
Triumph TR8 - CONVERTIBLE V8 3.9 efi
Algemeen
| Prijs | € 14.900 |
| Bouwjaar | 1980 |
| Kilometerstand | 17.000 km |
| Brandstof | Benzine |
| Transmissie | Handgeschakeld |
| Aantal versnellingen | 5 |
| APK | - |
| BTW auto | Nee, marge |
| Kenteken | ZK-32-GN |
| Datum deel 1 | 30-06-1980 (import) |
| Motorvermogen | 142 kW (193 pk) |
| Aantal deuren | 2-deurs |
| Aantal zitplaatsen | 2 |
| Aantal cilinders | 8-cilinder |
| Cilinderinhoud | 3900 cc |
| Energielabel | - |
| Carrosserie | Cabriolet |
| Kleur | Blauw (Metallic) |
| Oorspronkelijke kleur | Blauw metallic |
| Gewicht | 1145 kg |
| Trekgewicht max | - |
| Trekgewicht onger. | - |
Aanbieder
Vergelijkbare Triumph TR8 occasions

Extra informatie
Wielbasis: 216 cm
Emissieklasse: Euro 0
Motorrijtuigenbelasting: geen
Referentienummer: 1631
Zeer nette Triumph TR8 uit 1980 in donkerblauw. Deze TR8 is een nette rijdersauto, een auto met een grote V8 om veel plezier in te hebben. Wat een geweldig geluid komt er uit die dubbele uitlaat!! De wigvorm was erg progressief in de late jaren 70, vroege jaren 80. Er zijn slechts 2750 TR8's gebouwd, je zult begrijpen dat ze tegenwoordig vrij zeldzaam worden. Er zijn er nog veel minder over dan de 2750 gebouwde exemplaren. Deze TR is uitgerust in donkerblauw. De auto heeft de juiste blauw geruite bekleding en bijpassende deurpanelen, de stoelen zijn net opnieuw bekleed.
De tapijtset is ook blauw als origineel, net als de armleuning en het achterste trimpaneel. De softtop en de kap zijn beide voorzien van blauw vinyl zoals standaard in de fabriek. Het stuur is ook het originele blauwe lederen stuurwiel, zeer zeldzaam. De motor is geüpgraded naar de 3,9 liter V8, een bekende en betrouwbare upgrade van de Britse Leyland-fabriek. De versnellingsbak met 5 versnellingen schakelt als nieuw. Het dashboard is volledig origineel en alles werkt zoals het hoort, de open koplampen geven de auto een speciale uitstraling als je de lichten aanzet. De Triumph staat op de originele in de fabriek geleverde aluminium wielen. Verwacht geen overdreven gerestaureerde auto voor dit geld, maar een prachtige, nette rijdersauto met uitstekende technologie. De wigvormige auto's zijn de laatste jaren steeds populairder geworden, vooral omdat er zo weinig over zijn. Wie wordt de eerste voor deze zeldzaamheid?
Hoeveel kost een Triumph TR8 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.



























