
Porsche Boxster S - 3.4 RS 60 Spyder
Algemeen
Prijs | € 43.500 |
Bouwjaar | Juli 2008 |
Kilometerstand | 104.529 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | Ja, tot 04 april 2026 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | K-145-RK |
Datum deel 1 | 18-07-2008 (import) |
Topsnelheid | 274 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 5,40 sec |
Motorvermogen | 223 kW (303 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 3387 cc |
Energielabel | G |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Grijs |
Oorspronkelijke kleur | Grijs |
Gewicht | 1370 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 9 |
Introductiejaar | februari 2008 |
Meer modelinformatie |


Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling
- Traction Control
- Airconditioning
- Boordcomputer
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- Lederenbekleding
- Regensensor
- Stuurbekrachtiging
- Xenon verlichting
- Navigatiesysteem
- Radio/CD-speler
- Lichtmetalenvelgen
- Binnenspiegel aut. dimmend
- Elek. verstelbare spiegels
Extra informatie
Algemene informatie
Modelreeks: 2004 - 2009
Technische informatie
Koppel: 340 Nm
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Tankinhoud: 64 liter
Acceleratie (0-100): 6,1 s
Topsnelheid: 266 km/u
Maten en gewichten
GVW: 1.670 kg
Afmetingen (LxB): 433 x 180 cm
Wielbasis: 241 cm
Milieu
CO₂-uitstoot (NEDC): 262 g/km
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 11 l/100km (1 op 9,1)
Brandstofverbruik in de stad: 16,3 l/100km (1 op 6,1)
Brandstofverbruik op de snelweg: 7,9 l/100km (1 op 12,7)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 217 - € 240 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
= Aanvullende opties en accessoires =
- Audio-navigatiesysteem
- lichtmetalen velgen 19"
- Luxe lederen bekleding
- metaalkleur
- alarm klasse 3
- aluminium interieur afwerking
- bandenspanningscontrolesysteem
- bi-xenon koplampen
- Buitensp. aut. dimmend
- centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- elektrisch bedienbare kap
- elektrische ramen voor
- elektrisch verstelbare voorstoel(en)
- lederen stuurwiel en versnellingspook
- multimedia-voorbereiding
- passagiersairbag
- RDW-leges
- stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk
- stuur verstelbaar
- veersysteem actief
- voorstoelen in hoogte verstelbaar
- zij airbag(s) voor
= Bijzonderheden =
Driving your bonus is much more fun - Porsche Boxster S RS60 Spyder
De Porsche-hype. Iets waar je als autoliefhebber, niet onderuit komt. En laten we éxtra kritisch beginnen.. Als puber vond ik Porsche maar niks. Dé standaard keuze voor de middelbare leeftijd met succes, midlife crisis (en)of tegenreactie van de scheiding. Nu, jaren later, kom ik steeds meer terug op mijn eerdere woorden. Ja, het is ‘geen unicum’, want de 911 en Boxster zijn de Golf en Polo van het Gooi. Maar iedereen had wél gelijk… Zélfs over de Polo.. uhm Boxster!
De Boxster is het kleine zusje van de oppermachtige 911. Ze is veel lichter, haar gewichtsverdeling is beter én heeft minstens zoveel historie als haar grote zus! Zeker als we het hebben over die van ons; De RS60 Spyder Boxter S. De RS60 is een knipoog naar waar Porsche ooit begon. De 718 RS Spyder uit 1960, vanwaar ook 1960 stuks geproduceerd als gelimiteerde oplage. Als liefhebber let je altijd op details. Daar wist Porsche maar al te goed mee om te gaan en heeft veel ‘knipogen’ verstopt in deze ‘hommage’. Zo zijn de tellers op het dashboard ‘bloot’, haar achterlichten helemaal rood en herinneren verschillende plakaatjes (dash, instaplijsten) je aan de ode van de 718 RS.
Ook de techniek werd anders. De Boxster S kreeg 8 Stuttgartse Pferden extra en het befaamde PASM-onderstel (Porsche Active Suspension Management). De Boxster werd al bedacht met focus op het rijplezier; Tel daar bovengenoemd bij op. Nodig? Absoluut niet. Leuk? Potverdorie wat goed! Met haar speciale uitlaat (te bedienen met het iconische uitlaat-knopje) laat ze goed van zich horen. Diepe sound met héle goede naverbranding. Wij betrappen onszelf op een hele grote glimlach, iedere keer na het uitstappen. Nu, na heel wat jaren, heb ik ook last van het Porsche virus. Eigenlijk ben ik dus net zo erg. Ach, wijsheid komt met de jaren.
Dit exemplaar komt van de tweede eigenaar en tot op heden is er uiterst nauwkeurig mee omgegaan. Ze heeft al het onderhoud bij dealer en specialist gehad, is volledig gedocumenteerd en is uiteraard schadevrij. Buiten dat het één van de leukst rijdende Porsches is, is het gezien de ‘genummerde hommage’, ook rationeel een goede investering. Scheelt discussie thuis. Zien we je snel?
LET OP; Wij zijn enkel op afspraak geopend.
Hoeveel kost een Porsche Boxster S verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.