
Algemeen
Prijs | € 16.750 |
Bouwjaar | 1972 |
Kilometerstand | 20.854 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | - |
BTW auto | Ja, incl. BTW |
Kenteken | DM-38-49 |
Datum deel 1 | 28-02-1972 (import) |
Motorvermogen | 71 kW (97 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1798 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | - |
Kleur | Wit |
Oorspronkelijke kleur | Wit |
Gewicht | 970 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |


Aanbieder
Opties & accessoires
- Lederenbekleding
Extra informatie
Modeljaar: 2025
GVW: 1.238 kg
Acceleratie (0-100): 11,0 s
Interieurkleur: Zwart
Emissieklasse: Euro 0
Aantal eigenaren: 7
Motorrijtuigenbelasting: geen
= Aanvullende opties en accessoires =
Exterieur
- Open dak
- Spaakwielen
Interieur
- Armsteun
- Hoofdsteunen
- Lederen stuurwiel
- Zwart kunstleder
Overige
- Verwarming
= Bijzonderheden =
See for information in English down below
MG B 1.8 Roadster 1972
- Prachtige kleur 'Leyland White'
- Originele chroombumpers
- Klassieke spaakvelgen
- Kofferrekje en trekhaak
- Overdrive
- Nederlandse registratie sinds 1996
- Comfortabel interieur met verwarming, middenarmsteun en lederen stuurwiel
- Fris en roestvrij exemplaar
- Technisch goed onderhouden
HISTORIE
De MG B: een populaire sportauto zoals hij hoort te zijn: lichtgewicht, wendbaar en een genot om mee te rijden. Deze Roadster betreft een zeer fraai en fris exemplaar die mooi is uitgevoerd in Old English White met een zwart lederen interieur, originele chroombumpers en spaakwielen met een klassieke uitstraling. Hij is geproduceerd in 1972 en is nieuw geleverd in de Verenigde Staten (zoals het merendeel). De auto is hierdoor roestvrij gebleven. In 1996 is de auto geïmporteerd naar Nederland, waar hij is gekoesterd door liefhebbers. De laatste eigenaar heeft de auto veelal gebruikt voor tourritten.
EXTERIEUR
De carrosserie is zeer netjes en roest- en schadevrije. Het lakwerk springt in het oog en is opvallend fris. Ook de rubbers en de verlichting zijn gaaf. De spaakwielen beschikken over goede banden en aan de voorzijde geven rood gespoten remblokken de auto een sportieve touch. Leuke accessoires zijn het kofferrekje en de trekhaak. De originele chroombumpers zijn vrij van noemenswaardige beschadigingen. Ook de softtop verkeert in goede staat zonder scheuren of beschadigingen, en het sluitwerk functioneert goed.
INTERIEUR
Het zwarte interieur is nog zeer fraai zonder beschadigingen en ademt een Engelse sfeer. Door het bouwjaar is hij van comfortabele gemakken voorzien, zoals een middenarmsteun en een fraai drie-spaaks stuurwiel dat met leder bekleed is. Het interieur is verder voorzien van verwarming en de overdrive zorgt voor een prettige ''5e versnelling''. De kofferruimte biedt plaats aan het reservewiel.
TECHNISCH
Onder de motorkap is het een kunstwerk om te zien: droog, schoon en het motorblok glimt je tegemoet. Hij is voorzien van elektrische ontsteking, een oliekoeler, wisselstroom dynamo, Kenlo van, vernieuwde hoofdrem- en koppelingscilinders. Daarnaast is de uitlaat vernieuwd. Technisch is de MG goed onderhouden en hij start, rijdt en schakelt dan ook uitstekend. Kortom: een schitterend exemplaar van een echte rijdersauto van een iconische auto klaar voor de zomer om een lach op uw gezicht te toveren.
ALGEMENE INFORMATIE
De MG B volgde in 1963 de MG A op, een auto die voor MG - onderdeel van The British Motor Company (BMC) - al tamelijk populair was met ruim 100.000 exemplaren. De MG B zou tot 1980 geproduceerd worden en hiervan zijn uiteindelijk nog meer geproduceerd: ruim een half miljoen exemplaren. Naast de roadster zijn ook andere varianten geproduceerd zoals de MG B GT driedeurs 2+2 coupé (1965-1980), de zescilinder MG C (1967-1969), en de achtcilinder MG B GT V8. De MG B was met zijn 1.8-liter motor en 95 pk een stuk krachtiger dan de 1.6-liter MG A. Naast prestaties en rijeigenschappen moest de MG B hoog scoren op het gebied van veiligheid en betaalbaarheid. Door deze combinatie werd de auto een groot succes. De carrosserie is zelfdragend en het lage zwaartepunt en gebruik van aluminium carrosseriedelen zorgt voor een laag gewicht van 970 KG en een hoge mate van wendbaarheid. Het onafhankelijke veersysteem komt het comfort dan weer ten goede. Kortom: een groot succes in het hoogtepunt van de Britse auto-industrie. Een ideale klassieker voor tourritten, vakantieritten of gewoon om te koesteren.
Hoeveel kost een MG B type verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.