
BMW 1-serie Coupé - 1M
Algemeen
Prijs | € 57.950 |
Bouwjaar | 2011 |
Kilometerstand | 69.239 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Aantal versnellingen | 6 |
APK | Ja, tot 18 februari 2026 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | SL-778-B |
Datum deel 1 | 11-07-2011 (import) |
Topsnelheid | 250 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 4,90 sec |
Motorvermogen | 250 kW (340 pk) |
Aantal deuren | 2-deurs |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 2979 cc |
Energielabel | F |
Carrosserie | Coupé |
Kleur | Zwart |
Oorspronkelijke kleur | Zwart |
Gewicht | 1470 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 10 |
Introductiejaar | april 2011 |
Meer modelinformatie |


Aanbieder
Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling
- ESP
- Getint glas
- Parkeersensor
- Airconditioning
- Boordcomputer
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- Lederenbekleding
- Regensensor
- Stoelverwarming
- Stuurbekrachtiging
- Xenon verlichting
- Navigatiesysteem
- Lichtmetalenvelgen
- Sportstoelen
- Achterbank neerklapbaar
- Binnenspiegel aut. dimmend
- Elek. verstelbare spiegels
Extra informatie
Algemene informatie
Modelreeks: 2007 - 2014
Modelcode: E82
Technische informatie
Koppel: 500 Nm
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Tankinhoud: 53 liter
Acceleratie (0-100): 4,9 s
Topsnelheid: 250 km/u
GVW: 1.900 kg
Wielbasis: 266 cm
Milieu
CO₂-uitstoot (NEDC): 224 g/km
Fijnstofuitstoot: 1 mg/km
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 9,6 l/100km (1 op 10,4)
Brandstofverbruik in de stad: 13,6 l/100km (1 op 7,4)
Brandstofverbruik op de snelweg: 7,3 l/100km (1 op 13,7)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 243 - € 268 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
= Aanvullende opties en accessoires =
- lichtmetalen velgen 19"
- M Aerodynamica
- metaalkleur
- Navigatie full map + hard disk
- voorstoelen verwarmd
- achterbank in delen neerklapbaar
- alarm klasse 3
- armsteun voor
- bandenspanningscontrolesysteem
- bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
- bi-xenon koplampen
- Bluetooth telefoonvoorbereiding
- buitenspiegel(s) automatisch dimmend
- buitenspiegels elektrisch inklapbaar
- centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- dimlichten automatisch
- elektrische ramen voor
- elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen
- Extra getint glas
- hoofd airbag(s) achter
- hoofd airbag(s) voor
- koplampen adaptief
- koplampreiniging
- lederen stuurwiel
- lederen versnellingspook
- multimedia-voorbereiding
- parkeersensor achter
- passagiersairbag
- passagiersstoel in hoogte verstelbaar
- RDW-leges
- sportonderstel
- sportstuur
- spraakbediening
- stuurwiel multifunctioneel
- verstelbare stuurkolom
- zij airbag(s) voor
= Bijzonderheden =
It's a Fasterpiece - BMW 1M
De BMW 1M. Een auto die het voor elkaar kreeg direct na introductie, de woorden; Iconisch en E30-achtig aan zich te binden. Ook wel te begrijpen. Dikke kont, staat compact en vierkant op de wielen (bijna net zo breed als lang), best wel licht, handgeschakeld, gekoppeld aan een monsterlijke 6-in-lijn met turbo. Dat alles met nog de luxe van een BMW. Do we need to say more?
De iconische N54 motor kan tegenwoordig helemaal niet meer worden gemaakt met alle OPF en andere filter-belemmeringen. Dit was de tijd waar de mechanisatie het nog won van de linkse lobby. Ook is het in aantallen al een ware ‘collectible’, er werden slechts 50 exemplaren afgeleverd voor op de Nederlandse wegen en 6300 wereldwijd. 3 keer minder dan haar iconische E30 M3 zusje.
Die van ons is op 14 Juli 2011 geleverd bij BMW Oostende in Belgie. Daar is ze tot 2018 ook in onderhoud geweest, waarna ze de grens bij ons overstak. Auto Vitel (BMW Specialist) heeft haar sinds dien samen met de Engineers Garage in onderhoud. Ook kreeg ze recent een ‘kuurtje’ van Pure Turbo’s, die hebben haar voorzien van een stage 2 kit. Zo kan je haar met origineel vermogen rijden (350 PK) én als je de buurman wilt vernederen met zijn 911, klik je drie keer op de MHD app. Dan vertrek je met 503 PK en 723 NM aan koppel. Nodig? Nee. Leuk? Potverdorie wat goed!
Alle upgrades zijn makkelijk weer terug te brengen naar origineel. Wat ons betreft absoluut niet nodig; Alle ‘zwakkere plekken’ bij de N54 zijn nu gemodificeerd en voorzien van de mooiste onderdelen. Om je een idee te geven, hieronder een korte opsomming:
Pure Turbos Cast 600, VRSF 2" silicone inlets , VRSF alu upgrade outlet, T-map sensor, FTP upgrade recurculating valves, Stage 2 LPFP Precision Raceworks, Wagner EVO2 comp intercooler, Mosselman thermostat, Chargepipe N54 Evolution Racewerks, VRSF Downpipe, Op maat gemaakte einddemper.
Optisch: Lightweight front lip (onverwoestbaar), OEM carbon rear spoiler lip, Carbon RZ style diffuser, 10mm H&R spacers allround, Klasse 5 alarm system (klasse 3 alarmsysteem + voertuigvolgsysteem met certificaat), GYEON Mohs evo+ glascoating (03-2024), GYEON rim coating (08-2024), DEFA Alarmsysteem
Volledig in originele lak en volledig gedocumenteerd. Belangrijk om te vermelden is dat deze auto absoluut niet is gebruikt op het circuit, maar het gaat om een liefhebbersauto.
Bis Bald.
WIJ ZIJN ENKEL OP AFSPRAAK GEOPEND
Hoeveel kost een BMW 1-serie Coupé verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.