Let op! Geld lenen kost geld
MG B type - Roadster - AutoWereld.nl
 

MG B type - Roadster

1972, Benzine, Handgeschakeld, , Wit
€ 16.750
20.854 km

Algemeen

Prijs € 16.750
Bouwjaar 1972
Kilometerstand 20.854 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal versnellingen 5
APK -
BTW auto Ja, incl. BTW
Kenteken DM-38-49
Datum deel 1 28-02-1972 (import)
Motorvermogen 71 kW (97 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal zitplaatsen 2
Aantal cilinders 4-cilinder
Cilinderinhoud 1798 cc
Energielabel -
Carrosserie -
Kleur Wit
Oorspronkelijke kleur Wit
Gewicht 970 kg
Trekgewicht max -
Trekgewicht onger. -

Aanbieder

Carrosso Classic & Sportscars
Eekstraat 2

8375HN Oldemarkt

0625351515

www.carrosso.com

Opties & accessoires

Comfort
  • Lederenbekleding

Extra informatie

Modeljaar: 2025
GVW: 1.238 kg
Acceleratie (0-100): 11,0 s
Interieurkleur: Zwart
Emissieklasse: Euro 0
Aantal eigenaren: 7
Motorrijtuigenbelasting: geen

= Aanvullende opties en accessoires =

Exterieur
- Open dak
- Spaakwielen

Interieur
- Armsteun
- Hoofdsteunen
- Lederen stuurwiel
- Zwart kunstleder

Overige
- Verwarming

= Bijzonderheden =

See for information in English down below

MG B 1.8 Roadster 1972

- Prachtige kleur 'Leyland White'
- Originele chroombumpers
- Klassieke spaakvelgen
- Kofferrekje en trekhaak
- Overdrive
- Nederlandse registratie sinds 1996
- Comfortabel interieur met verwarming, middenarmsteun en lederen stuurwiel
- Fris en roestvrij exemplaar
- Technisch goed onderhouden

HISTORIE
De MG B: een populaire sportauto zoals hij hoort te zijn: lichtgewicht, wendbaar en een genot om mee te rijden. Deze Roadster betreft een zeer fraai en fris exemplaar die mooi is uitgevoerd in Old English White met een zwart lederen interieur, originele chroombumpers en spaakwielen met een klassieke uitstraling. Hij is geproduceerd in 1972 en is nieuw geleverd in de Verenigde Staten (zoals het merendeel). De auto is hierdoor roestvrij gebleven. In 1996 is de auto geïmporteerd naar Nederland, waar hij is gekoesterd door liefhebbers. De laatste eigenaar heeft de auto veelal gebruikt voor tourritten.

EXTERIEUR
De carrosserie is zeer netjes en roest- en schadevrije. Het lakwerk springt in het oog en is opvallend fris. Ook de rubbers en de verlichting zijn gaaf. De spaakwielen beschikken over goede banden en aan de voorzijde geven rood gespoten remblokken de auto een sportieve touch. Leuke accessoires zijn het kofferrekje en de trekhaak. De originele chroombumpers zijn vrij van noemenswaardige beschadigingen. Ook de softtop verkeert in goede staat zonder scheuren of beschadigingen, en het sluitwerk functioneert goed.

INTERIEUR
Het zwarte interieur is nog zeer fraai zonder beschadigingen en ademt een Engelse sfeer. Door het bouwjaar is hij van comfortabele gemakken voorzien, zoals een middenarmsteun en een fraai drie-spaaks stuurwiel dat met leder bekleed is. Het interieur is verder voorzien van verwarming en de overdrive zorgt voor een prettige ''5e versnelling''. De kofferruimte biedt plaats aan het reservewiel.

TECHNISCH
Onder de motorkap is het een kunstwerk om te zien: droog, schoon en het motorblok glimt je tegemoet. Hij is voorzien van elektrische ontsteking, een oliekoeler, wisselstroom dynamo, Kenlo van, vernieuwde hoofdrem- en koppelingscilinders. Daarnaast is de uitlaat vernieuwd. Technisch is de MG goed onderhouden en hij start, rijdt en schakelt dan ook uitstekend. Kortom: een schitterend exemplaar van een echte rijdersauto van een iconische auto klaar voor de zomer om een lach op uw gezicht te toveren.

ALGEMENE INFORMATIE
De MG B volgde in 1963 de MG A op, een auto die voor MG - onderdeel van The British Motor Company (BMC) - al tamelijk populair was met ruim 100.000 exemplaren. De MG B zou tot 1980 geproduceerd worden en hiervan zijn uiteindelijk nog meer geproduceerd: ruim een half miljoen exemplaren. Naast de roadster zijn ook andere varianten geproduceerd zoals de MG B GT driedeurs 2+2 coupé (1965-1980), de zescilinder MG C (1967-1969), en de achtcilinder MG B GT V8. De MG B was met zijn 1.8-liter motor en 95 pk een stuk krachtiger dan de 1.6-liter MG A. Naast prestaties en rijeigenschappen moest de MG B hoog scoren op het gebied van veiligheid en betaalbaarheid. Door deze combinatie werd de auto een groot succes. De carrosserie is zelfdragend en het lage zwaartepunt en gebruik van aluminium carrosseriedelen zorgt voor een laag gewicht van 970 KG en een hoge mate van wendbaarheid. Het onafhankelijke veersysteem komt het comfort dan weer ten goede. Kortom: een groot succes in het hoogtepunt van de Britse auto-industrie. Een ideale klassieker voor tourritten, vakantieritten of gewoon om te koesteren.

Hoeveel kost een MG B type verzekering?


Check nu wat de autoverzekering gaat kosten. Vergelijk hier alle verzekeringen
Meld een fout

Contact opnemen met Carrosso Classic & Sportscars

Door gebruik te maken van onderstaande formulier wordt er een gratis account aangemaakt bij AutoWereld.nl. Door dit account aan te maken kunt u eenvoudiger communiceren met het autobedrijf. U kunt zich te allen tijde weer uitschrijven.

Laatst bekeken