
BMW 5-serie Touring - 530xd High Executive M Sport Touring (F11, LCI) top onderhouden, nieuwe APK
Algemeen
Prijs | € 15.950 |
Bouwjaar | Maart 2014 |
Kilometerstand | 225.000 km |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 8 |
APK | Ja, tot 09 januari 2026 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | SR-496-R |
Datum deel 1 | 31-03-2014 |
Topsnelheid | 248 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 5,90 sec |
Motorvermogen | 190 kW (258 pk) |
Aantal deuren | 5-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | 6-cilinder |
Cilinderinhoud | 2993 cc |
Energielabel | D |
Carrosserie | Combi |
Kleur | Wit |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | 1895 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 18 |
Introductiejaar | juli 2013 |
Meer modelinformatie |


Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling
- ESP
- Getint glas
- Hoofdsteunen achter
- Mistlampen
- Parkeersensor
- Startonderbreker
- Traction Control
- Airconditioning
- Binnenspiegel aut. dimmend
- Boordcomputer
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- Elek. verstelbare spiegels
- Elek. verstelbare stoelen
- In hoogte verstelbaar stuur
- Lederen bekleding
- Lendesteun
- Panoramadak
- Regensensor
- Schuif-/kanteldak
- Stoelverwarming
- Stuurbekrachtiging
- Xenon verlichting
- Navigatiesysteem
- Radio/CD-speler
- Lichtmetalen velgen
- Sportstoelen
- Achterbank neerklapbaar
- Dakrails
- Skiluik
- Trekhaak
- Buitenspiegels in carrosseriekleur
- Bumpers in carrosseriekleur
- Spoiler
- 01CA Selectie COP relevante auto's
- 01CB CO2 omvang
- 01CC Auto-start-stop-functie
- 01CD Brake Energy Regeneration
- 0205 Automatische transmissie
- 0230 Extra pakket EU-specifiek
- 0258 Banden met noodloopeigenschappen
- 02NB BMW LM velg M 18 inh Styling 613
- 02VB Bandenspanningsweergave
- 0316 Achterklepbediening automatisch
- 0320 Ontfall
- type-aanduiding
- 0337 M Sportpakket
- 03AC Aanhangwagenkoppeling
- 0402 Panoramadak elektrisch
- 0423 Vloermat velours
- 0428 Gevarendriehoek en verbandspakket
- 0430 Binnen-/buitenspiegel
- aut. dimmend
- 0431 Binnenspiegel
- automatisch dimmend
- 0481 Sportstoel
- 04MR Interieurlijsten aluminium Hexagon
- 04U2 Rijbelevingstoets incl. ECO PRO
- 04UR Sfeerverlichting
- 0502 Koplamp reinigingsintallatie
- 0508 Park Distance Control (PDC)
- 0534 Automatische airco
- 0548 Kilometersnelheidsmeter
- 0575 Extra 12V-stopcontacten
- 05A1 LED Mistlamp
- 0609 Navigatiesysteem Professional
- 0676 HiFi-Luidsprekersystemen
- 0698 Area-Code 2 voor DVD
- 06AC Intelligente noodoproep
- 06AE Teleservices
- 06AK Connected Drive Services
- 06AM Real-Time Traffic Information
- 06AN Concierge Services
- 06AP Remote Services
- 0710 Lederen M-stuurwiel
- 0715 M aerodynamiek-kit
- 0760 Hoogglans Shadow line
- 0761 Individual verglazing zonnenscherm
- 0775 Dakhemel antraciet
- 07DT BMW Service inclusive
- 07RS Pakket Comfort
- 07XP Navigatiepakket Connected Drive
- 08TF Actieve voetgangersbescherming
- 08TH Verkeersbordherkenning
- 08V1 Sticker
- A105 AGM-accu 105 Ah
- POLS Stof / Alcantarabekleding
Overige opties & accessoires
03MC Individual dakreling hooggl. Shadow Line, 0488 Lendensteun bestuurder en passagier, 0494 Stoelverwarming bestuurder/passagier, 06NS Comforttelefonie met uitg. smartphone, 08KA Olieverversingsinterval 24 mnd/30.000 km
Extra informatie
Zeer nette en keurig onderhouden BMW 530d Touring.
Het is een BMW 530d xDrive Touring LCI (faceliftmodel) met het M-Sport pakket en de achttraps automaat. De auto is alleen gebruikt voor (hele) lange ritten. Altijd rustig warm gereden en zo vaak mogelijk getankt met Total Excellium Diesel.
Aanvankelijk was het niet de bedoeling de auto weg te doen, maar om op te rijden. Gezien wat leuke veranderingen in het wagenpark is het er niet van gekomen en staat de teller op slechts 220-225.000 kilometer (er wordt nog mee gereden). Teller staat nu op 222.700.
De BMW is keurig onderhouden en alles is bijgehouden. Dus als het ‘eraan zat te komen’, heb ik het meteen vervangen (uiteraard alles gedocumenteerd). De olie-intervallen heb ik ingekort, want 30.000 is te lang zonder oliewissel. Verder is er zeer veel preventief onderhoud aan uitgevoerd. Onderdelen als motorsteunen, hardyschijf, draagarmen voor en diverse rubbers zijn preventief vervangen.
De olie in het differentieel, de automaat en de tussenbak zijn ook recent ververst. De aandrijfas rechts voor is ook nieuw. Ook de EGR is nieuw (en het is de betere variant, niet de originele). Airbag is ook nieuw (beide terugroepactie, gedaan door BMW Dusseldorp in Zwolle).
De motor is de 3,0-liter N57D30 met een enkele turbo. Deze is geheel standaard: hij is niet gechipt. De EGR en DPF zitten er nog op. Bij de automaat heb ik wel de software van BMW’s sportautomaat geprogrammeerd. Deze reageert net ietsje sneller. Uiteraard kan ik dat weer terug zetten. Het roetfilter functioneert uitstekend. De auto kwam fluitend door de deeltjestest met de APK, de auto kan eventueel met een nieuwe APK afgeleverd worden.
Een andere modificatie betreft de verlaging middels TÜV-gekeurde verlagingsveren van Cobra Suspension. Aan de achterkant zitten clipjes. Standaard vond ik de auto net ietsje te hoog staan. Het is een subtiele verlaging (30 mm voor, 20 mm achter). Opvallend genoeg is de auto er iets comfortabeler van geworden. De standaard veren zijn aanzienlijk stugger. Die zitten overigens gewoon bij de koop inbegrepen. Laatste modificatie betreft de originele BMW Performance-grille in hoogglans zwart, die perfect matcht met de Shadowline raamlijsten.
De auto is qua exterieur en interieur zeer netjes. Er zitten geen deuken en krassen op. Wel is er een minimaal pitje op de achterklep: dat was helaas mijn eigen schuld (achterklep geopend in een parkeergarage). De voorzijde is vrij van steenslag. De auto staat altijd in een overdekte, afgesloten parkeergarage.
Het interieur is 100 procent rookvrij en nog in keurige staat. De auto staat op 18 inch Continental-landen met ster-codering van eind 2023 (gemonteerd in maart 2023) en slecht 1 seizoen oud. De remschijven en blokken voor zijn nieuw. Ook heeft de auto de nieuwste softwareupdate voor het infotainment.
Ik heb de auto vorig jaar gekocht. De laatste eigenaarswissel is binnen de familie (in verband met parkeervergunning). Uiteraard is alle documentatie hiervan aanwezig. Kortom, ik had de BMW liever niet weg gedaan, maar dankzij veranderingen in het wagenpark is de 530d een beetje overbodig geworden. Dus mocht je een perfect onderhouden en fijn rijdende 530d zoeken, dit is ‘m.
Betreft de typische 5-serie kwaaltjes: daar is geen sprake van. De luchtbalgen achter functioneren uitstekend, er zit geen vocht in de koplampen, de tussenbak doet het prima en er is geen vocht in de voetenruimte. Ook zijn er geen ratelende geluiden bij een koude start. Elke vorm van een aankoopkeuring is toegestaan (maar ik ga uiteraard dan wel mee).
Uitrusting: Het is een af-fabriek M-sport, dus met zwarte hemelbekleding, sportstoelen, M-Sport aerodynamicapakket, M-sport voetsteun, M-Sportstuurwiel, Shadowline raamlijsten en aluminium inleg. De 18” velgen zijn origineel M-Sport, gebalanceerd en 100 procent ‘ recht’.
De Continental-banden zijn van eind 2023 en hebben een ster-codering (OEM BMW). De uitrustingslijst zal ik hieronder vermelden. Alles werkt naar behoren. Er zijn twee sleutels aanwezig.
Er wordt nauwelijks meer met de auto gereden, dus de kilometerstand loopt niet op. Middels Bimmercode kan ik ook nog kleine details voor u afstemmen bij aflevering.
Hoeveel kost een BMW 5-serie Touring verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.