
Maserati Ghibli - 4.7 Coupe "Classiche Masters rebuilt" PRICE REDUCTION Recently the engineering has been re
Algemeen
| Prijs | € 162.500 |
| Bouwjaar | 1969 |
| Kilometerstand | 91.278 km |
| Brandstof | Benzine |
| Transmissie | Handgeschakeld |
| Aantal versnellingen | - |
| APK | - |
| BTW auto | Nee, marge |
| Kenteken | MA-13-24 |
| Datum deel 1 | - |
| Motorvermogen | - |
| Aantal deuren | 2-deurs |
| Aantal zitplaatsen | - |
| Aantal cilinders | - |
| Cilinderinhoud | - |
| Energielabel | - |
| Carrosserie | Coupé |
| Kleur | Rood |
| Oorspronkelijke kleur | Rood |
| Gewicht | - |
| Trekgewicht max | - |
| Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Opties & accessoires
- Lederenbekleding
Extra informatie
Interieurkleur: Zwart
Motorrijtuigenbelasting: geen
Fabrikant: Gallery Aaldering Arnhemsestraat 47 6971AP BRUMMEN, NL 0575564055 http://www.gallery-aaldering.com info@gallery-aaldering.com
*Price reduction!! van €179.500,- nu €162.500,-*
Deze auto maakt deel uit van de tijdelijke Price Reduction campagne van Gallery Aaldering.
Gedurende een beperkte periode bieden wij een geselecteerde collectie van onze meest bijzondere klassiekers en verzamelauto’s aan tegen speciale prijzen. Elk voertuig is individueel gekozen op basis van authenticiteit, historie en karakter en biedt.
Deze campagne biedt liefhebbers en verzamelaars een unieke kans om hun volgende automobiel te bezitten tegen een uitzonderlijke prijs mét behoud van de kwaliteit en passie waar Gallery Aaldering sinds 1975 om bekendstaat.
Wacht niet te lang! Deze aanbieding is slechts één maand geldig en eindigt op 15 december.
Neem nu contact op met ons team en ontdek hoe deze (klassieke) auto van u kan worden.
Laten we even pauzeren en ons verplaatsen naar de late jaren zestig. Stel je voor wat het toen betekende om voor te rijden in een Maserati Ghibli. Dit was niet zomaar een auto, dit was een statement. En bepaald geen bescheiden statement. De Ghibli was Maserati’s donderslag in de gouden jaren van de gran turismo. Een auto zó adembenemend mooi en technisch verfijnd, dat hij ook nu, meer dan een halve eeuw later, nog altijd onvoorwaardelijk respect afdwingt.
Dit specifieke exemplaar, een Maserati Ghibli 4.7 Coupé uit 1969, is ronduit fantastisch. Onlangs volledig technisch herzien door de uiterst bekwame specialisten van Classiche Masters, verkeert de techniek weer in topvorm. De carrosserie? Eerder al met grote zorg gerestaureerd en nog steeds in keurig nette staat. Strak, elegant, doordrenkt met die onmiskenbare Italiaanse flair. En dan het interieur: deels in originele staat behouden, waardoor je bij het instappen onmiddellijk de sfeer van 1969 inademt. Die delicate balans tussen authenticiteit en verfijning maakt dit niet alleen een pronkstuk voor de verzamelaar, maar ook een auto van pure rijkwaliteit. Een auto met, zoals wij het graag noemen, gentleman goals.
Dan de geschiedenis. De Ghibli (Tipo AM115) maakte in 1966 zijn werelddebuut op de Autosalon van Turijn als slanke tweezits concept. Giorgetto Giugiaro, destijds nog een jonge ontwerper bij Ghia, tekende de vlijmscherpe lijnen. Die wegklapbare koplampen. De onwaarschijnlijk lage, gespannen houding, die zelfs stilstaand snelheid uitstraalde. Zo gedurfd, zo onmiskenbaar Italiaans. In 1967 begon de levering en de auto herdefinieerde onmiddellijk wat een luxe GT kon zijn. Sports Car International riep hem later uit tot een van de tien beste sportwagens van de jaren zestig, met een eervolle negende plaats. Een onderscheiding die men niet lichtvaardig uitdeelde.
Onder die dramatische carrosserie klopt een 4,7-liter V8 met vier bovenliggende nokkenassen. Voorin geplaatst, met dry-sump smering en klaar om te brullen. Voorzien van een handgeschakelde vijfversnellingsbak van ZF, spurtte de auto in slechts 6,8 seconden van 0 naar 100 km/h en behaalde een topsnelheid van 250 km/h. Bedenk dat eens: in 1969, cruisen met meer dan 240 km/h, omhuld door handgemaakt Italiaans leer en staal. Dat wás het leven ten volle. Maserati bood destijds ook een automaat aan, maar de magie huist onmiskenbaar in de handgeschakelde vijfversnellingsbak; een mechanische symfonie voor wie autorijden nog als een kunstvorm ziet.
De productie bleef bescheiden, wat de aantrekkingskracht alleen maar vergroot. Slechts 1.170 coupés werden gebouwd tussen 1967 en 1973, aangevuld met 125 spyders. In 1969 verscheen de Ghibli SS met een grotere 4,9-liter motor, die de prestaties nog verder opvoerde. Maar voor de puristen belichaamt de originele 4.7 de ware geest van de late jaren zestig: elegant, rauw en onweerstaanbaar levendig.
En nu het echte hoogtepunt: dit exemplaar maakt deel uit van een zorgvuldig opgebouwde Maserati-collectie in België. Alleen al die herkomst tilt de auto naar een hoger plan, maar in combinatie met de vakkundige restauratie overstijgt hij ruimschoots het begrip auto. Dit is een rijdend kunstwerk. Een sculptuur op wielen, die zelfs stilstaand lijkt te snijden door de lucht.
De Maserati Ghibli 4.7 Coupé is, kortom, alles wat een gentleman zich kan wensen: snel, elegant, zeldzaam en onbeschaamd glamoureus. Neem vandaag nog contact op met Gallery Aaldering en ontdek deze Maserati zelf. Wij exporteren wereldwijd, informeer gerust naar de mogelijkheden.
Hoeveel kost een Maserati Ghibli verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.


























