
Alfa Romeo 147 - 3.2 V6 GTA - NL auto - NAP - Quaife Diff - Motorrevisie - Distributie + Koppeling + APK - Roestvrij -
Algemeen
Prijs | € 20.950 |
Bouwjaar | September 2003 |
Kilometerstand | 147.430 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | Ja, tot 29 september 2026 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 01-NG-ST |
Datum deel 1 | 12-09-2003 |
Topsnelheid | 246 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 6,30 sec |
Motorvermogen | 184 kW (250 pk) |
Aantal deuren | 3-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 3179 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Hatchback |
Kleur | Zwart (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | 1335 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 8 |
Introductiejaar | november 2002 |
Meer modelinformatie |


Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling
- ESP
- Getint glas
- Hoofdsteunen achter
- Mistlampen
- Startonderbreker
- Traction Control
- Airconditioning
- Boordcomputer
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- Elek. verstelbare spiegels
- In hoogte verstelbaar stuur
- Lederen bekleding
- Lendesteun
- Stuurbekrachtiging
- Navigatiesysteem
- Radio/CD-speler
- Lichtmetalen velgen
- Sportstoelen
- Achterbank neerklapbaar
- Buitenspiegels in carrosseriekleur
- Bumpers in carrosseriekleur
- Spoiler
Extra informatie
Vanwege aanschaf Alfa Romeo oldtimer, na ruim 10 jaar in bezit te koop;
Origineel Nederlandse 147 GTA in de kleurstelling Nero metallico met Imola lederen interieur. Alleen met droog weer bereden en gestald in garage. In 2015 aangekocht bij Sam van Dalen en vanwege perfectionisme nu in een staat waarin je ze eigenlijk nooit tegenkomt, volledig roestvrij. In 2018 opnieuw gespoten vanwege steenslag en andere imperfecties in originele 846/A kleur, waarbij ruiten, scudetto, bumpergrills, motorkapbekleding en emblemen zijn vervangen door nieuwe originele exemplaren.
In 2020 bij tellerstand 144.000 km is de Busso V6 volledig gereviseerd. Koppen zijn gevlakt, kleppen ingeschuurd, cilinders gehoond en zuigers voorzien van originele zuigerveren op maat. Alle klepseals en klepstoters zijn vervangen, alsmede alle lagers, pakkingen, o-ringen, injectoren, klop-, krukas- en O2-sensoren, luchtmassameter, inlaatbuis en koppeling. Kortom; motor is eigenlijk nieuw en pas net ingereden.
De laatste jaren zijn veel onderdelen (veelal preventief) vervangen zoals; dynamo, stuurpomp, aircopomplager, hoofd- en hulpcilinder koppeling, koplampen, pedaalrubbers, raammechanismes L&R, schakelbussen, einddemper met rubbers, thermostaat en thermostaathuis, expansievat met slang, draagarmen etc.
Na een schorsing van een aantal jaren, vorige week voorzien van nieuwe APK (incl steekproef), distributie- en multiriem met span- en looprollen inclusief waterpomp metaal (SKF), verse Castrol Edge 10W60 en Paraflu Up, nieuwe Brembo (305mm) schijven en blokken voorzijde en gepoedercoate brandstofrails met nieuwe tussenleiding.
Upgrades; Quaife diff, siliconen koelslangen met RVS tussenpijp, Scorpion RVS front pipes, Eibach stabilisatoren (powerflex zwart voorzijde), RVS bouten motor, Goodridge gevlochten remleidingen (ongemonteerd) etc.
(Uiterst zeldzame 18” Zender Dynamic velgen inclusief nieuwe verzinkte wielbouten tegen meerprijs)
Hoeveel kost een Alfa Romeo 147 verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.