
Volvo S80 - 2.5 T Summum
Algemeen
| Prijs | € 7.500 |
| Bouwjaar | Februari 2008 |
| Kilometerstand | 196.117 km |
| Brandstof | Benzine |
| Transmissie | Automaat |
| Aantal versnellingen | 6 |
| APK | Ja, tot 01 december 2026 |
| BTW auto | Nee, marge |
| Kenteken | 97-ZG-XD |
| Datum deel 1 | 08-02-2008 |
| Topsnelheid | 230 km/u |
| Acceleratie | 0-100 km/u in 8,00 sec |
| Motorvermogen | 147 kW (200 pk) |
| Aantal deuren | 4-deurs |
| Aantal zitplaatsen | 5 |
| Aantal cilinders | 5-cilinder |
| Cilinderinhoud | 2521 cc |
| Energielabel | D |
| Carrosserie | Sedan |
| Kleur | Grijs (Metallic) |
| Oorspronkelijke kleur | - |
| Gewicht | 1514 kg |
| Trekgewicht max | - |
| Trekgewicht onger. | - |
| Verbruik | (±) 1 op 10 |
| Introductiejaar | maart 2006 |
| Meer modelinformatie |
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling
- ESP
- Getint glas
- Hoofdsteunen achter
- Mistlampen
- Parkeersensor
- Startonderbreker
- Traction Control
- Airconditioning
- Binnenspiegel aut. dimmend
- Boordcomputer
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- Elek. verstelbare spiegels
- Elek. verstelbare stoelen
- Lederen bekleding
- Lendesteun
- Schuif-/kanteldak
- Stoelverwarming
- Stuurbekrachtiging
- Xenon verlichting
- Navigatiesysteem
- Radio/CD-speler
- Lichtmetalen velgen
- Buitenspiegels in carrosseriekleur
- Bumpers in carrosseriekleur
Extra informatie
Bij deze bied ik mijn Volvo S80 2.5T automaat uit 2008 te koop aan. Drie jaar geleden heb ik hem gekocht van de eerste eigenaar (aantoonbaar). Als beginnende zzp’er was ik destijds op zoek naar een betrouwbare en krachtige youngtimer waarmee ik zorgeloos door Europa kon reizen. Na lang twijfelen tussen een Lexus IS250 en deze S80 viel de keuze uiteindelijk op de Volvo, vanwege de sterke community in Nederland en de goede beschikbaarheid van onderdelen en service ook in het buitenland. Doordat ik geen zzp’er meer ben had ik een goede smoes om over te stappen naar een nieuwere auto, daarom moet de volvo helaas weg.
De auto is extreem comfortabel, de automaat schakelt boterzacht en het is een echte kilometervreter, lange reizen zijn een genot.
Tijdens mijn zzp-periode was onderhoud nooit een probleem. Alles is met zorg en op tijd uitgevoerd, meestal preventief. Zo is bijvoorbeeld de radiator op advies van Volservice vervangen en heb ik het onderstel vernieuwd omdat ik de auto wat te zweverig vond.
Na aankoop is direct een beurt uitgevoerd, olie + filters vervangen. Twee maanden later ben ik naar Volservice in Uden gegaan voor een uitgebreide controle. Zonder klachten, maar wilde de auto gecheckt hebben door de specialisten. Daar zijn o.a. draagarmen, rubbers, sensoren en de radiator vervangen, en de automaat is gespoeld, totaal €2300. Daarna is de auto bij Obbe in hetzelfde pand mild getuned naar ongeveer 230 pk.
Later bleek het terugschakelen van de 6e naar de 5e versnelling niet helemaal soepel te verlopen. Ik ging terug naar Uden en heb de automaatbrein laten vervangen, en gelijk het stuurhuis laten doorspoelen. Omdat ik alles goed wilde aanpakken, zijn in de twee jaar daarna onder meer de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- Motor- en automaatsteunen vernieuwd
- Meerdere keren automaat gespoeld (volservice, Gery Slot, Kucuktunc (specialist in Turkije), en bij TPR met originele olie à €300)
- Stuurhuis gerepareerd i.v.m. lekkage
- Zitvlakken van de voorstoelen vervangen (leer)
- Ramen voorzien van folie
- Airco opnieuw gevuld
- Schokdempers, rubbers, lagers, stabilisator- en stuurstangen vervangen
- Koelventilator vernieuwd
- Nogmaals draagarmen vervangen (dit keer staal i.p.v. aluminium)
- Voorste (nieuwe) schokdempers van Monroe vervangen door Sachs icm Lemförder veren voor meer comfort, de Monroes en veren krijg je mee
- Stoffen hoezen aandrijving
- Xenonlampen vervangen
- Jaarlijks minimaal één keer oliewissel
- Remblokken en remschijven (voor brembo)
- Banden
- Deze maand nog veerpootlagers, rubbers en schokdemper veerschotels (was niet kapot.. gewoon omdat ik het wilde)
Facturen zijn aanwezig. Ik schrok er zelf van bij het schrijven van de advertentie, maar bij elkaar heeft bovenstaande meer dan €12.000 gekost.
Er zijn nog slechts kleine puntjes: koplamp geeft een foutmelding voor de bochtenverlichting. De garage heeft een sensor vervangen, maar het probleem is niet opgelost, de bochtenverlichting werkt dus niet. Ook geeft de BLIS functie soms een foutmelding. Verder is de auto, voor zover ik weet, probleemloos.
Altijd 98 getankt, waar mogelijk 102 (Duitsland
Hoeveel kost een Volvo S80 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.






























