
BMW 5-serie - 540i E39 540i LPG-G3 automaat / Alpina wielset
Algemeen
Prijs | € 6.450 |
Bouwjaar | Februari 1997 |
Kilometerstand | 318.040 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Aantal versnellingen | 5 |
APK | Ja, tot 10 februari 2026 |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | HT-737-K |
Datum deel 1 | 01-02-1997 |
Topsnelheid | 250 km/u |
Acceleratie | 0-100 km/u in 6,40 sec |
Motorvermogen | 210 kW (286 pk) |
Aantal deuren | 4-deurs |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal cilinders | 8-cilinder |
Cilinderinhoud | 4390 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | Sedan |
Kleur | Grijs |
Oorspronkelijke kleur | - |
Gewicht | 1747 kg |
Trekgewicht max | - |
Trekgewicht onger. | - |
Verbruik | (±) 1 op 8 |
Introductiejaar | maart 1996 |
Meer modelinformatie |


Opties & accessoires
- ABS
- Airbags
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling
- ESP
- Getint glas
- Hoofdsteunen achter
- Mistlampen
- Traction Control
- Airconditioning
- Binnenspiegel aut. dimmend
- Boordcomputer
- Buitenspiegels verwarmbaar
- Climate Control
- Cruise Control
- Elek. bedienbare ramen
- Elek. verstelbare spiegels
- Elek. verstelbare stoelen
- In hoogte verstelbaar stuur
- Lederen bekleding
- Schuif-/kanteldak
- Stoelverwarming
- Stuurbekrachtiging
- Navigatiesysteem
- Radio/CD-speler
- Lichtmetalen velgen
- Skiluik
- Buitenspiegels in carrosseriekleur
- Bumpers in carrosseriekleur
- Comfort and interior equipment
- S423 Floor mats velours
- S441 Smoker package
- S438 Fine wood trim
- S459 Seat adjustment
- electric
- with memory
- S401 Lift-up-and-slide-back sunroof
- electric
- S473 Armrest front
- S431 Interior mirror with automatic-dip
- S428 Warning triangle and first aid kit
- S411 Window lifts
- electric
- front/rear
- S415 Sun-blind
- rear
- S494 Seat heating driver/passenger
- Multimedia
- S676 HiFi speaker system
- S602 On-board monitor with TV
- S694 Provisions for BMW 6 CD changer
- Driver assistance and lightning
- S510 Headlight vertical aim control
- S534 Automatic air conditioning
- S548 Kilometre speedo
- S520 Fog lights
- S540 Cruise control
- Wheels and drive
- S260 Side airbag for driver/passenger
- S223 Electronic Damper Control (EDC)
- S216 Hydro steering-servotronic
- Environment and safety
- S853 Language version
- English
- S354 Windscreen
- green-tinted upper strip
- S807 National version Japan
- S845 Acoustic fasten seat belt reminder
- S818 Battery master switch
- S875 Infrared remote control
- Other equipment
- S925 Dummy-SALAPA
Overige opties & accessoires
Upholstery Leather Montana/basic equip/grau (N6TT), S500 Headlight washer system/intensive cleaning, S555 On-board computer V with remote control, S305 Remote control for central locking (2x)
Extra informatie
Voor een liefhebber die er ook wat aan wil werken. Een heerlijk rijdende BMW met 4.4L V8; uitgevoerd met Eibach verlagingsveerset met Bilstein B8 schokdempers, originele Alpina wielen (breedset 235mm voor op Hankook (nieuw) / 265mm achter op Goodyear F1) en Alpina voorbumper. De auto is fijn, maar er zijn wel een paar zaken aan te pakken. De combinatie van de loop en geluid van de motor, die geen druppel olie dorst heeft, tezamen met de zeer strakke wegligging met dit aangepast onderstel, maken de rijbeleving zeer prettig. Dit exemplaar heb ik gedurende 4 jaar voornamelijk gebruikt voor forens snelwegritten van 2x75km per dag en een paar ritten naar de Alpen. Rijdt sinds import vanuit Japan in 2016 / 40.000km probleemloos op een BRC LPG-G3 systeem met reservewieltank; dat betekent dat de praktische ruimte in de kofferbak blijft. Het rijden op LPG maakt dat deze auto toch heel aantrekkelijk wordt als kilometervreter. Maar het is uiteraard terug te bouwen naar een benzine uitvoering. Zeer fijn zijn de elektrisch verstelbare en verwarmde comfort voorstoelen.
De stuurinrichting is uitgevoerd met hydraulische Servotronic.
De aandachtspunten van deze auto zijn:
- Ten eerste de automaat behoeft revisie of wellicht daarin specifiek de koppelomvormer, daar komt een geluid vandaan wat tenminste niet de oorzaak heeft in het vliegwiel/starterkrans of flexplate (bak is gedemonteerd geweest en dit is geïnspecteerd),
- ook is recent lichte lekkage van koelvloeistof geconstateerd achterin de motor, waarvoor de automaat eraf moet om dit aan te pakken, dus dit kan met het vorige punt gecombineerd worden.
- De cruise control valt regelmatig uit, voornamelijk bij nat weer of bij warm weer.
Laatste noemenswaardige reparaties en onderhoud:
- Verse Apk / nieuwe dwarsdraagarm / nieuwe Eibach verlagingsveerset voor en nieuwe Hankook banden voor / nieuw Bosch 95Ah accu / remvloeistof vervangen / nieuwe interieur en luchtfilters (januari ’25 / 317k)
- Dynamo revisie / nieuwe automaat-oliekoeler / rubbers sunroof vervangen (’24 / ca. 300k)
- Spoelen automaat (’23 / 265k)
- Distributiekettingspanner vervangen (’22 / 258k)
- Elke 17k a 20k km oliewissel.
De auto komt met 2 sleutels en boekjes met de volledige uitgebreide onderhoudshistorie inclusief alle facturen sinds import in 2016. Daarnaast lever ik nog de oorspronkelijke inbouwradio mee.
De prijs is redelijkerwijs onderhandelbaar.
Hoeveel kost een BMW 5-serie verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.