
Maserati Mistral - 3.7 Spyder M0905
Algemeen
Prijs | € 398.000 |
Bouwjaar | 1968 |
Kilometerstand | 94.490 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | - |
Motorvermogen | 206 kW (280 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 3694 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Rood |
Oorspronkelijke kleur | Rood |
Gewicht | 1350 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |

Aanbieder
Vergelijkbare Maserati Mistral occasions


Opties & accessoires
- Lederenbekleding
Extra informatie
GVW: 1.350 kg
Topsnelheid: 245 km/u
Interieurkleur: Beige
Motorrijtuigenbelasting: geen
Fabrikant: Metropole Classics BV Meubellaan 1 6651KV DRUTEN, NL 0031653328817 http://www.metropole.nl sales@metropole.nl
DE MASERATI MISTRAL
De Maserati Mistral was de laatste van de klassieke zes-cilinder Maserati's en begon zijn productie in 1963, met een strakke styling van Pietro Frua. Deze mooie tweezitter was gebouwd op een verkorte versie van het buizenchassis dat ook werd gebruikt voor de Sebring en 3500GT. Maserati bood zowel een Coupe als een open Spyder aan; de Coupe had zelfs een achterklep die openging, wat het een verrassend praktische sport-GT maakte. Standaard waren een vijfversnellingsbak en schijfremmen, met opties zoals een automatische versnellingsbak, airconditioning en een gelimiteerd slipdifferentieel. De Mistral kreeg drie versies van de robuuste twin-cam zes-cilindermotor, die zijn oorsprong terugvoert naar de legendarische 250F Formule 1-auto. De meeste Mistrals kwamen met de 3.7-liter versie, terwijl er ook een 3.5-liter en, vanaf 1966, de ultieme 4.0-liter optie beschikbaar waren. Al deze motoren hadden Lucas mechanische brandstofinjectie en dual-plug ontsteking. De productie stopte in 1970, met in totaal 827 Coupes en 124 Spiders gebouwd.
DE AANGEBODEN AUTO
Van de ongeveer 950 geproduceerde Maserati Mistrals zijn er maar 124 als open Spyder geleverd. Net als de Coupe was de Spyder beschikbaar met een van de drie zes-cilindermotoren. Volgens de gerespecteerde historici Adolfo Orsi, heeft deze Spyder de fabriek verlaten met een 3.7-liter inline-zes, gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak. Oorspronkelijk in Rosso Cordova met beige Connolly-leer en voorzien van spakenwielen, werd de auto geleverd aan Umberto Nuvoli, vermoedelijk een vooraanstaand radioloog uit Rome. De geschiedenis van de auto is vaag tot ongeveer 2000, toen hij op een veiling in Monaco werd verkocht, beschreven als afkomstig van een Oostenrijkse Maserati-liefhebber. Tegen die tijd was de auto gerestaureerd en opnieuw gespoten in het huidige Italiaanse Rosso Corsa, met beige leren bekleding.
In de huidige eigendom is de auto gebruikt tijdens de Pebble Beach Tour d'Elegance in 2014 en lijkt hij goed onderhouden te zijn in de jaren daarna. De restauratie heeft een mooie uitstraling gekregen en de auto lijkt klaar voor plezierige ritten. Hij behoudt zijn fabrieksmatige Lucas mechanische brandstofinjectie, waardoor het originele, krachtige karakter van de briljante twin-cam, 12-plug inline-zes intact blijft. De eigenaar meldt dat het een capabele, betrouwbare en plezierige machine is. Bovendien biedt deze zeldzame klassieker veel ruimte voor langere bestuurders en heeft hij een ruime kofferbak voor bijvoorbeeld golfclubs.
In de traditionele Maserati-stijl is de Mistral 3700 een comfortabele en capabele grand tourer, met race-achtige engineering onder de prachtige carrosserie. Dit voorbeeld is uiterst zeldzaam en zeer gewild, en zal een waardevolle aanvulling zijn voor elke Maserati-liefhebber.
Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op vrijdag, zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.
Wir sprechen Deutsch, we speak English, en natuurlijk ook Nederlands.
Hoeveel kost een Maserati Mistral verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.