
Algemeen
Prijs | € 18.900 |
Bouwjaar | 1979 |
Kilometerstand | 49.784 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | - |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | - |
Datum deel 1 | - |
Motorvermogen | 96 kW (131 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 4200 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | - |
Kleur | - |
Oorspronkelijke kleur | Creme |
Gewicht | - |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |

Aanbieder
Opties & accessoires
- Stuurbekrachtiging
Extra informatie
Interieur: Beige, Velours
Motorrijtuigenbelasting: geen
Prachtige AMC Pacer Woody uit 1979 met slechts 49784 Miles
De auto start en rijdt soepel, de transmissie schakelt heerlijk en ze rijdt moeiteloos over de snelweg. De zitpositie is uiterst comfortabel,
voorzien van een 258Ci zescilinder lijn motor met een automaat met 3 versnellingen
verkeerd zowel binnen als buiten in zeer mooie staat zelfs originele aankoop factuur aanwezig kostte toen al ruim $ 6500,-
Een fantastische, leuke en unieke auto die overal de aandacht trekt.
Auto moet gezien worden !!!!!!!!!!!!!
Informatie over AMC Pacer
Deze 2-deurs coupé, die snel een cultklassieker werd, werd van 1975 tot 1980 in de VS geproduceerd door American Motors Corporation (“AMC”).
De auto werd de "big little car" genoemd en was ontworpen om de binnenruimte en het gevoel van een grote auto te bieden met de aerodynamica en het formaat van een compacte auto aan de buitenkant. De breedte was gelijk aan die van de sedans van die tijd (slechts 2 inch smaller dan de Cadillac Eldorado) en het was de eerste moderne, massaal geproduceerde Amerikaanse auto die het "forward cab"-concept gebruikte.
Toen het werd uitgebracht, werd het omschreven als "futuristisch, gedurfd en uniek". Meer dan 37% van het oppervlak van de carrosserie is van glas. De auto is opzettelijk ontworpen met een lage luchtweerstandscoëfficiënt als reactie op de brandstofcrisis van die tijd.
Er zijn een aantal subtiele nuances, waaronder de passagiersdeur die bijna 4 inch langer is dan die van de bestuurder, om makkelijk toegang te bieden tot de achterbank. Het was pas de tweede Amerikaanse auto met een tandheugel- en pinyonbesturing.
Er werden veel verschillende "speciale edities" geproduceerd, waaronder de "X", D/L", "Limited", "Sundowner" en "Levis". Elk pakket had zijn eigen kenmerkende interieurbekleding, accenten en badges.
De motoren varieerden van een 232ci (3,8L) zescilinder tot een 304ci (5,0L) V8. De transmissieopties omvatten een handgeschakelde 3-versnellingsbak of 4-versnellingsbak en een automaat met 3 versnellingen.
Hoeveel kost een AMC Pacer verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.