
Algemeen
| Prijs | € 16.950 |
| Bouwjaar | 1974 |
| Kilometerstand | 7 km |
| Brandstof | Benzine |
| Transmissie | Automaat |
| Aantal versnellingen | - |
| APK | - |
| BTW auto | Nee, marge |
| Kenteken | - |
| Datum deel 1 | 28-02-1969 |
| Motorvermogen | 19 kW (26 pk) |
| Aantal deuren | 3-deurs |
| Aantal zitplaatsen | - |
| Aantal cilinders | 2-cilinder |
| Cilinderinhoud | 600 cc |
| Energielabel | - |
| Carrosserie | Combi |
| Kleur | Wit |
| Oorspronkelijke kleur | Weiss (licht wit) |
| Gewicht | - |
| Trekgewicht max | - |
| Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Extra informatie
Modelreeks: 1964 - 1990
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Interieur: Bruin, Stof
Motorrijtuigenbelasting: geen
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
= Aanvullende opties en accessoires =
- Geldige APK
- RDW-leges
- Wettelijke garantie
= Bijzonderheden =
Like driving uphill. But downhill. – Trabant
Soms komen we iets tegen wat eigenlijk niet helemaal rijmt met ons aanbod, maar wat we zó ongelofelijk leuk vinden, dat we besluiten haar adopteren..
De Trabant 601, de DDR variant van de Peugeot 205. Een ongelofelijk sterk nummer. Tevens ook de meest geproduceerde Trabant van de hele serie. De P601 werd gebouwd bij Volkseigener Betrieb Sachsenring Automobilwerke Zwickau, de tweetakt motor kwam bij de Barkas fabriek van de band. Vanaf 1965 rolde de Universal (andere benaming voor station) van de band. Een auto die eigenlijk in bijna 30 jaar tijd, nauwelijks veranderde.
De tweetakt motor maakte wel wat (kleine) technische stapjes. Zo begon ze in 1964 met 24 communistische paarden onder de kap, wat het invoegen op de betonplaat best spannend maakte. In ’69 kreeg ze er maarliefst drie pferden bij. Om die allemaal te kunnen aanspreken, moest er wel precies RON 88 worden getankt. Vanaf 1974 werd eigenlijk de laatste ontwikkeling doorgevoerd. De drijfstangen werden voorzien van naaldlagers, waardoor je mengsmering verhouding naar 1:50 kon. Dat scheelde enorm veel vette ruitenwissers in de file. Goed was het nog steeds niet; de Trabant stootte met haar tweetakt motor ongeveer 30 keer (!) zo veel HC uit in vergelijking tot haar 4-takt concurrenten. Wel een grappig weetje; Door haar relatief lage verbrandingstemperatuur, stootte ze (de tegenwoordig hippe termen) nauwelijks NOX en CO uit. Die was slechts een tiende van een 4-takt zonder katalysator.
Die van ons? Écht speciaal. Ze is een barn-find uit een Nederlandse collectie. De eigenaar heeft haar ooit nieuw gekocht direct vanuit de zwarte handel binnen de DDR. (bijna 20.000 DDR-mark in plaats van 8.500) Hij besloot haar neer te zetten als sierstuk, waarbij de Trabant dus nooit echt heeft gereden of is geregistreerd. Het betreft dus een volledig nieuwe Trabant, met slechts 7 kilometer op de klok. Een absoluut unicum! Ben jij opzoek naar een échte tijdscapsule, waarbij je als je instapt direct waant in een tijd waant waarbij oost en west nog gescheiden waren? Dan zien we je snel.
Hoeveel kost een Trabant 601 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.





























































