
Mercedes-Benz SL-klasse Cabrio - 280 SL - 4 Speed - Hardtop -
Algemeen
Prijs | € 90.000 |
Bouwjaar | 1968 |
Kilometerstand | 13.896 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 4 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | 02-01-1968 (import) |
Motorvermogen | 125 kW (170 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 3 |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 2800 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Rood |
Oorspronkelijke kleur | Signal Red |
Gewicht | - |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |

Aanbieder
Opties & accessoires
- Mistlampen
- Airconditioning
- Lederenbekleding
Extra informatie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Interieurkleur: Zwart
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: geen
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
= Aanvullende opties en accessoires =
Comfort & Interieur
- Toerenteller
Exterieur
- Mistlampen voor
- Open dak
Overig
- analoge klok
- vouwdak
= Bijzonderheden =
English/German Below.
"I hope it melts, I hope it overheats — we really don’t get along all that well... It’s a Mercedes SL, of course it doesn’t!"
— Jeremy Clarkson.
De Pagode: een absolute klassieker onder liefhebbers van oldtimers. En niet alleen vanwege zijn verbluffende uiterlijk. Voorafgaand aan dit model had Mercedes twee prachtige cabrio’s — de 190SL en de 300SL Gullwing. Maar de ene was te traag, en de andere veel te duur. Dus kwam Mercedes met dit elegante nieuwe model, boordevol verbeteringen.
Veiligheid stond hoog op de prioriteitenlijst, maar nooit ten koste van vorm of elegantie. Das Beste oder nichts.
Het resultaat? Een prachtig zuiver en uitgebalanceerd ontwerp. Het dak kreeg een unieke, licht holle vorm die ontworpen was voor meer veiligheid bij een mogelijke kanteling — en juist daardoor kreeg hij zijn bijnaam: Pagode. Een naam die legendarisch zou worden.
Design en techniek kwamen samen in perfecte harmonie, in een cruiser die met gratie door het leven glijdt. Tijdloos en onmiskenbaar Mercedes.
Je kent ons inmiddels een beetje — en je weet dat we altijd op zoek zijn naar iets bijzonders. Iets met karakter.
Deze hier is een Mercedes-Benz 280 SL uit 1968, oorspronkelijk geleverd in Europa en uitgerust met een zeldzame handgeschakelde 4-versnellingsbak. Slechts 10% van alle W113’s werd met een handbak geleverd.
Uitgevoerd in opvallend Signalrot met een zwartlederen interieur. Inclusief hardtop, airconditioning en een zeldzame optionele derde zitplaats achterin. Een plek waar waarschijnlijk nooit een mens zal zitten — maar die een trouwe viervoeter als zijn ultieme droomplek zou zien.
Zelfs wij blijven ons verbazen over hoe modern deze ‘Sixties Lovely’ nog steeds aanvoelt op de weg.
Op zoek naar een solide investering? Een verbluffend mooie klassieke cruiser? Of allebei?
Kom binnenkort eens langs — dan maken we samen een proefrit.
--
English.
"I hope it melts, I hope it overheats — we really don’t get along all that well... It’s a Mercedes SL, of course it doesn’t!"
— Jeremy Clarkson
The Pagoda: an absolute household name among classic car enthusiasts. And not just for its stunning looks. Before it, Mercedes had two beautiful convertibles — the 190SL and the 300SL Gullwing. But one was too slow, and the other far too expensive. So Mercedes came up with this elegant new model, packed with improvements.
Safety was a top priority, but never at the expense of form or elegance. Das Beste oder nichts.
The result? A beautifully clean and balanced design. The roof featured a unique, slightly concave shape designed for rollover safety — and just like that, its resemblance to an Oriental temple gave it its nickname: Pagoda. A name that would become legendary.
Design and engineering met in perfect harmony in a cruiser made to glide through life with grace. Timeless and unmistakably Mercedes.
By now, you probably know us a little — and you know we’re always looking for something special. Something with character.
This one’s a 1968 Mercedes-Benz 280 SL, originally delivered in Europe, and fitted with a rare 4-speed manual transmission. Only 10% of all W113s were built with a manual gearbox.
Finished in striking Signal Red over a black leather interior, this car also features a hardtop, air conditioning, and a rare optional third seat in the back. A seat no human will likely ever use — but it’s the kind of thing a loyal four-legged friend would dream of.
Even we’re still amazed at how modern this 'Sixties Lovely' feels on the road.
Looking for a solid investment? A stunning classic cruiser? Or both?
Come by soon — let’s go for a drive.
--
German.
„Ich hoffe, er schmilzt, ich hoffe, er überhitzt – wir kommen eigentlich nicht besonders gut miteinander aus… Es ist ein Mercedes SL, natürlich tut er das nicht!“
— Jeremy Clarkson
Die Pagode: ein absoluter Begriff unter Oldtimer-Enthusiasten. Und das nicht nur wegen ihres atemberaubenden Aussehens. Zuvor hatte Mercedes zwei wunderschöne Cabriolets – den 190SL und den 300SL Gullwing. Doch der eine war zu langsam, der andere viel zu teuer. Also entwickelte Mercedes dieses elegante neue Modell, vollgepackt mit Verbesserungen.
Sicherheit hatte oberste Priorität, jedoch nie auf Kosten von Form oder Eleganz. Das Beste oder nichts.
Das Ergebnis? Ein wunderbar klares und ausgewogenes Design. Das Dach hatte eine einzigartige, leicht konkave Form, die für Überschlagsicherheit konzipiert war – und genau dadurch bekam es seinen Spitznamen: Pagode. Ein Name, der legendär werden sollte.
Design und Ingenieurskunst vereinten sich in perfekter Harmonie in einem Cruiser, der mit Anmut durchs Leben gleitet. Zeitlos und unverkennbar Mercedes.
Wenn Sie uns inzwischen ein wenig kennen, wissen Sie: Wir suchen immer nach etwas Besonderem. Etwas mit Charakter.
Dieses Exemplar ist ein Mercedes-Benz 280 SL aus dem Jahr 1968, ursprünglich in Europa ausgeliefert und ausgestattet mit einem seltenen 4-Gang-Schaltgetriebe. Nur 10 % aller W113 wurden mit Handschaltung gebaut.
Lackiert in auffälligem Signalrot, kombiniert mit schwarzem Lederinterieur. Dazu gehören ein Hardtop, eine Klimaanlage und der seltene optionale dritte Sitz hinten. Ein Platz, den wohl kaum ein Mensch nutzen wird – aber für einen treuen Vierbeiner ein absoluter Traum wäre.
Selbst wir sind immer wieder erstaunt, wie modern sich dieses „Sixties Lovely“ noch heute auf der Straße anfühlt.
Sie suchen eine sichere Investition? Einen atemberaubend schönen klassischen Cruiser? Oder beides?
Kommen Sie bald vorbei – und drehen wir gemeinsam eine Runde.
Hoeveel kost een Mercedes-Benz SL-klasse Cabrio verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.