
Porsche 924 - 2.0 Coupé Targadak en origineel Turbo uitvoering
Algemeen
| Prijs | € 6.750 |
| Bouwjaar | April 1980 |
| Kilometerstand | 51.952 km |
| Brandstof | Benzine |
| Transmissie | Handgeschakeld |
| Aantal versnellingen | 5 |
| APK | Ja |
| BTW auto | Nee, marge |
| Kenteken | JHN-43-N |
| Datum deel 1 | 14-04-1980 |
| Topsnelheid | - |
| Acceleratie | - |
| Motorvermogen | 92 kW (125 pk) |
| Aantal deuren | 2-deurs |
| Aantal zitplaatsen | 4 |
| Aantal cilinders | 4-cilinder |
| Cilinderinhoud | 1960 cc |
| Energielabel | - |
| Carrosserie | Coupé |
| Kleur | Rood |
| Oorspronkelijke kleur | - |
| Gewicht | 1030 kg |
| Trekgewicht max | - |
| Trekgewicht onger. | - |
| Verbruik | - |
| Introductiejaar | juli 1976 |
| Meer modelinformatie |
Opties & accessoires
- Radio/cassette-speler
- Lichtmetalen velgen
- Buitenspiegels in carrosseriekleur
- Bumpers in carrosseriekleur
Extra informatie
Te Koop; Porsche 924 met Targadak Origineel Turbo-uitvoering van april 1980 kleur Indisch Rood.
Deze Porsche 924 Targa is m.u.v. de nieuwe motor bijzonder origineel en volledig. Ik heb er een gebruiksaanwijzing/onderhoudsboekje van 1980 bij. Er zitten 4 originele Teledialvelgen op. Een reservewiel en originele krik zijn aanwezig.
Start (warm en koud), loopt en rijdt goed. Techniek functioneert prima; remschijven+remblokken voor en remtrommels, remschoenen, remcilinders en ankerplaten zijn in goede staat, de bobine (NGK) is nieuw, de Bougies (NGK) en één injector zijn vernieuwd, de motorolie ververst, versnellingsbakolie en koelvloeistof is op peil gebracht. Het oliefilter, luchtfilter, en brandstoffilter zijn ook vernieuwd. Deze 924 Targa heeft een 5-versnellingsbak.
Optisch/cosmetisch heb ik er nog niet veel aan gedaan, de auto heeft hier en daar een paar kleine deukjes, geen zichtbare schade. De originele Porsche stickers zijn aanwezig. Er zit een originele Turbo schotse ruit (Tartan Red&Blue) bekleding in de auto hetgeen er nog behoorlijk gaaf uit zien, de bestuurdersstoel heb ik opnieuw laten bekleden. Deze 924 uit 1980 is volledig verzinkt.
Er is naast bovenstaande ook een nieuwe Accu geplaatst. De distibutieriem (Continental) (en V-snaar) is onlangs ook vervangen, zodat de auto technisch gezien weer een hele lange tijd meegaat. De kilometerteller van een Porsche 924 gaat tot 99.999 km en begint daarna opnieuw te tellen, voor de werkelijk gereden kilometerstand tel er 100.000 km bij.
De Porsche is RDW (Nederlands Kenteken) en (APK) gekeurd (t/m 28 oktober 2027). De Porsche is ouder dan 40 jaar en valt daarmee onder de Oldtimerregeling ( hele jaar rijden en € 0,-- wegenbelasting per jaar). Ook de maandelijkse WA-verzekering voor deze oldtimer is nihil (ca. € 15,-- per maand).
Hoeveel kost een Porsche 924 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.



























