
Algemeen
Prijs | € 6.950 |
Bouwjaar | 1972 |
Kilometerstand | 53.000 km |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | - |
Aantal versnellingen | - |
APK | - |
BTW auto | Nee, marge |
Kenteken | PM-47-97 |
Datum deel 1 | 04-04-1972 (import) |
Motorvermogen | 23 kW (31 pk) |
Aantal deuren | 4-deurs |
Aantal zitplaatsen | - |
Aantal cilinders | 2-cilinder |
Cilinderinhoud | 602 cc |
Energielabel | - |
Carrosserie | - |
Kleur | Grijs |
Oorspronkelijke kleur | Grijs |
Gewicht | 603 kg |
Trekgewicht max | 400 kg |
Trekgewicht onger. | 270 kg |


Aanbieder
Extra informatie
GVW: 930 kg
Emissieklasse: Euro 0
Motorrijtuigenbelasting: geen
Begin ’72 verwent Joseph Guinard zichzelf met een Dyane 6. Hij bestelt hem bij garage Tomine, een dealer in Rennes, vlakbij zijn woonplaats Saint Gilles. De auto blijft - tot hij door een Nederlander gevonden wordt - in hetzelfde departement wonen.
Aan de hand van een paar onderhoudskaartjes en de Tax-stickers op de voorruit kun je zien dat hij in de jaren ’90 nog actief gebruikt is. In ’94 krijgt hij zelfs twee keer een onderhoudsbeurt, bij 41.000 en 46.000km. In ’22 volgt pas de volgende, bij 51.000km.
Wat er ondertussen allemaal mee gebeurd is kunnen we helaas niet achterhalen. De Nederlandse liefhebber kocht hem bij een garage die hem voor een dame verkocht. Wellicht madame Guinard?
Alhier werd hij voorzien van een Nederlands kenteken en kreeg hij een onderhoudsbeurt. Wij kijken voor vertrek naar jou zijn remmen nog even na.
Hij rijdt lekker soepel, zoals je van deze kilometerstand mag verwachten. Constructief heeft hij de tand des tijds best goed doorstaan. Hij heeft een paar plekjes roest, maar niet iets waar een keurmeester van schrikt. Uiterlijk is hij lekker verweerd.
En dat is precies wat ons wel aanspreekt. Fijn origineel, zo uit de schuur, geen zorgen om een deukje, gewoon instappen en genieten.
Hoeveel kost een Citroën Dyane verzekering?
Check nu wat de autoverzekering gaat kosten.