasse: Euro 1
Aantal eigenaren: 3
Motorrijtuigenbelasting: € 778 - € 820 per kwartaal
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
= Aanvullende opties en accessoires =
- Geldige APK
- RDW-leges
- Wettelijke garantie
= Bijzonderheden =
Alle SUV's beloven vrijheid. Slechts een paar hebben er ook echt voor gevochten.
- Range Rover
De Range Rover Classic. Een echte SUV. Een SUV voordat ze moddervrij werden en eerder bij schoolmoeders op het hockeyveld dan op de hei te vinden waren. Land Rover had natuurlijk een grote voorsprong qua techniek, die zich al lang had bewezen en getest in de series 1, 2 en de Defender. De vorige modellen waren natuurlijk geweldig als veehouder, boswachter of eh... paddenstoelenfotograaf, maar hadden niets met comfort te maken. Op een gemiddelde klinkerweg voelde het alsof je in een huifkar zat, op weg naar de communie.
Dit kan tegenwoordig ook anders. Er was ook een categorie landheer, die naar de winkels wilde met een grote V8, bekleed met leer en een vleugje walnotenhout, maar dan via het bospad. Dit opende zo'n niche dat Land Rover met de Range Rover op de proppen kwam. Dezelfde principes, maar met een aardappel in de einddemper en veel meer comfort.
En zo, zo is de Range Rover Classic ontstaan. Na lang dienst te hebben gedaan als ‘standaard Range’, is die van ons bij de Bergman-kliniek geweest. Het hele chassis, de motor en de carrosserie zijn verbouwd, gemoderniseerd en gerestaureerd. De bescheiden 3.9 Rover V8 is ingeruild voor een 6.2 LS3 V8, gekoppeld aan een 6 traps automaat. Haar onderstel is verzorgd door Koni, waarbij je adaptieve luchtvering hebt (parkeer, sport, normaal of offroad). Ook het interieur is volledig gemoderniseerd, zonder dat dit heel erg in het oog springt. Zo heeft ze apple carplay, een soundsystem waar B&O verlegen van wordt en voor het inparkeren zelfs een achterruitrij camera. Gespoten in de Bentley kleur black emirald (diep donkergroen), vanbinnen precies een goede kleur rood. Niet té, maar wel ondeugend.
Eindresultaat? Deze rijdt ook gewoon comfortabel met 140 over de A1 en pest iedere lease auto bij het invoegen. Heerlijk! Ben je op zoek naar iets wat de buurman zeker niet heeft en waarbij je menig zult verbazen? Dan ziet deze wolf in aristocratische schaapskleren je snel!	
Hoeveel kost een Land Rover Range Rover verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.
 








 
                     
            

















































































































