
Bentley Azure - 6.8 - Dutch Delivered - Full Service - First Paint -
Algemeen
Prijs | € 125.000 |
Bouwjaar | Januari 2007 |
Kilometerstand | 130.131 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 4 |
APK | Bij aflevering |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | 20-TT-JV |
Datum deel 1 | 24-01-2007 |
Topsnelheid | 240 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 6,30 sec |
Motorvermogen | 336 kW (457 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | 8-cilinder |
Cilinderinhoud | 6761 cc |
Energielabel | G |
Carrosserie | Cabriolet |
Kleur | Grijs (Metallic) |
Oorspronkelijke kleur | Tungsten Metallic (grijs metallic) |
Gewicht | 2670 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | - |
Introductiejaar | november 1998 |
Meer modelinformatie |


Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling
- ESP
- Parkeersensor
- Startonderbreker
- Traction Control
- Airconditioning
- Boordcomputer
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- Lederenbekleding
- Stoelverwarming
- Xenon verlichting
- Navigatiesysteem
- Lichtmetalenvelgen
- Sportstoelen
- Binnenspiegel aut. dimmend
- Elek. verstelbare spiegels
- Elek. verstelbare stoelen
Extra informatie
Technische informatie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,9 s
Topsnelheid: 274 km/u
GVW: 3.035 kg
Wielbasis: 312 cm
Interieur
Interieurkleur: Rood
Milieu
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 19,5 l/100km (1 op 5,1)
Brandstofverbruik in de stad: 28,8 l/100km (1 op 3,5)
Brandstofverbruik op de snelweg: 14,1 l/100km (1 op 7,1)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 553 - € 612 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
= Aanvullende opties en accessoires =
Comfort & Interieur
- Audio-navigatie full map
- Autotelefoonvoorbereiding met Bluetooth
- Bandenspanningscontrolesysteem
- Cd-wisselaar
- Elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen
- Elektrisch verstelbare stuurkolom met geheugen
- Lederen interieur
- Stuurwiel multifunctioneel
- Verwarmde voorstoelen
Exterieur
- Bi-xenon koplampen
- Buitenspiegels elektrisch met geheugen
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Elektrisch vouwdak
- Koplampen adaptief
- Koplampreiniging
- Lichtmetalen velgen 19"
Veiligheid
- Airbag(s) side achter
- Airbag(s) side voor
- Airbag passagier
- Brake Assist System
- Electronic Brake Distribution (EBD)
- Parkeersensor achter
- Parkeersensor voor
Overig
- 3 punts veiligheidsgordel
- analoge klok
- Central Locking
- vouwdak
= Bijzonderheden =
English/German Below.
“to build a fast car, a good car, the best in its class”. - Bentley
In 1998 waren de Volkswagen Group en BMW verwikkeld in een ware strijd om de rechten op Rolls-Royce en Bentley. Toen uiteindelijk Volkswagen aan het langste eind trok en de overname finalizeerde, besloot het bestuur direct om de opvolger van de Azure op een later tijdstip te introduceren.
Deze nieuwe Azure is gebaseerd op het Arnage-platform en uitgerust met het beproefde, doorontwikkelde 6.75-liter V8 twin-turbo Rolls-Royce/Bentley-blok. Dat zorgt ervoor dat deze gespierde opa in slechts 5,6 seconden de Nederlandse snelheidslimiet weet te bereiken. Tijdens een rendez-vous naar Italië – waarvoor dit voertuig overduidelijk is gemaakt – haalt hij op de autostrada moeiteloos een topsnelheid van 270 km/h.
In een productieperiode van vier jaar mochten slechts 796 individuen zichzelf de trotse eerste eigenaar van dit model noemen. En die van ons? Die werd nieuw geleverd in Nederland aan een eigenaar die zonder aarzeling de volledige optielijst aankruiste. Een volledige onderhoudshistorie bij de Bentley-dealer en specialisten van Veerman Classics zorgt ervoor dat dit exemplaar klaar is voor een nieuwe eigenaar – iemand die haar deze zomer weer even mee Europa in neemt voor een blokje om.
Bent u daar klaar voor?
--
English.
“To build a fast car, a good car, the best in its class.” – Bentley
In 1998, the Volkswagen Group and BMW were locked in a fierce battle over the rights to Rolls-Royce and Bentley. When Volkswagen ultimately emerged victorious and finalized the acquisition, the board decided to postpone the introduction of the Azure’s successor.
This new Azure is based on the Arnage platform and equipped with the proven, further-developed 6.75-liter twin-turbo V8 Rolls-Royce/Bentley engine. As a result, this muscular gentleman reaches the Dutch speed limit in just 5.6 seconds. On a rendezvous to Italy – a journey for which this vehicle was clearly made – it effortlessly reaches a top speed of 270 km/h on the autostrada.
During a four-year production run, only 796 individuals were privileged to call themselves the proud first owners of this model. And ours? Delivered new in the Netherlands to a discerning owner who ticked every option box without hesitation.
A complete service history with Bentley dealerships and Veerman Classics specialists ensures this example is ready for a new custodian – someone who will take her out on the road through Europe again this summer.
Are you ready?
--
German.
„Ein schnelles Auto zu bauen, ein gutes Auto, das beste seiner Klasse.“ – Bentley
Im Jahr 1998 lieferten sich die Volkswagen-Gruppe und BMW einen erbitterten Kampf um die Rechte an Rolls-Royce und Bentley. Als Volkswagen schließlich als Sieger hervorging und die Übernahme abschloss, entschied sich der Vorstand, die Einführung des Nachfolgers des Azure zu einem späteren Zeitpunkt vorzunehmen.
Dieser neue Azure basiert auf der Arnage-Plattform und ist mit dem bewährten, weiterentwickelten 6,75-Liter-V8-Biturbo-Motor von Rolls-Royce/Bentley ausgestattet. Damit erreicht dieser muskulöse Grandseigneur in nur 5,6 Sekunden das niederländische Tempolimit. Bei einem Rendezvous nach Italien – wofür dieses Fahrzeug eindeutig gebaut wurde – schafft er auf der Autostrada mühelos eine Höchstgeschwindigkeit von 270 km/h.
Während der vierjährigen Produktionszeit durften sich nur 796 Personen als stolze Erstbesitzer dieses Modells bezeichnen. Und unserer? Der wurde neu in den Niederlanden ausgeliefert – an einen Besitzer, der ohne zu zögern jedes Kreuz auf der Optionsliste setzte.
Eine lückenlose Wartungshistorie bei Bentley-Händlern und den Spezialisten von Veerman Classics sorgt dafür, dass dieses Exemplar bereit ist für einen neuen Hüter – jemanden, der sie diesen Sommer wieder auf eine Tour durch Europa mitnimmt.
Sind Sie bereit?
Hoeveel kost een Bentley Azure verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.