Lotus Super Seven - VM77 – OPC blok 2.0-16v Turbo – 260pk - AutoWereld.nl
 

Lotus Super Seven - VM77 – OPC blok 2.0-16v Turbo – 260pk

08-2013, Benzine, Handgeschakeld, Cabriolet, Zwart
€ 45.500
9.700 km

Algemeen

Prijs € 45.500
Bouwjaar Augustus 2013
Kilometerstand 9.700 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen 5
APK Ja
BTW auto Nee, marge
Kenteken 4-KXL-60
Datum deel 1 12-12-2008
Motorvermogen 191 kW (260 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 2
Aantal cilinders 4-cilinder
Cilinderinhoud 1998 cc
Energielabel -
Carrosserie Cabriolet
Kleur Zwart (Mat)
Oorspronkelijke kleur -
Gewicht 600 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -

Aanbieder

GJ Rutgers
Driel

0652526108

Opties & accessoires

Veiligheid
  • Startonderbreker
Tuning
  • Lichtmetalen velgen
  • Sportstoelen
Exterieur
  • Buitenspiegels in carrosseriekleur

Extra informatie

Zeer mooie en snelle VM77 te koop. Opel OPC blok 2.0-16v Turbo – 260pk
Van 1e eigenaar, nieuw gebouwd.

Deze VM is nieuw gebouwd op basis van 1 van de laatste kits uit de fabriek in Duitsland. Gebouwd door een ervaren monteur (die reeds 4 VM’s gebouwd had) en in nauwe samenwerking met de VM importeur van Nederland, Piet de Boer uit Huissen.
Eind 2011 is er begonnen met de bouw en rond aug 2013 was de auto klaar. Daarna zijn er gedurende een jaar nog diverse aanpassingen en upgrades gedaan zoals o.a. een ander sperdiff en diverse malen fine-tuning bij VMAX Performance in Borken (DE). Foto’s staan nog op de site: https://www.vmax.de/2K15/unternehmen.html. In november 2014 was de auto klaar. Echter zijn in de jaren daarna er telkens nog kleine aanpassingen en verbeteringen doorgevoerd.

De volledige bouw is uitgebreid gedocumenteerd. Alle facturen en documenten zijn aanwezig evenals een gedetailleerd fotoboek van de bouw.
Voorafgaand aan deze VM was ik zo’n 5 jaar in bezit van een andere VM – deze rijd momenteel in België. Dit was een VM met 2.0-16v GSI-motor.

Deze VM is voorzien van een Opel OPC 2.0-16v Turbo (LEH) motor die standaard 240pk heeft maar door VMAX Bocholt op 260pk is afgesteld. Uitdraai met grafiek van de rollenbank is aanwezig.

Reden van verkoop is – zoals vaker – een gebrek aan tijd. Auto staat teveel stil. Km.stand is nu slechts 9.700 km.

Deze VM heeft volledige onafhankelijke wielophanging, staat op Bilstein en Eibach veren en dempers en remt met behulp van Wilwood 4 pots remklauwen voor en Cosworth remmen achter.

• Sperdiff 7" 3,64 LSD - VISCO
• Race accu – gel – licht – net nieuw (November 2023)
• Kleur matzwart
• 7x VDO klokken
• LTEC 6-punts FIA gordels
• Revo-design 16” velgen 2x 8J en 2x 9J - zwart poedercoated
• Extra grote tank, 45 liter – met slot
• Verzwaarde Ford 5-versnellingsbak T9
• Bilstein schokdempers voor
• Eibach schokdempers achter
• Voorremmen Wilwood – 4 zuigers
• Startonderbreker
• Startschakelaar
• Hoofdstroomschakelaar
• Kuipstoelen van MK Indy – zeer comfortabel
• Neus van een Donkervoort
• Oliekoeler
• Radiator met intercooler
• LED knipperlichten
• Banden 4x Toyo Proxes T1R; 205/45/R16, 245/45/R16
• Middenarmsteun met slot – afsluitbaar vak
• Speciaal ontwikkelde en handgemaakte dubbele uitlaat met katalysator – zeer goed geluid
• 3e remlicht verwerkt in de rolbeugel
• Dak afneembaar, met drukknopen – past opgevouwen in de achterbak
• Quick release stuurnaaf - afneembaar lederen stuur
• Deuren eenvoudig uit te nemen
• Met verlaagde bodem. Ben zelf 1.92m dus geschikt voor langere personen.
• Altijd binnen gestald (verwarmde ruimte) onder een afdekhoes
• Vraagprijs €45.500. Marge-auto.

Hoeveel kost een Lotus Super Seven verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met GJ Rutgers

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken

Meer bekijken